אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטפליקס הנמיכה ציפיות לגבי המנויים שיצטרפו ברבעון השני, מנייתה נפלה ב-12% במסחר המאוחר צילום: בלומברג

נטפליקס הנמיכה ציפיות לגבי המנויים שיצטרפו ברבעון השני, מנייתה נפלה ב-12% במסחר המאוחר

ענקית התוכן האמריקאית דיווחה על תוצאות מעורבות: בעוד הכנסותיה עמדו ברבעון הראשון על 1.96 מיליארד דולר לעומת צפי להכנסות של 1.97 מיליארד דולר, הרווח הנקי שהציגה עמד על 6 סנט למניה - כפול מהתחזית. בין הגורמים שעשויים להסביר את צניחת המניה: ההעלאה הצפויה של דמי המנוי בארה"ב והמנוי החדש שהציגה היום אמזון שמתחרה בנטפליקס

18.04.2016, 23:43 | נמרוד צוק
תוצאות מעורבות לנטפליקס ברבעון הראשון של 2016: החברה דיווחה על הכנסות של 1.96 מיליארד דולר, כשהיא מחמיצה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.97 מיליארד, אבל הציגה רווח של 6 סנט למניה, כפול מהתחזית של 3 סנט למניה. מניית החברה ירדה ב-12% במסחר המאוחר בעקבות פרסום התוצאות.

קראו עוד בכלכליסט

החברה הגיעה ל-81.5 מיליון מנויים לאחר שצמחה ב-2.23 מיליון מנויים בארה"ב ו-4.51 מיליון מנויים במדינות אחרות, לעומת תחזיות אנליסטים שעמדו בממוצע על 1.82 מיליון ו-4.18 מיליון מנויים חדשים בהתאמה. הצמיחה הכוללת במספר המנויים, 6.74 מיליון יותר מהרבעון שעבר, היא המהירה ביותר אי פעם עבור החברה. 

קווין ספייסי ורובין רייט מתוך "בית הקלפים" של נטפליקס, צילום: בלומברג קווין ספייסי ורובין רייט מתוך "בית הקלפים" של נטפליקס | צילום: בלומברג קווין ספייסי ורובין רייט מתוך "בית הקלפים" של נטפליקס, צילום: בלומברג

עם זאת, החברה צופה גידול של חצי מיליון מנויים בלבד בארה"ב ו-2 מיליון בשווקים אחרים, פחות מהערכות האנליסטים. נראה כי התחזית החלשה לרבעון השני היא הגורם העיקרי לאכזבת המשקיעים וצניחת המניה. סיבות נוספות לצניחת המניה עשויות להיות ההעלאה הצפויה של דמי המנוי לחבילה הבסיסית בארה"ב מ-8 דולר בחודש ל-10 דולר בחודש, ומנוי הוידאו החודשי החדש שאמזון הציגה היום, שמתחרה ישירות בנטפליקס עם חבילה ללא התחייבות במחיר 9 דולר בחודש.

שיעור המנויים של נטפליקס מחוץ לארה"ב עומד על 42% ומספר המנויים המשלמים עומד על 77.7 מיליון, כאשר ברבעון השני הוא צפוי לגדול ב-3 מיליון נוספים. ההכנסות בארה"ב צמחו ב-18% לעומת הרבעון המקביל ב-2015 וההכנסות מהשווקים האחרים צמחו ב-57 אחוז לעומתו. 

הגידול המהיר במספר המנויים מחוץ לארה"ב מגיע בעקבות הרחבת פעילותה של חברת הסטרימינג ל-130 שווקים נוספים, ביניהם ישראל, שהוכרזה בינואר. "אנו מרוצים מכך שנטפליקס מתקבלת על ידי לקוחות מסביב לעולם, אבל יש לנו עבודה נוספת רבה לעשות בכל אחד מהשווקים כדי להבטיח שהחברה תהיה רלבנטית", כתב מנכ"ל החברה ריד הייסטינגס בדו"ח. 

במרבית השווקים החדשים, אומרים בחברה, הוצעו תכנים באנגלית בלבד ואמצעי התשלום הוגבלו לכרטיסי אשראי בינלאומיים, כאשר ברבעונים הבאים החברה מבטיחה לתמוך בשפות מקומיות נוספות, להרחיב את היצע התכנים ואמצעי התשלום ולשפר את שירות הלקוחות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות