אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק פותחת את הארנק: תשלם לידוענים כדי לקדם פיצ'ר חדש

פייסבוק פותחת את הארנק: תשלם לידוענים כדי לקדם פיצ'ר חדש

הרשת החברתית מנסה לקדם את פיצ'ר השידור החי שהשיקה ולשם כך היא נוקטת בצעד יוצא דופן עבורה ומציעה לשלם לידוענים. במקביל היא משנה את האלגוריתם כך שיציף את תכני הווידיאו בראשית הפיד

02.03.2016, 16:30 | נמרוד צוק
פייסבוק מגבירה את מאמציה לדחוף את פיצ'ר הווידיאו החי, שמשתמשים רבים נתקלו בו בימים האחרונים. השידור שערך מארק צוקרברג עצמו ממשרדי פייסבוק בברלין בשבוע שעבר, למשל, הגיע ליותר מ-150 אלף צופים בזמן אמת, ואתמול (ג') מספר דפים העבירו שידורים חיים שליוו את אירועי ה"סופר טיוזדיי" של בחירת מועמדי המפלגות במרוץ לנשיאות ארה"ב.

קראו עוד בכלכליסט

בינואר הוסיפה החברה את פיצ'ר השידורים החיים לגרסת האייפון של פייסבוק ושבוע שעבר שחררה אותו גם לאנדרואיד - וכעת היא משנה את אלגוריתם התוכן של הפיד כך שיציף תכני וידיאו חי במיקום הגבוה ביותר בעת השידור החי, ובמקביל פונה לסלבס ומנסה לשכנע אותם לאמץ את הפורמט.

השידור החי של צוקרברג הגיע ל-150 אלף צופים בזמן אמת, צילום: בלומברג השידור החי של צוקרברג הגיע ל-150 אלף צופים בזמן אמת | צילום: בלומברג השידור החי של צוקרברג הגיע ל-150 אלף צופים בזמן אמת, צילום: בלומברג

הפניה לסלבס, עליה דיווח אתמול אתר re/code, היא מהלך יוצא דופן עבור החברה, שמיעטה עד כה לנסות להביא קהל באמצעות מפורסמים כפי שעושים בטוויטר, ובעיקר בשל נכונותה לשלם להם עבור ההשתתפות. פייסבוק נמנעה עד לאחרונה מכל סוג של חלוקת הכנסות עם שותפי תוכן, כאשר החריג היחיד הם גופי החדשות שמפרסמים תכנים באמצעות פלטפורמת "מאמרים מיידיים" ויכולים להשאיר בידיהם את רווחי הפרסום או חלק מהם.

על פי הפרסום, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, שניצבת לצד צוקברג וקומץ בכירים נוספים בצמרת החברה, נפגשה השבוע עם אנשי סוכנויות שחקנים וטאלנטים בלוס אנג'לס כדי לשוחח על תוכניות החברה. בשלב הראשון הן אמורות לכלול כ-100 סלבריטאים שיעזרו לה לבחון את הקונספט ויקבלו תשלום בהיקף לא ידוע תמורת השתתפותם, כאשר בהמשך מתכוונת הרשת החברתית לעבור למודל מסודר יותר של חלוקת הכנסות מפרסום.

בנוגע לשינוי באלגוריתם, פייסבוק הבהירה אתמול בפוסט בבלוג החברה כי מדובר בפורמט חדש שהיא עדיין בוחנת כיצד להציג לאנשים, ובשלב זה הוא יוצג במיקום גבוה יותר בפיד בשעת השידור החי, לעומת גרסת הארכיון שלו שנשארת בפיד לאחר שהשידור יסתיים. "הנתונים שלנו מראים שאנשים מתעניינים בווידיאו החי בזמן השידור בשיעור גבוה פי 3 מאשר לאחר מכן", כתבה החברה.

פייסבוק אישרה את הדיווחים על פגישותיה של סנדברג עם הסוכנויות, ואמרה כי "יותר ויותר אנשים בוחרים לצפות בווידיאו חי ולשתף אותו, מאחר ומדובר בחוויה אישית ואותנטית שמתרחשת בזמן אמת. אנחנו בוחנים כעת דרכים שונות לתמוך בשותפי תוכן כדי לעודד אותם להתנסות בפורמט".

תגיות