אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זהו כנראה המוצר היחיד שלפני 60 שנה היה יותר טוב מהיום צילום: בואינג

זהו כנראה המוצר היחיד שלפני 60 שנה היה יותר טוב מהיום

בשנות ה-50 של המאה הקודמת, טיסה היתה חוויה חדשה, מרגשת, ואף מפנקת: הנוסעים התרווחו במושבים ואף היו יכולים לישון במיטות, או ליהנות ממשקה בלאונג'. צפו בתמונות

13.04.2017, 21:14 | שירות כלכליסט

בעולם התעופה כיום, עם כל הקיצוצים, הצמצומים והשינויים שדי פוגעים בנוחות של הנוסעים, קל לשכוח כי בשנות ה-50 של המאה הקודמת טיסה לא היתה דבר מובן מאליו והיתה מלווה בהתרגשות, בהתלהבות וגם מהנה מאוד.

בעידן ההוא, כשטיסות היו דבר חדש, נהנו הנוסעים מארוחות איכותיות שהוגשו בכלי חרסינה וסכו"ם ראוי. הנוסעים יכלו להתרווח במושב ואפילו לישון בכיסאות שהוסבו למיטות. 

קראו עוד בכלכליסט

אתר ביזניס אינסיידר נבר בארכיון בואינג ומצא כמה תמונות מרתקות מהעידן שבו יכולנו לטוס בנוחות, לפני 60 שנה. אין כמו נוסטלגיה.

כמו האופנה, גם המטוסים השתנו מאוד מאז שנות ה-50. אז, המטוס המסחרי ביותר היה מדגם "דאגלאס DC-6".

מטוס דאגלס DC-6 של בואינג , צילום: בואינג מטוס דאגלס DC-6 של בואינג | צילום: בואינג מטוס דאגלס DC-6 של בואינג , צילום: בואינג

הנוסעים נהנו אז ממושבים מרווחים בהרבה והודות למרבדים שכיסו את הרצפה ואת הקירות, שאון המנועים עומעם.

הנוסעים נהנו ממושבים מרווחים, צילום: בואינג הנוסעים נהנו ממושבים מרווחים | צילום: בואינג הנוסעים נהנו ממושבים מרווחים, צילום: בואינג

תא הנוסעים המרכזי היה יכול להכיל עד 18 נוסעים ואת המושבים ניתן היה להוריד לחלוטין למצב שינה.

תא הנוסעים המרכזי הכיל 18 מושבים בלבד, צילום: בואינג תא הנוסעים המרכזי הכיל 18 מושבים בלבד | צילום: בואינג תא הנוסעים המרכזי הכיל 18 מושבים בלבד, צילום: בואינג

מלבד המושבים המוטים לאחור, כללו המטוסים גם מיטות תלויות שאותן היה ניתן לפתוח מעל למושבים ולסגור מסביבן וילון לשם הפרטיות.

מושבים נשכבים ומיטות תלויות, צילום: בואינג מושבים נשכבים ומיטות תלויות | צילום: בואינג מושבים נשכבים ומיטות תלויות, צילום: בואינג
 
המיטות התלויות היו ממוקמות מעל לראש, במקום שבו כיום נמצאים תאי אחסון המזוודות.
 

אין ספק שטיסות לילה היו הרבה יותר נוחות ממה שהן כיום.

 , צילום: בואינג צילום: בואינג  , צילום: בואינג

הנוסעים היו יכולים להתרווח וליהנות מדרינק בלאונג' בקומה שלמטה.

הלאונג הלאונג' | צילום: בואינג הלאונג

הלאונג' עוצב בצבעים רכים ונעימים כדי להקל על עיני הנוסעים להתרגל לאור, וריבוי האריגים – בכורסאות ובספות, בווילונות וכדומה – עמעם את רעש המנועים.

עיצוב בצבעים רכים ונעימים, צילום: בואינג עיצוב בצבעים רכים ונעימים | צילום: בואינג עיצוב בצבעים רכים ונעימים, צילום: בואינג

הנוסעים נהנו ממרווח גדול לרגליהם ויכלו לשבת בנוח. משמעות הדבר היא שהשענת המושב לא הפריע לנוסע מאחור.

הנוסעים ישבו בנוחות, צילום: בואינג הנוסעים ישבו בנוחות | צילום: בואינג הנוסעים ישבו בנוחות, צילום: בואינג

צוות הדיילות היה מחמם את האוכל ומגיש אותו בצלחות, בקצב של 24 ארוחות ב-18 דקות. האוכל המוכן מראש נשמר בקרח יבש וחומם בתנורי חשמל.

הדיילות חיממו את האוכל והגישו אותו בצלחות, צילום: בואינג הדיילות חיממו את האוכל והגישו אותו בצלחות | צילום: בואינג הדיילות חיממו את האוכל והגישו אותו בצלחות, צילום: בואינג

בר המשקאות בלאונג' היה מצויד כראוי והמשקאות הוגשו לנוסעים בכוסות זכוכית.

בר המשקאות. מצויד כראוי, צילום: בואינג בר המשקאות. מצויד כראוי | צילום: בואינג בר המשקאות. מצויד כראוי, צילום: בואינג

תגיות

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

47.
נו באמת
- במחיר של טיסה אחת "אז", אפשר לקנות לפחות שני כרטיסי מחלקה ראשונה "היום", ולטוס בתנאים טובים יותר (רמז - גם שם השענות לאחור לא מפריעה לנוסעים האחרים, אפשר לישון בשקט ויש יופי של אוכל. בחלק מהחברות מקבלים גם חדר שלך לעצמך...) - רעש המנועים הועם מכיוון שהיה מדובר על מנועי בוכנה, ולא מנועי סילון שעושים קצת יותר רעש... - על איכות הטיסה של "אז" (הקופצנית והאיטית) כבר דיברו - מעניין שבתמונה שלגביה מצויין כי "בתא הנוסעים היו 18 מושבים בלבד" מופיעים בבירור מעל 18 נוסעים... בקיצור, גם לתרגם עבודה של אחרים צריך לדעת.
אני  |  21.04.17
לכל התגובות