אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אנטי-נטפליקס: HBO תציע סטרימינג בספרד

אנטי-נטפליקס: HBO תציע סטרימינג בספרד

הערוץ האמריקאי בחר במדינה בזכות שיעור החיבור הגבוה לפס רחב ושכיחות ההורדות הפיראטיות. שירות הסטרימינג נטפליקס פועל בה מאז אוקטובר

20.01.2016, 08:53 | בלומברג

רשת HBO מתכננת להקים שירות סטרימינג חדש בספרד, ובכך לפתוח חזית חדשה נגד נטפליקס במלחמה על לבם של צרכני התוכן האינטרנטי.

קראו עוד בכלכליסט

עד סוף השנה הקרובה יוכלו תושבי ספרד לבחור אם ברצונם להתחבר לערוצי טלוויזיה בתשלום, או להירשם לשירות הסטרימינג החדש של הרשת. HBO מנסה למשוך אנשים המכונים "חותכי כבלים" - המבטלים את המנוי בתשלום שלהם לערוצי הטלוויזיה, או שמעולם לא נרשמו לשירות כזה.

הולכים אחרי הרווחים

שיעור החדירה של אינטרנט בפס רחב בספרד עומד על 75% ממשקי הבית, לעומת 72% בארה"ב. מחצית מהם לא מחוברים לטלוויזיה בתשלום, לעומת 16% בלבד בארה"ב, כך על פי חברת המחקר פארקס. HBO תצטרך להתחרות בלא פחות משמונה שירותי סטרימינג שכבר קיימים במדינה, ונטפליקס הוא רק אחד מהם.

ג ג'ון סנואו, משחקי הכס ג

בתחילת החודש הודיעה נטפליקס כי היא מרחיבה את שירות הסטרימינג שלה ל־130 מדינות ברחבי העולם. להבדיל מנטפליקס, שלא מחזיקה בזכויות העולמיות לחלק מהתוכניות המצליחות שלה כמו "כתום זה השחור החדש" ו"בית הקלפים", HBO דווקא נשארה הבעלים של התכנים שהיא מייצרת. כלומר, היא תוכל להציע אותן במסגרת שירות הסטרימינג החדש לפני שתצטרך להפיק עוד תוכניות. ברגע שייגמרו החוזים על הזיכיונות הנוכחיים, יוכלו חובבי HBO בספרד לצפות בתוכניות חדשות רק דרך שירות הסטרימינג. אף ש־HBO מוותרים בכך על הרווחים מערוצי הטלוויזיה בתשלום, הרשת מאמינה כי בטווח הארוך היא דווקא תרוויח. מנכ"ל HBO ריצ'רד פלפלר אמר בראיון לבלומברג כי "אנחנו מקבלים החלטות על בסיס איפה שאנחנו חושבים שנמצאים הרווחים".

מאז 2012 HBO מציעה שירות דומה בשבדיה, נורבגיה, פינלנד ודנמרק, הנקרא נורדיק. וכן, בסוף השנה שעברה נכנסה הרשת לקולומביה.

פערי מחירים

האתגר המרכזי העומד לפני HBO בשוק הבינלאומי הוא חוסר היכולת לגבות דמי המנוי זהים בכל מקום. אם בשירות נורדיק כל מנוי משלם 10 דולר, בווייטנאם הוא ישלם 10 סנט. זו הסיבה שרק 20% מהרווחים של HBO מגיעים מהשוק הבינלאומי, אף ש־33% מ־138 מיליון המנויים של הרשת הם מחוץ לארה"ב. ולמרות הכל, טקטיקת השיווק המסורתית של HBO עובדת. מספר המנויים הבינלאומיים לשירותי HBO וערוץ האחות שלה, סינמאקס, עלה מ־73 מיליון בשנת 2012 ל־92 מיליון בשנת 2014, ואילו מספר המנויים בשוק האמריקאי עלה ב־5 מיליון ל־46 מיליון באותו הזמן.

תגיות