צילום: shutterstock
חברות האינטרנט אוספות עליכם מידע מיותר
מחקר שנערך באיחוד האירופי מגלה שכשני שליש מהחברות שאספו מידע על משתמשים לא השתמשו בו מעולם, כמחצית מהן הודו שאין להן את היכולת לעבד אותו
13.12.2015, 12:18 | רפאל קאהאן
איסוף מידע אישי על משתמשים הוא נושא מעורר מחלוקת, אבל מחקר שפרסמה חברת האחסון הבריטית Pure-Storage, מעלה מספר שאלות על הצורך של החברות במידע כזה ועל האופן שבו הן מטפלות בו.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
זרוע הרגולציה של האיחוד האירופי שאחראית על הגדרת "גבולות הגזרה" של השימוש במידע אישי, הודיעה שחברות שלא עושות שימוש במידע שהן אוספות כנראה עוברות על החוק. לפיכך, לא מעט חברות עשויות להיתבע אם וכאשר האיחוד יפעיל את כלב השמירה שלו.
הסיבות לכך שהמידע לא מעובד מרגיזות לא פחות: כמחצית מהחברות טענו שאין להם את כוח האדם או הידע לעבד אותו. כשליש מהעונים אמרו שאין להם את כלי הבינה העסקית המתאימים, 48% טענו שאינם מבצעים זאת בגלל הזמן הנדרש לכך, וכ-19% הסבירו שזה פשוט יקר מדי. עולה השאלה, מדוע, אם כך, אספו אותו מלכתחילה. שימוש במידע אישי אמור לספק לחברות תובנות עסקיות על השימוש במוצרים שלהם. חלק גדול מחברות הטכנולוגיה משתמשות במידע הזה על מנת לסחור בו, אולם חברות שמוכרות מוצרים או יישומים אוספות מידע גם לשימוש פנימי כביכול. אם מידע זה אינו מעובד, יש יסוד לחשוש שהוא גם לא מאובטח כראוי, מפני שמדובר בהשקעה כספית ניכרת שיש להניח שחברה לא תוציא על משהו שאינו בשימוש. הזלזול הזה עשוי להסביר גם כיצד האקרים מצליחים לפרוץ כל כך בקלות למאגרי מידע – כמו לדוגמה הפריצה ליצרנית הצעצועים Vtech בשבוע שעבר שהניבה גניבה של מיליוני רשומות. אך גם העסקים עצמם נפגעים מההתנהלות הזו: המחקר מצא שהחברות מפסידות כסף רב, בין אם בגלל עסקאות שהוחמצו או משום שהמידע הנדרש לעובדים פשוט אינו זמין להם.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה