אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איביי חשפה בוט שיסייע לישראלים לקנות ברשת

איביי חשפה בוט שיסייע לישראלים לקנות ברשת

הכלי החדש יציג למשתמשים את המסים והמכסים שיהיה עליהם לשלם על כל מוצר שירצו, במטרה לעודד אותם לקנות יותר ברשת. בנוסף, ניתן יהיה להתכתב איתו, במסנג'ר של פייסבוק, לשאול אותו שאלות ולחשב מסים

06.06.2017, 11:30 | עומר כביר
איביי (eBay) מגבירה את מאמציה להגדיל את היקף הרכישות של ישראלים באתר - ומשיקה צ'טבוט שיאפשר לרוכשים לקבל מידע מפורט על מכס ומסים שיש לשלם על מוצר.

קראו עוד בכלכליסט

הצ'טבוט, שפותח במרכז המו"פ של איביי בישראל (בראשו עומד יובל מטלון), יפעל בתוך המסנג'ר של פייסבוק, בבוט התמיכה הקיים של איביי ישראל. כדי לקבל את המידע, כל שיש לעשות הוא להיכנס לבוט ולעקוב אחרי השיחה איתו, עד לרגע שבו הוא מבקש להדביק קישור לעמוד המוצר באיביי שאותו מבקשים לקנות.

יובל מטלון, מנכ"ל איביי ישראל, צילום: נמרוד גליקמן יובל מטלון, מנכ"ל איביי ישראל | צילום: נמרוד גליקמן יובל מטלון, מנכ"ל איביי ישראל, צילום: נמרוד גליקמן

בתוך שנייה יציג הצ'טבוט את המחיר המלא של המוצר ללקוח בישראל, כולל מסי קנייה, מע"מ ומשלוח. במקרה בו אין לינק, ניתן לקבל את המידע המבוקש באמצעות ניהול שיחה עם הבוט שבמסגרתה נמסרים לו סוג המוצר ומחירו. לצד הצ'טבוט שילבה איביי מחשבון מסים באתרה, שפועל בצורה דומה.

יצירת הכלי התאפשרה הודות לעבודה ארוכת השנים שעושה מרכז המו"פ של החברה בנתניה, במסגרתה ממופים ומקוטלגים בצורה אוטומטית כל המוצרים שמוצעים למכירה באיביי, ומסודרים לפי קטגוריות ותתי-קטגוריות. לדברי איביי, מדובר בפתרון לבעיית המחיר הסופי של מוצר שמוזמן מחו"ל, אותו לא תמיד קל לחשב בשל חוסר הידידותיות של טבלת המסים ומכסי המוצרים שמופיעה באתר רשות המסים.

75 דולר? הממוצע העולמי הוא 200

"הגורם מספר 1 לאנשים לא לקנות ברשת הוא גובה הפטור, שעומד בישראל של 75 דולר", אמר מנהל הפעילות המסחרית של איביי בישראל, אלעד גולדנברג, באירוע שערכה החברה בתל אביב. "הממוצע העולמי עומד על 200 דולר. כמדינה מתקדמת שמעודדת טכנולוגיה וצרכנות נבונה אנחנו נמצאים הרבה אחרי העולם המתקדם. כשאנחנו מזמינים מוצר אנחנו לא יודעים כמה נצטרך לשלם בנוסף, ולפעמים זה מגיע ל-50% מהמוצר. זה לא נעים וזה גורם לפעמים לאנשים להימנע מלהזמין מוצרים".

מנכ"ל איביי העולמית, דווין וניג, שמבקר השבוע בארץ, אמר: "המסחר המקוון משנה את התרבות בישראל. הוא עובר נקודת מפנה ומשנה את האופן שבו צרכנים קונים ואת התעשייה הקמעונאית. יש לנו כאן קהילה מאוד פעילה של סוחרים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות