אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות השביתה בירושלים: משרד התחבורה קנס את אגד ב-7 מיליון שקל צילום: אלכס קולומויסקי

בעקבות השביתה בירושלים: משרד התחבורה קנס את אגד ב-7 מיליון שקל

קנס ענק לקואופרטיב האוטובוסים בעקבות השביתה שקיים בינואר האחרון, במסגרתה נעלו הנהגים את החניון ולא אפשרו להנהלה להוציא אוטובוסים. אגד: "מדובר בהחלטה שגויה ובלתי מידתית"

07.02.2017, 23:28 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה קנס בימים האחרונים את קואופרטיב התחבורה הציבורית אגד בסכום של 7 מיליון שקל, זאת בעקבות השביתה בינואר האחרון בירושלים.

קראו עוד בכלכליסט

 השביתה בעיר החלה, לאחר שההסתדרות הודיעה על כשלון המגעים מול משרד האוצר שכללו ניסיון לשפר את תנאי העבודה של הנהגים, כמו גם טענות על הסדר קיבוצי חדש בין חברת האוטובוסים למדינה. במקור במשרד האוצר ביקשו לצמצם את הסובסידיה שמועברת לאגד מדי שנה בסכום של כ-400 מיליון שקל (שעברו לחברה מאז אמצע העשור שעבר ועד היום) עבור הסעת אוכלוסיות שונות, לרבות קשישים או סטודנטים במחיר זול ביחס לשאר הנוסעים.  

אוטובוס של אגד, צילום: נמרוד גליקמן אוטובוס של אגד | צילום: נמרוד גליקמן אוטובוס של אגד, צילום: נמרוד גליקמן

ההסכם האחרון שנחתם כלל את התקופה שבין 2005 ל-2015, כאשר האוצר רצה לחתוך ממנו כ-160 מיליון שקל לשנה הבאה ועוד כ-50 מיליון שקל בכל שנה נוספת בטענה שתנאי השוק השתנו, ואם אגד החזיקה לפני עשור כ-75% משוק הנסיעות באוטובוסים היום היא מחזיקה כ-40% ממנו, ולכן לכאורה אין מקום לסובסידיה כה גבוהה. במהלך המו"מ אף הוצע לאגד לוותר על קו תל אביב ירושלים בתמורה למענק, אולם כלל המגעים בין הצדדים כשלו, מה שהוביל לשביתה.

בינואר האחרון נערך לאגד שימוע במסגרתו היתה עלולה החברה לחטוף קנס כבד של 23 מיליון שקל. אולם בעקבות טענות אגד על חוסר שליטתה בשביתה שיזמה ההסתדרות הופחת הקנס ל-7 מיליון שקל.

מאגד נמסר בתגובה כי "מדובר בהחלטה שגויה ובלתי מידתית שאינה תואמת את המציאות העובדתית שנכפתה על אגד בעקבות השביתה שיזמו ההסתדרות וועד העובדים בירושלים. מדובר בזכות שביתה חוקית של עובדים שלא ניתן היה למנוע במקרה זה למרות, שהנהלת אגד עשתה מאמצים למניעת השביתה. משרד התחבורה גם לא נקט בצעדים דומים נגד חברות אחרות בענף ששבתו בשנים האחרונות. נוסף לכך, קיימת בעייה ענפית של מחסור הולך וגדל של כ- 3,500 נהגים בתחבורה הציבורית, נושא שאף נדון באחרונה בכנסת והוגדר כבעיה לאומית, כתוצאה ממדיניות כושלת, שאינה באחריות המפעילים, שפגעה במעמד הנהג ובתנאי העסקתו. דבר זה בא לידי ביטוי בכלל הארץ ובמיוחד בעיר ירושלים שלה מאפיינים ייחודיים המקשים על תפעול התחבורה הציבורית בעיר. לאור זאת, אגד יבחן את האפשרויות העומדות לרבות פנייה לערכאות כדי להביא לביטול ההחלטה על הקנס"

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
האזרח נדפק, הממשלה מרוויחה פעמיים
כי הקנס מגיע למשרד הממשלה. האזרח שחיכה לשוא לאוטובוס לא הגיע לעבודה לקופת חולים או לחברים, אולי נסע במונית. הממשלה מרוויחה מהכסף שקבע בית המשפט. צריך לחלק את הכסף הזה לאזרחים. גם אני עבדתי עשרות שנים שילמתי מס הכנסה על העבודה שלי. לא בזבזתי על סיגרים ולא על שמפניה ולא מלונות ולא טיסות ולא. קניתי בחסכונות דירה. כל הזמן יש הוצעות תחזוקה על הדירה הזו. מכיוון שכבר יש לי יותר משתי דירות עכשיו הממשלה תגנוב ממני עוד מיסים על הדירה השלישית.
נוריאל  |  08.02.17
2.
קנס לאגד
מבלי להיכנס לעניין "ההשבתה/שביתה. מערכת המשפט מוכיחה שוב ושוב, לכאורה, !!! שיש מי שמעוניין לפגוע באגד !!! ובעזרת "האכיפה / ענישה" הלכאורה, סלקטיבית, מצליח !!! הנזקים של אל-על לציבור ולמדינה ??? יוק !! הנזק של ראש עיריית ירושליים ועובדי העירייה ?? הנזקים של רכבת ישראל באיחורים , יוק !!! בקיצור לחניות דעתי, לכאורה, יש כוונת מכוון בפסיקה. מה שעוד תמוהה, למה באגד מי שמריך "לזעוק" מממ גגג מממ גםםם. ?!!!
7777777  |  08.02.17