אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלינגר תחייב חברות ביטוח להשיב כסף למבוטחים שרכשו פוליסות בשיחות הטעייה צילום: אוראל כהן

סלינגר תחייב חברות ביטוח להשיב כסף למבוטחים שרכשו פוליסות בשיחות הטעייה

המפקחת על הביטוח פרסמה הכרעה עקרונית המחייבת חברות ביטוח לבטל פוליסות ביטוח תאונות אישיות שהלקוח לא הבין שצורף אליהן. הכנסות חברות הביטוח מהתחום ב-2014: מיליארד שקלים. שיעורי מימוש הפוליסות נמוכים

17.04.2016, 10:07 | רחלי בינדמן

הממונה על שוק ההון דורית סלינגר דורשת מחברות הביטוח להשיב כספים למבוטחים שרכשו פוליסות בשיחות הטעייה. הממונה פרסמה הכרעה עקרונית המחייבת חברות ביטוח לבטל פוליסות תאונות אישיות ששווקו באמצעות הטעיית לקוחות.

סלינגר פרסמה היום הכרעה עקרונית, לאור ריבוי התלונות בעניין צירוף מבוטחים באופן מטעה לביטוח תאונות אישיות. על פי ההכרעה, חברת ביטוח תבטל את פוליסת הביטוח ותשיב למבוטח את הכספים ששילם עבורה במידה ויתברר כי לא ידע אודות ביטוח תאונות אישיות שרכש ובמידה ואינו מעוניין בביטוח שכזה.

קראו עוד בכלכליסט

דורית סלינגר, צילום: עמית שאבי דורית סלינגר | צילום: עמית שאבי דורית סלינגר, צילום: עמית שאבי

ההכרעה מחייבת את חברות הביטוח לחזור אל המבוטחים ולעדכן אותם בשיחה טלפונית כי צורפו לביטוח תאונות אישיות. בנוסף, יבהירו נציגי החברות כי מדובר בפוליסת ביטוח חדשה ויבקשו את הסכמתם המבוטחים לרכישת הפוליסה. החברות נדרשו להבהיר את הפרטים המהותיים הקשורים לעסקה כתקופת הביטוח, דמי הביטוח ומהות הכיסוי הקיים למבוטח.

תלונות שהתקבלו באגף שוק ההון חשפו מקרים בהם נציגי חברות הביטוח שיווקו פוליסות תאונות אישיות באופן מטעה. למשל, נציגי החברות טשטשו את מהות השיחה כשיחת מכירה באמצעות פנייה ל"עדכון ההטבה שמבוטח זכאי לה" אגב ביטוח אחר שברשותו בעוד שלמעשה נמכרה פוליסה חדשה ללא ידיעת המבוטח. במקרים אחרים פנו החברות למבוטחים על מנת "לעדכן את הפרטים שלהם". במהלך השיחה, מכרו הנציגים פוליסה נוספת מבלי שהמבוטח הבין זאת.

פוליסת תאונות אישיות מהווה כיסוי המשלב ביטוחים שונים מפני תאונה. הכיסוי המינימלי מזכה בפיצוי במקרים של מוות או נכות מתאונה. הכנסות חברות הביטוח מפרמיות של ביטוחי תאונות אישיות הסתכמו בשנת 2014 בכמיליארד שקל. שיעורי המימוש של ביטוח זה נמוכים מאוד.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
המפקחת על הביטוח מסתירה את הבעיה האמיתית
הסוכנים לא ביצעו שום שיחות , הם גנבו או קנו מאגרי נתונים של אנשים מבוגרים, כולל מספרי כרטיסי אשראי ונתונים נוספים כמו בתי ספר ושמות הורים, ופתחו להם פוליסות ללא ידיעתם, בהנחה שלא ישימו לב ולא יבדקו מה מהות הפוליסה. למרות התלונות של הקורבנות, המפקחת מכסה עליהם ולא מצאה לנכון להגיש תלונה למשטרה נגד הסוכנים הנוכלים באשמת הונאה בנסיבות מחמירות ! שמו של סוכן אחד הושמע כמה פעמים בזמן האחרון בטלויזיה וכן שמה של חברת ביטוח, אבל שום דבר לא נעשה נגדם. אני אחד מהקורבנות !
אמנון , חיפה  |  17.04.16