אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוטג' ממכונה: התחרות על החלב עוברת לאוטומט צילום: רמי קורן

בלעדי לכלכליסט

קוטג' ממכונה: התחרות על החלב עוברת לאוטומט

משקר הציבה 70 מכונות אוטומטיות במגדלי מגורים ובמקומות עבודה לממכר מוצרי טרה. תנובה פרסה 60 מכונות משלה

29.12.2015, 13:08 | נורית קדוש

המאבק בין תנובה לטרה על שטחי מדף למוצרי החלב עומד להתרחב. אם עד כה השתיים התחרו על מקום ברשתות השיווק ועל מכרזים בשוק המוסדי, בקרוב הן יתמודדו בזירת המכונות האוטומטיות. ל"כלכליסט" נודע כי חברת משקר, שבבעלות החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), מרחיבה את פעילותה לממכר מוצרי חלב. המוצרים שיימכרו הם חלב, קוטג', שוקו, יוגורט מולר, גבינה צהובה וגבינה לבנה.

קראו עוד בכלכליסט

החברה כבר הציבה כ־70 מכונות אוטומטיות תחת מותג shop 24, המציעות מוצרי חלב של טרה, שבבעלות החברה המרכזית, ומוצרים נוספים הנחשבים למזונות בריאות במגדלי מגורים כגון מגדלי נאמן בתל אביב ובמקומות עבודה, כגון אל על, בית הספר אהל שם ברמת גן ואינטל. סך הכל מוצבות ברחבי הארץ 5,000 מכונות משקר לממכר שתייה וחטיפים.

על פי הערכות בענף, היקפי המכירות החודשיות של מכונה אוטומטית בבניין מגורים עומדים על 10,000-5,000 שקל בלבד, אך השילוב של בנייני מגורים עם מוסדות ציבור וחברות עסקיות מביא להגדלת ההכנסות ומגדיל את חשיפת המוצרים. על כל פנים ניכר שהחברות רואות בזירת המכונות מנוע צמיחה פוטנציאלי, ולראיה בשבועות האחרונים רכשה תנובה 51% מחברת המכונות האוטומטיות סמארט סייל של היזם דרור מרגלית, והיא כבר הציבה אותן בכ־60 מקומות עבודה. על פי נתוני סטורנקסט, שוק מוצרי החלב בישראל מגלגל 7.5 מיליארד שקל בשנה.

מכונה לממכר מוצרי חלב של טרה , צילום: רמי קורן מכונה לממכר מוצרי חלב של טרה | צילום: רמי קורן מכונה לממכר מוצרי חלב של טרה , צילום: רמי קורן

לדברי רונן אבישר, מנכ"ל משקר, מחירי המוצרים במכונות יהיו דומים למחירים במכולות ונמוכים משמעותית מאלה של חנויות הנוחות. ההשקעה בכל מכונה מוערכת ב־40 אלף שקל. היעד של אבישר הוא להגיע להצבת 500 מכונות למוצרי חלב בתוך שלוש שנים, ולטובת השקת המהלך הצטיידה משקר ברכבי קירור, במחסן קירור ובמערכת ייחודית של ליקוט הזמנות המאפשרת למחסנאי לשלוח את רכב החלוקה עם המוצרים המדויקים שנצרכו וחסרים במכונות. "זיהינו צורך בסיסי בקרב הצרכנים לזמינות מיידית למוצרי חלב כגון קוטג', גבינה צהובה וחלב ניגר. בהוספת מכונות אלו ניתן מענה הן לצריכה המקומית של העובדים במהלך יום העבודה במשרד והן לצריכה הביתית", אמר אבישׂר.

הגדלת הפעילות של המכונות האוטומטיות למוצרים שנחשבים בריאים מאפיינת גם את הזירה העולמית. החודש הודיעה פפסיקו כי ב־2016 היא תציב בארצות הברית אלפי מכונות אוטומטיות תחת המותג Hello Goodness, שיציעו מיצים טבעיים, חומוס של סברה מקבוצת שטראוס וצ'יפסים אפויים. "צרכנים רוצים יותר בחירה כשזה מגיע למה שהם אוכלים ושותים, ואנחנו מספקים להם מענה לצורך הזה", הסביר קירק טאנר, מנהל תפעול ראשי של פפסיקו בצפון אמריקה".

תגיות