אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות החברות ממנה רו"ח חיצוני לבחון את מכרז הקרונות של הרכבת הקלה

בלעדי לכלכליסט

רשות החברות ממנה רו"ח חיצוני לבחון את מכרז הקרונות של הרכבת הקלה

מנהל רשות החברות אורי יוגב דורש לקיים דיון דחוף על המכרז ש"נמרח" יותר משנה. היקף המכרז נאמד ב-2 מיליארד שקל

13.10.2015, 18:59 | ליאור גוטמן

רשות החברות הממשלתיות מתערבת במכרז הקרונות של הרכבת הקלה בתל אביב - מנכ"ל הרשות אורי יוגב שיגר היום (ג') שני מכתבים לחברת נת"ע, האחראית על הקמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, שבהם הוא מודיע לה על שני צעדים חדשים. הראשון הוא מינויו לאלתר של רו"ח אילן שגב כבודק חיצוני של מכרז הקרונות. שגב אמור לברר את הליך המכרז, הפרמטרים לבדיקה והדיון בהצעות השונות.

קראו עוד בכלכליסט

מכרז הקרונות של הרכבת הוא אחד הגדולים של החברה והיקפו כשני מיליארד שקל. ביוני שנה שעברה ניגשו חמש חברות למכרז - אלסטום (צרפת), קאף (CAF, ספרד), ווסלו (גרמניה), סטדלר (שוויץ) ו-CNR (סין) - כאשר הדרישה היא לספק כ-90 קרונות עם אפשרות להגדלת המספר בעוד 30 קרונות בשלב שני. על פי ההערכות בענף התחבורה, הסינים הגישו את ההצעה הנמוכה ביותר, כך שלכאורה הם אמורים לזכות, אולם משרדי התחבורה והאוצר החליטו למנות את החשבת הכללית מיכל עבאדי בויאנג'ו לבחון את המכרז. הבדיקה עדיין בעיצומה.

העבודות על הרכבת הקלה, צילום: דנה קופל העבודות על הרכבת הקלה | צילום: דנה קופל העבודות על הרכבת הקלה, צילום: דנה קופל

המכתב השני מיועד ישירות לחברי הדירקטוריון של נת"ע, ובו דורש יוגב לקיים דיון מיידי במכרז ש"נמרח" כבר יותר משנה. יוגב מזכיר שמדובר במכרז גדול היקף שישפיע על התנהלות החברה הן ברמה בתפעולית והן ברמה הפיננסית, ולמרות בקשות חוזרות ונשנות שלו לקיים דיון בנושא זה אחד כזה לא התקיים.

יוגב מבקש מדירקטוריון החברה לבחון את התנהלות המכרז, את הבקרה שהופעלה עליו, הסיכונים שמשפיעים על החברה ולוחות הזמנים שלו. בכיר בענף התחבורה אמר שרשות החברות לא הייתה נוקטת בשני צעדים אלו אלמלא חשבה שיש בעיה לכאורה במכרז ובניהולו. למכתב צורפו עותקים לראש אגף התקציבים אמיר לוי במשרד האוצר, אמיר לוי, החשבת הכללית מיכל עבאדי בויאנג'ו, מבקר המדינה יוסף שפירא ומנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי.

מחברת נת"ע טרם התקבלה תגובה.

תגיות