אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיין הישראלית תחסום פרסומות ברשת האצ'יסון באירופה צילום: עמית שעל

שיין הישראלית תחסום פרסומות ברשת האצ'יסון באירופה

מדובר בהסכם ראשון לחברת הסייבר התל אביבית, שתפעל על גבי הרשת הסלולרית של Three באיטליה ובאנגליה

19.02.2016, 19:01 | אסף גלעד

חברת הסטארט-אפ הישראלית שיין (Shine) חתמה על הסכם לחסימת פרסומות על גבי הרשת הסלולרית של Three, מותג הסלולר האירופי בבעלות האצ'יסון המיליארדר הסיני לי קה שינג, באיטליה ובאנגליה. זהו הסכם ראשון לחסימת פרסומות הנעשית במרוכז דרך הרשת הסלולרית ולא באמצעות התקנת תוכנה לטלפון או בדרך של מערכת ההפעלה כפי שהיא נעשית, למשל, ב-iOS9 ובגרסאות האנדרואיד במכשירי סמסונג. זהו גם הסכם ראשון עבור שיין, חברת סייבר מתל אביב ששינתה את המודל העסקי שלה לחסימת פרסומות. גם שיין, יש לומר, היא חברת פורטפוליו של לי קה שינג, שמשקיע בה באמצעות הורייזונס ונצ'רס, קרן השקעות הטכנולוגיה שלו.

קראו עוד בכלכליסט

אם שיתוף הפעולה בין החברות יצליח, Three עשויה להרחיב את התוקף שלו גם לחברות בנות אחרות שלה באירופה כמו באוסטריה, דנמרק, אירלנד ושבדיה. בהודעה שפרסמה אחר הצהריים טענה הרשת שבכוונתה לא לחסל את הפרסום במובייל, אלא "להעניק ללקוחות שליטה ואפשרויות בחירה כמו גם שקיפות רבה יותר בשירות שהם מקבלים". עם זאת, הרשת לא פירטה כיצד היא הולכת לעשות זאת. ייתכן כי הרשת תאפשר למיליוני המנויים שלה לשלם עבור שירות פרמיום של חסימת פרסומות, וייתכן כי תציע את השירות ללא תשלום, כאשר בפני המשתמש יינתנו דרגות חסימה שונות. אפשרות שלישית היא חלוקת הכנסות עם ענקיות כמו גוגל או פייסבוק

לרשת Three הבריטית 8.8 מיליון מנויים, מה שהופך אותה למפעילת התקשורת הקטנה בממלכה. ועם זאת, לחברה האם האצ'יסון הסכם לרכישת המפעילה O2 מטלפוניקה.

לי קא שינג, יו"ר האצ לי קא שינג, יו"ר האצ'יסון, נואם בטכניון | צילום: עמית שעל לי קא שינג, יו"ר האצ

ברור, אם כן, כי שיין מעוניינת לסייע למפעילות להפעיל שרירים אל מול הענקיות כמו גוגל ופייסבוק, אך יש בחסימת הפרסומות ברמת הרשת הסלולרית מספר בעיות מובנות. הראשונה היא הפרה של ניטרליות רשת, חקיקה אירופית שאוסרת על מפעילות הטלקום להפלות בין נכסי אינטרנט שונים. השנייה היא טכנית, היות וחלק מתעבורת הפרסום היא מוצפנת.

אתרי ואפליקציות התוכן הגדולים עושים כבר היום מאמצים כבירים בכדי לדחות משתמשים בעלי חוסמי פרסומות ומאלצים אותם להכניסם ל'רשימה הלבנה' של אתרים המאפשרים הצגת פרסומות. כלל לא ברור כיצד תוכל ליישם זאת Three וכיצד יגיבו אתרי התוכן הגדולים לתעבורת גולשים שתגיע מכיוונה של הרשת הסלולרית הזו. בשיין וב- Three מבטיחים הסברים בקרוב.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות