אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שכחתם את חג האהבה? העוזר החכם של Any.do ידע להזמין בשבילכם את הפרחים

שכחתם את חג האהבה? העוזר החכם של Any.do ידע להזמין בשבילכם את הפרחים

אפליקציות ניהול המשימות ולוח השנה הישראליות זוכות לשדרוג הגדול ביותר מאז השקתן - סייעת דיגיטלית מתקדמת, שלא רק תלמד את הרגלי השימוש שלכם ותשלח לכם תזכורות, היא גם יכולה לבצע עבורכם חלק מהמשימות

17.11.2016, 17:46 | עומר כביר
אני.דו הישראלית, מפתחת אפליקציות ניהול המשימות ולוח השנה הפופולריות חושפת היום (ה') את השדרוג הגדול ביותר מאז השקתה, ומציגה עוזר חכם שיכול לבצע משימות בעבור המשתמשים. האפליקציות של אני.דו (Any.do) זוכות לפופולריות רבה וביקורות חיוביות הודות לממשק המשתמש ולעיצוב המוצלח שלהן. מאז הקמתה ב-2011 צברה החברה מידע רב על האופן שבו עושים משתמשים שימוש ביכולות לוח שנה וניהול משימות, וכעת ממנפת החברה את הידע הזה על מנת להשיק אפליקציית ניהול משימות מסוג חדש.

קראו עוד בכלכליסט

האפליקציה החדשה, Any.do 4.0, שמושקת עתה בבטא ל-iOS ותגיע בקרוב גם לאנדרואיד, מאחדת את אפליקציות ניהול המשימות ולוח השנה של החברה ליישום אחד, ומוסיפה תכונות כמו סנכרון מיידי בזמן אמת בין כמה מכשירים או פונקציות תיאום פגישות שמסייעת לכמה משתמשים למצוא זמן פנוי לפגישה.

כך עובדת האפליקציה החדשה כך עובדת האפליקציה החדשה כך עובדת האפליקציה החדשה

ואולם, החידוש המהותי ביותר הוא עוזר חכם חדש, שבאמצעות שילוב מתקדם בין בינה מלאכותית (AI) לעובדים אנושיים מתיימר לבצע משימות בעבור משתמשים, ולא רק להזכיר לו לבצע אותן. פיתוח העוזר התבסס על יותר ממיליארד משימות אנונימיות שנותחו על ידי אני.דו לאורך שנות פעילותה. לדברי החברה, בניגוד לעוזרות חכמות דוגמת סירי של אפל, העוזר של אני.דו לא מחכה לפנייה מצד המשתמש אלא סורק אוטומטית את רשימת המטלות באפליקציה, מסמן את המטלות שהוא מסוגל לבצע, ואז מציג למשתמש דרכים להשלים אותן.

איך זה יראה? נניח שהזנתם משימה "לקנות פרחים לאמא". העוזר יזהה את המשימה, והאפליקציה תציג חיווי שמצביע על כך שהוא יכול לסייע אותה. לחיצה על המשימה תפתח חלון שיחה עם צ'טבוט, שבו ישאל העוזר לאיזה מאורע מיועדים הפרחים, מה טווח המחירים, מה סוג הפרחים המבוקש ומה הוא מועד המשלוח. לאחר שהמשתמש ישיב, יציג העוזר כמה אפשרויות בחירה, שכוללות תמונה לדוגמה ומחיר.

אני.דו הדור הבא אני.דו הדור הבא אני.דו הדור הבא

כל שנותר לעשות הוא לבחור את הזר המבוקש, והעוזר יידאג כבר לחייב את כרטיס האשראי ולהעביר את פרטי ההזמנה לחנות (בהנחה ששמורים באפליקציה פרטי התשלום. מידע כמו כתובת המשלוח יוכל העוזר להוציא מרשימת אנשי הקשר).

העוזר החכם מבוסס בעיקרו על AI, אך פועל תחת פיקוח של משתמשים אנושיים. לדברי החברה, הדבר מבטיח שגם משימות מורכבות ובעלות דקויות – כמו קניית תכשיט לבן זוג לרגע יום נישואים – יתבצעו כהלכה. לצד קניית מתנות יכול העוזר של אני.דו גם להשלים מטלות כמו ניקיון בית, רכישת מצרכים או כביסה. זאת, באמצעות שיתופי פעולה עם חברות שמספקות שירותים אלו (ושפעילות בעיקר בארה"ב), כאשר אני.דו מתעדת לגבות עמלה של בין 5% ל-15% בעבור התיווך.

"זה אחד הדברים הכי מרגשים שעשיתי"

"אנחנו עובדים על זה שנים", אמר מייסד ומנכ"ל אני.דו, עומר פרצ'יק, בשיחה עם "כלכליסט". "זה כאילו הבאנו את העתיד. אני סופר מתרגש, זה אחד הדברים הכי מרגשים שעשיתי".

לפי פרצ'יק, האתגר הגדול לא היה הקמת מערכת הבינה המלאכותית, אלא לגרום לה להבין כיצד לסייע לבני אדם בחיי היום יום. "בניית יישום ברמה בינלאומית כמו אני.דו זה רק חצי מהמשוואה. אנחנו צריכים את החצי השני, החלק שעוזר למשתמש לאזן את החיים העמוסים שלו כך שיישאר זמן למה שחשוב. מכיוון שהטכנולוגיה שלנו תמיד לומדת, העוזר ישתפר כל הזמן ויוכל לבצע יותר מטלות מדי יום".

על מנת לאפשר לסייעת הדיגיטלית ללמוד את המשתמשים, אני.דו נתנו לה גישה למאגר מידע של למעלה ממיליארד משימות אנונימיות, שנותחו על ידי החברה לאורך שנות פעילותה. "פיתחנו אלגוריתם שהתפקיד שלו הוא להבין מה מבין המשימות שהזין המשתמש באפלקיציה היא משימה בת-ביצוע", הסביר פרצ'יק. "כלומר, משימה שמישהו אחר יכול לבצע עבור המשתמש ושהיא הגיונית. הזמנת פרחים אפשר לבצע עבורך וזה הגיוני. להתקשר לאמא אמנם אפשר לבצע בשבילך, אבל זה לא הגיוני".

ובמידה והמערכת איתרה משימה כזו? "במקרה שמדובר במשימה בת-ביצוע והגיונית, אנחנו מקטלגים אותה לאחת מאלפי קטגוריות – מכביסה, ועד קניית טלוויזיה. בהתאם לקטגוריה, מכיוון שהקטגוריות מאוד ממוקדות, אנחנו יכולים להעריך כמה כסף יכולה השלמת המשימה להכניס לנו והאם משתלם לנו לבצע אותה. אם האלגוריתם מחליט שכן, מוצג למשתמש לחצן שמציע לבצע בעבורו את המשימה".

העוזר החכם מבוסס על שילוב בין כלי AI מתקדם ובני אדם, שנכנסים לפעולה בעיקר בנקודות שבהן הצ'טבוט מתקשה להבין את האינטראקציה עם המשתמש. "לאף בן אדם אין גישה לכל המשימות של המשתמשים. אין בן אדם שקורא את המשימות שלך, כל החלק הזה נעשה על ידי אלגוריתם. המקום היחד שבו אדם רואה משימה היא כשהמשתמש הביע עניין בביצועה. מאותה נקודה, יש שילוב של אדם ומכונה, בהתאם לקטגוריה. בחלקן יש הליך אוטומטי של תשאול המשתמש, שיופנה לאדם אם הדברים מסתבכים. בחלק מהקטגוריות אין אוטומציה בכלל בתשאול".

על התחרות פרצ'יק אומר: "פייסבוק, שגם משלבת בין AI לבני אדם, פועלת במודל שבו המשתמש מבקש מה שהוא רוצה והיא צריכה לענות. מכיון שזה מבוסס על בני אדם והם צריכים לענות על הכול, הם מפסידים הרבה כסף. אני.דו נוקטת בגישה אחרת. המשתמש לא יכול לפנות לעוזר החכם שלנו בשאילתות, אנחנו בוחרים ליד איזה משימות לשים את לחצן הביצוע. זה נותן שני דברים ענקיים: ראשית, המשתמש לעולם לא יתאכזב מהשירות, כי אני שם לחצן רק ליד דברים שאני רוצה לבצע בצורה טובה. שנית, אני יכול לגדול במהירות כי הלחצן מופיע רק ליד דברים שאני יכול לעשות מהם כסף. אני לא מבזבז 85% מהזמן על דברים רנמדוליים ועושה רק מה ששווה לי לעשות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות