דוחות ויקטורי: עלייה בהכנסות וירידה של 24% ברווח הנקי
הרשת הקמעונאית חתמה את שנת 2015 עם עלייה של 9.1% בהכנסות שהסתכמו ב-979.3 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-16.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-21.6 מיליון שקל בשנת 2014
פתיחת 5 חנויות חדשות ורכישת חנויות מגה במהלך 2015, הובילה את רשת הקמעונאות, ויקטורי, לצמיחה במכירות לצד שחיקת הרווחיות התפעולית. הכנסות החברה הסתכמו ב-979.3 מיליון שקל, עלייה של 9.1% בהשוואה לשנת 2014.
קראו עוד בכלכליסט
מהלכי ההתרחבות שנמשכו ביתר שאת בחודשים האחרונים סייעו לרשת שמכירותיה למ״ר בחנויות זהות ירד במהלך השנה ב-1%, נוכח התגברות התחרות והורדת מחירים לצרכן.
העליה במכירות באה לידי ביטוי גם בשורת הרווח הגולמי שעלה ב-9.7% והסתכם ב-225.6 מיליון שקל. יחד עם זאת, חיזוק כוחה ביחסיה המסחריים עם הספקים בעקבות הגדלת מספר הסניפים ובהתאם את כמויות הסחורה שרכשה הרשת, עדיין לא נתנה אותותיה ברווחיות הגולמית שנותרה 23% מהמכירות כבשנת 2014.
עליית שער המינימום וחוק המזון שנכנס בשנה שעברה לתוקף ואסר חיוב ספקים בעלויות פרסום, הוביל לעליה של 12.9% בהוצאות מכירה, שיווק והנהלה וכלליות שהסתכמו ב-200.3 מיליון שקל. בעקבות העליה בהוצאות, ירד הרווח התפעולי של ויקטורי ב-10.2% והסתכם ב- 25.3 מיליון שקל. הירידה ברווח התפעולי לצד העליה במכירות הובילה לשחיקת הרווחיות התפעולית ל- 2.6% מהמכירות לעומת 3.2% בשנת 2014.העליה בהוצאות מכירה ושיווק לצד עליה בהוצאות מימון שנבעה בעיקר מהנפקת אגרות חוב וכן מהפסד מניירות ערך בשנת 2015 לעומת רווח מניירות ערך בשנת 2014 פגעו ברווח הנקי שהסתכם ב-16.3 מיליון שקל לעומת 21.6 מיליון שקל בשנת 2014, ירידה של 24%.
במהלך החודשים שחלפו מתום 2015 פתחה ויקטורי שמונה סניפים נוספים שרכשה מרשת מגה ותרומתם תבוא לידי ביטוי בדוחות הרבעון הראשון של השנה. בשנת 2015 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 7 מיליון שקל. עם אישור הדוח הכספי הכריזה החברה על דיבידנד בהיקף של 5 מיליון שקל.
עלות שכרם של 5 הבכירים ברשת הסתכמה ב-2015 ב- 7.4 מיליון שקל, מתוכם 2.74 מיליון שקל שכרו של אייל רביד המכהן כמנכ״ל.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה