אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלי סוכר בבקשה: פפסיקו מוכרת יותר מוצרים בריאותיים ממשקאות ממותקים צילום: בלומברג

בלי סוכר בבקשה: פפסיקו מוכרת יותר מוצרים בריאותיים ממשקאות ממותקים

דוחות הרבעון הראשון של פפסיקו מגלים כי משקאות המותג פפסי אחראים רק על 13% מהמכירות. המנכ"לית: "החברה מעצבת מחדש את פורטפוליו המוצרים שלה, על מנת לתת מענה לעניין הגובר של הצרכנים במוצרים בריאים יותר"

19.04.2016, 15:30 | מיקי גרינפלד

מובילי המאבק נגד המשקאות המתוקים והמסוכרים יכולים להתעודד מהדוחות הרבעוניים שפרסמה חברת פפסיקו - שמכירות המשקאות הבריאים שלה השתוו למכירות המשקאות המתוקים. בחישוב של כלל מוצרי הבריאות שלה, המשקאות המתוקים והמסוכרים נשארים הרחק מאחור.

קראו עוד בכלכליסט

על פי נתוני הדוחות, רק 12% מההכנסות של החברה ברבעון נבעו ממכירות משקאות מוגזים של מותג פפסי. המשקאות המוגזים של כלל המותגים "אחראים" על כ-25% מההכנסות.

משקאות בריאים, על בסיס מרכיבים טבעיים כמו פירות, ירקות, דגננים, תה ומים, מניבים 25% מהכנסות ברבעון. כלל המוצרים מופחתי קלוריות והמוצרים הבריאותיים של החברה, משקאות וחטיפים גם יחד, אחראים על 45% מהכנסות הפורטפוליו.

מנכ"לית החברה אינדרה נואי (Indra Nooyi), אמרה כי החברה ממקדת בחודשים האחרונים עניין מיוחד בפעילות המוצרים הבריאים והמזינים שלה. "החברה מעצבת מחדש את פורטפוליו המוצרים שלה, על מנת לתת מענה לעניין הגובר של הצרכנים במוצרים בריאים יותר", אמרה נואי.

לאחר ההשקעה של השנים האחרונות בשינוי הכיוון, פפסיקו מייצרת היום מגוון רחב מאד של מוצרים, תחת המותג המקורי ותחת מותגים אחרים, בריאים הרבה יותר מהמשקאות המוגזים. "קצב הגידול במכירות מוצרים התזונתיים שלנו, האחראים על רבע מהמכירות הגלובאליות ברבעון האחרון, מתעלה על קצב הגידול במכירות הפורטפוליו הכולל שלנו", אמרה המנכ"לית.

התוצאות של פפסי הן ביטוי לתהליך עמוק יותר שעוברת החברה האמריקאית בכל הקשור לצריכת משקאים ממותקים. על פי ארגון העוקב אחר צריכת משקאות ממותקים בארה"ב (Beverage Digest), לפיו רמת הצריכה של משקאות מוגזים ממותקים לאדם ירדה לרמות הנמוכה ביותר מאז 1985.

פפסיקו סיימה את הרבעון הפיסקאלי הראשון של 2016 עם ירידה של 3% בהכנסות ל-11.86 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי שעמד על 11.88 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 89 סנט, מעל התחזיות שעמדו על 81 סנט למניה.

מנכ"לית פפסי אינדרה נוי (Indra Nooyi), צילום: ויקיפדיה מנכ"לית פפסי אינדרה נוי (Indra Nooyi) | צילום: ויקיפדיה מנכ"לית פפסי אינדרה נוי (Indra Nooyi), צילום: ויקיפדיה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות