אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנת דם זה לא בשמים צילום: Josh Miller

מנת דם זה לא בשמים

חברת השילוח UPS תשקיע 800 אלף דולר בסטארט־אפ אמריקאי שיטיס רחפנים עם ציוד רפואי ברואנדה

11.05.2016, 08:13 | גיל קליאן
חברת השילוח הבינלאומית UPS נכנסת לתחום המתחמם והולך של משלוחים באמצעות רחפנים. אולם בניגוד לחברות כמו אמזון ודומינו'ס פיצה, שבוחנות שימוש ברחפנים כדי להביא מוצרי צריכה במהירות שיא ללקוחות בעולם הראשון העשיר והשבע - חברת UPS משקיעה ברחפנים שיובילו ציוד רפואי ברואנדה.

קראו עוד בכלכליסט

השבוע הודיעה החברה כי תעניק מימון של 800 אלף דולר לסטארט־אפ מקליפורניה בשם זיפליין (Zipline) כדי לסייע לו להיכנס לפעילות ברואנדה, תוך כדי שיתוף פעולה עם השלטון המקומי. השירות של זיפליין יאפשר משלוח של מנות דם, חיסונים וציוד רפואי אחר בזמן קצר למקומות שקשה להגיע אליהם ברכב.

רחפן של Zipline. עלות המשלוח הרפואי: 5 סנט, צילום: Josh Miller רחפן של Zipline. עלות המשלוח הרפואי: 5 סנט | צילום: Josh Miller רחפן של Zipline. עלות המשלוח הרפואי: 5 סנט, צילום: Josh Miller

השימוש העיקרי הראשוני למערכת של זיפליין הוא משלוח מנות דם. בשלב הראשון צופה החברה כי היא תבצע 150 משלוחים של מנות דם מדי יום לאזורים במערב רואנדה שבהם לא ניתן לספק מנות דם באמצעות כלי רכב. היעד של החברה הוא להגיע עד סוף 2016 לפריסה שתאפשר לרחפנים שלה לספק שירותים לשטח שחיים בו 11 מיליון תושבים במערב רואנדה.

אין ספק כי השירות החדש יכול לתרום למערכת הבריאות של רואנדה. בהתפרצות האחרונה של נגיף האבולה, למשל, מצב הדרכים הרעוע הוביל לכך שמשלוחים של חיסונים נעשו לפעמים באמצעות סירות. השירות החדש יאפשר לרופא מקומי ליצור קשר עם החברה באמצעות הודעת טקסט, ולומר מה בדיוק הציוד הרפואי שדרוש לו. עובד במרכז השירות של החברה יטעין את הציוד הדרוש על הרחפן ולאחר מכן יטיס אותו למסלול שנקבע מראש אל היעד. הרחפן ישלח הודעת טקסט לרופא עם התקרבותו ליעד, וכאשר יגיע - יפיל את המשלוח שלו בנקודה שנקבעה מראש באמצעות קואורדינטות GPS. לאחר מכן יחזור הרחפן אל מרכז השירות לטעינה מחדש.

לטענת החברה, עלות התפעול של משלוח באמצעות רחפן תעמוד על 5 סנט, כמו עלות משלוח ברכב או בסירה ברואנדה. הרחפנים של החברה אמורים לפעול ב־90% ממצבי מזג האוויר. החברה השקיעה ארבע שנים בפיתוח טכנולוגיית הרחפנים שלה.

UPS מגדירה את הכניסה שלה לרואנדה כניסיון ללמוד את תחום המשלוחים באמצעות רחפנים, וזאת כדי להרחיב את השירות למדינות מערביות אם הוא יוכיח את עצמו ככדאי. בדרך זו מרוויחות החברות שדה ניסויים אוהד וכן יחסי ציבור טובים להשקעות שלהן בטכנולוגיה החדשה.

תגיות