אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה הלאומית

רמי לוי: "אעסיק פי ארבעה עובדים בכל סניף ביחס למגה"

בעל "שיווק השקמה" אמר כי השחיקה ברווח התפעולי של הרשת נבעה מהחלטתו להוריד מחירים. "הבנתי שכך תהיה צמיחה גדולה יותר - וזה גם מה שקרה בפועל"

01.09.2015, 17:07 | אופיר דור

"הרווח התפעולי של רשת רמי לוי נשחק רק כי החלטנו להוריד מחירים. זאת היתה החלטה שלי כי אני מרגיש את השטח והלקוחות שלי. הבנתי שאם אני אפחית מחירים – תהיה צמיחה גדולה יותר אצלי ברשת וזה גם מה שקרה", אמר רמי לוי, בעל השליטה ברמי לוי שיווק השקמה בוועידה הכלכלית הלאומית.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי לוי, "היום אנחנו הרשת הצומחת ביותר בענף שלנו גם מבחינת המכירות וגם מבחינת גידול בעובדים. הרווח התפעולי שלנו כשהנפקנו היה 6%, פי שניים יותר מאשר אצל המתחרים שלנו. היום הרווח התפעולי שלנו הוא אמנם 3% אבל המתחרים שלנו נמצאים במינוס, אז אנחנו כבר פי מאה יותר גבוהים מהם".

 
למרות הגידול המשמעותי במספר סניפי רמי לוי, התעקש לוי כי "הרשת שלנו היא עדיין לא רשת גדולה. אני הנפקתי את החברה עם שמונה סופרמרקטים והצבנו יעד של להגיע ל-30 סניפים. בהמשך הבנתי שעם אותו מבנה תפעולי אפשר להגיע גם ל-55 סניפים. אנחנו מוכרים היום פי שלושה יותר פר מטר מרובע ביחס למתחרים שלנו ולכן עובדים ברווח גולמי נמוך, יכולים למכור מוצרים בזול ולהטיב גם עם המשקיעים וגם עם הלקוחות שלנו".

רמי לוי בוועידה הלאומית 2015 של "כלכליסט", צילום: נמרוד גליקמן רמי לוי בוועידה הלאומית 2015 של "כלכליסט" | צילום: נמרוד גליקמן רמי לוי בוועידה הלאומית 2015 של "כלכליסט", צילום: נמרוד גליקמן

לוי התייחס גם להשקה של מותג פרטי חדש לרשת. "אני השקתי מותג פרטי כבר לפני 10 שנים. לצערי הרב עשיתי זאת בשיתוף עם רשתות נוספות וזה לא הצליח. כולם ידעו שההסכם שלנו עם אותן רשתות יסתיים ב-1 באוגוסט", אמר לוי.

"המטרה של המותג הפרטי היא להביא ללקוח את אותה האיכות כמו המוצר הממותג, להגדיל את הרווחיות אבל גם ליצור מנוף להורדת מחירים מול היצרנים הגדולים. אני מאמין שהמותג הפרטי יביא ליותר מודעות של הצרכן, הוא יבין שיש לו יותר גיוון וזה יטיב איתו. במקביל למותג הפרטי אנחנו נמשיך למכור את המוצרים הממותגים של היצרנים הגדולים במחירים זולים יותר. התחרות במחירים בין רשתות השיווק תהיה בעתיד בין מותג פרטי אחד למותג פרטי שני ובין מוצר ממותג אחד למוצר ממותג שני".

לוי סיכם על רכישת שבעה סניפים מרשת מגה, ולדבריו "הוא מאחל למגה שלא תמכור עוד סניפים כי הם רוצים לשקם את העסק". עם זאת ציין לוי כי "בבדיקה שאני עשיתי, אני יכול לקנות עוד 20 חנויות ממגה בלי שזה ייצר קניבליזציה מול הסניפים הקיימים שלי. אני אעסיק פי שלושה או ארבעה עובדים בכל חנות ביחס למגה. ככה אנחנו מייצרים יותר מקומות עבודה ומשרתים את אותם הלקוחות שמגה שירתה".

לוי הודה כי הוא נהנה מהמאבק בין יוניליוור לשופרסל כאשר יוניליוור מגדילה את ההנחות למוצריה בסניפי רמי לוי. "יוניליוור ושופרסל מושכות כל אחת לכיוון שלה וזה מקובל. אני צריך לנצל את ההזמנות ולקבל כמה שיותר כדי להטיב עם הלקוחות שלי, כי אחרי שהם יסתדרו ביניהן הם לא יסתכלו עלי או עליך", אמר לוי.

בסיום דבריו תקף לוי את החוק שיחייב את כל בעלי העסקים לשלם לספקים בשוטף פלוס 30. "זה חוק שיפגע בעסקים קטנים, באותו מינימרקט שיצטרך לשלם שוטף פלוס 30 לאסם", אמר לוי. "אם רוצים לחייב את הממשלה לשלם שוטף פלוס 30 לספקים שלה אז זה בסדר אבל בסקטור הפרטי יסבלו מזה רק העסקים הקטנים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות