אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גרמניה לפולקסווגן: "פתרון תוך שבועיים - או הפסקת המכירות" צילום: בלומברג

גרמניה לפולקסווגן: "פתרון תוך שבועיים - או הפסקת המכירות"

משרד התחבורה הגרמני מציג אולטימטום ליצרנית הרכב; בינתיים בארה"ב, 89 בעלי מכוניות תובעים את פולקסווגן - בטענה כי התרמית הורידה את שוויין

27.09.2015, 17:52 | שירות כלכליסט

משרד התחבורה הגרמני דרש מקונצרן פולקסווגן להציג פתרון לבעיית הזיהום עד 7 באוקטובר; אם לא יעשה כן, תיאסר בגרמניה מכירת כלי רכב החשודים כמזהמים - כך דווח היום במגזין הרכב של העיתון הגרמני "בילד". בפרסום נכתב עוד כי חברת האלקטרוניקה בוש, שפיתחה את התוכנה המזהה בדיקות זיהום ומקטינה אותו בהתאם לחוק למשך הבדיקה בלבד, הבהירה לפולקסווגן כבר ב-2007 כי התוכנה נועדה לצורך "ניסויי" בלבד. דובר פולקסווגן אמר בתגובה כי החברה תציג תוכנית לתיקון הבעיה בתוך כמה ימים.

קראו עוד בכלכליסט

בתוך כך, הבעיות המשפטיות של פולקסווגן הולכות ומצטברות: מאז נחשף לפני יותר משבוע כי יצרנית הרכב הגרמנית התקינה במכוניות הדיזל שלה תוכנה לזיוף תוצאות זיהום אוויר, הוגשו נגדה 89 תביעות פדרליות בארה"ב.

מרבית התביעות הוגשו בשמם של בעלי מכוניות, שטוענים כי התרמית פולקסווגן הורידה את שווי המכוניות שלהם. התובעים מקווים שהתביעות יהפכו לייצוגיות. פסקי הדין יכולים להסתכם בתשלומים של מאות מיליוני דולרים עבור החברה.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

תביעה נוספת הוגשה בשם בעלי המניות של החברה בארה"ב. המניה איבדה קרוב ל-30% מהשווי שלה מאז חשפה רשות ההגנה על הסביבה האמריקאית (EPA) את התרמית, שאפשרה למכוניות לעבור את מבחני הזיהום אף שפליטת תחמוצת החנקן שלהן הייתה גבוה פי 40 מהרמה המותרת. "המנהלים הבכירים המצויינים בתביעה הזו שיקרו לגבי האופי של המוצר שהם מכרו", טוען דארן רובין, עורך הדין מאטלנטה שהגיש את התביעה בשם בעלי המניות. "כשהאמת על המוצר נחשפה, המניה צללה. זה סיפור שיהיה קל להסביר למושבעים".

רובין הוסיף כי מתוכננת גם תביעה בשם סוכנויות המכירות, שתדרוש פיצויים על הפסדים על מכוניות חדשות ומשומשות, וכן פיצויים על פגיעה בשם הטוב שעלולה לפגוע במכירות עתידיות.

בנוסף על התביעות הפליליות, על פי רשות ההגנה על הסביבה, גובה הקנסות שיוטל על החברה עלול להגיע עד ל-18 מיליארד דולר.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ל-9: פולקסווגן היא בכל זאת החברה המתקדמת ביותר בעולם הרכב
לא תהיה להם שום בעיה למצוא פיתרון. זה בסך הכל עידכון תוכנת ניהול. הם החברה שמובילה את הטכנולוגיה של עולם הרכב כולל המנועי הקטנים עתירי הספק ותיבות ההילוכים כפולות המצמדים ועובדה שכולם הולכים בעקבותיהם. מנועי 1.4 לא הפסיקו לעבוד ולא נעצרו באמצע כביש מהיר. ניסיונות הפחדה די רדודים יש לומר. אולי התכוונת לטויוטה או ג'נרל מוטורס ששם מדובר בתקלות טכניות שהוסתרו מהאנשים ששילמו על זה בחייהם. בפולקסווגן מדובר בניסיון להטות תוצאות של פליטת מזהמים אז בוא נעשה את ההפרדה הברורה. אני שנים נוהג במנועי TSI 1.2 1.4 1.8 ומציע לך לנסות ולהנות במקום לכתוב דברים לא נכונים. כמה מנהלים חשבו לא נכון גם שהם יוכלו לרמות וגם שלא יתפסו אותם ואני מניח שהם עשו את זה לשיפור התוצאות והביצועים של המחלקות עליהם הם מופקדים. עשו שטות, מקווה שישלמו על זה בתפקידם ומכיסם. אבל מפה ועד לבטל את היכולות של פולקסווגן?
אוריה , רעננה  |  01.10.15
9.
ל-8 ו--2. מה לא ברור? ממשיכים לשקר. איזה פיתרון בראש שלהם?
ל-8. מה זה "חברה מצויינת"? נמק והסבר. ל-2. כן, מנועי דיזל מתוכננים לעבוד לאורך זמן וקילוטרים. ככה מנועי משאיות עוברים מליון ק"מ בלי בעיות. להזכירך, פעם הייתה לVW בארץ סיסמת פרסומת "יש פולקסווגן, אין בעיות". טוב, בנתיים גילינו שיש. בעיות במנוע TSI 1.4 שמפסיקים לעבוד - תחשוב שמפסיק לעבוד בעקיפה. איזו בעיה בטיחותית זו. בארה"ב הם טענו שזו לא בעיה בטיחותית [במנוע אחר] ובית משפט דחה בסלידה את טענתם השיקרית. הבעיה עם פולקסווגן זה רמאות לגבי זיהום אויר. הבעיה השניה שלהם שלאורך שנים הם מבלבלים את הלקוחות, דרך פרסומת, שהאיכות שלהם פירושה גם אמינות. זה פשוט שקר. איכות ואמינות זה לא אותו דבר. אזי איכות שזה דבר סובייקטיבי, קיימת העיני קוני VW. לגבי אמינות, שזה נתון סטטיסטי ואובייקטיבי, VW, לפחות לפי הקונסיטמר רפורט [ארה"ב] , הם גרועים מהממוצע לאורך שנים! אם הם מבטיחים פתרון תוך שבועיים, הם שוב עובדים עלינו. אם היה פתרון, בשביל מה הם שיקרו מלכתחילה?
אא  |  29.09.15
7.
השאלה: כמה רחוק מוכנים ארגוני הצרכנים ורגולטורים ללכת בפרשת הדיזלגייט
אם יחליטו שלא מוותרים לVW ודורשים תיקון תוכנת המרמה, מליוני מכוניות יפסלו מלנוע בכבישים או שתוכנה חדשה, תאפשר המשך נוכחותם בכבישים אך תפגע משמעותית בביצועי הרכבים. בשווקים מסוימים, משמעות פגיעה בביצועי הרכב, אומר שלא ניתן יהיה לעשות ברכב שימוש סביר (מה שיגרור תביעות צרכנים). נראה שWV בצרות גדולות ובלי תמיכה ממשלת גרמניה, עשויה לגלוש לפשיטת רגל.
אבי  |  28.09.15
לכל התגובות