חאן שמח: התיאטרון חוגג 50
התיאטרון הירושלמי חוגג עם רפרטואר שמשלב מחזאות מקורית עם יצירות קלאסיות
כשברקע ההודעה על עזיבתו של מנכ”ל החאן דני וייס לטובת ניהול מתחם המדיטק חולון, הציגו בחאן הירושלמי את הרפרטואר לעונת 2017־2018 שיעמוד בסימן חגיגות 50 שנה להיווסדו, במסגרתן יתקיימו שיתופי פעולה עם מוסדות תרבות נוספים בעיר.
קראו עוד בכלכליסט
“אנחנו תמיד משלבים בין מחזאות מקורית וקלאסיקה”, אומר מנהלו האמנותי של התיאטרון מיקי גורביץ’. “גם בקלאסיקה אנחנו מנסים לפתוח את הראש ולהפגיש את השחקנים שלנו עם חומרים מאתגרים”.
את העונה תפתח ביולי ההצגה “בדמי ימיה” — עיבוד תיאטרוני של שחר פנקס לנובלה של ש”י עגנון שתביים במאית הבית של החאן שיר גולדברג. סיפורה של תרצה מינץ המתחיל במות אמה כשהיתה נערה ועד לנישואיה. סיפור על אהבה וגורל והתמודדות עם החלל הריק.
המשך יעלו “נפוליאון חי או מת” עיבוד חדש למחזהו של ניסים אלוני בגרסה מוזיקלית חדשה אותה יביים אודי בן משה למוזיקה של קרן פלס וגארי ברתיני. נפוליאון נמלט מעולם המתים אל המאה ה־19 ומבקש לשוב לחיים לתקן את טעותו — הפלישה לרוסיה.
הקומדיה של דריו פו “חקירה חוזרת בעניין מותו המוזר של אנרכיסט מפוקפק” תעלה בעיבוד ובימוי של גורביץ’. ההצגה מתרחשת במילנו, שם מטורף המשוגע על תחפושות מתחפש לשופט־חוקר ועורך חקירה חוזרת בעניין מוות מאוד מוזר של אנרכיסט־טרוריסט די מפוקפק.
במהלך 2018 יעלו “חפצים” מאת א.ב יהושע שעלה לראשונה ב־1983 ולקראת העלאתו מחדש שונה על ידי יהושע עצמו; “העולם האחר”, דרמת מתח פילוסופית מאת ג’ניפר האליי בבימוי איה קפלן; “הפרקליט” על פי רעיון של פרנץ קפקא מאת ובבימוי דניאל כהן לוי, על סוסו של אלכסנדר מוקדון שהופך לפרקליט; הטרגדיה השייקספירית “מקבת” ו”נושים” מאת אוגוסט סטרינדברג.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה