אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק, טוויטר וסנאפצ'ט מתחרות על זכויות השידור של המונדיאל צילום: אי פי איי

פייסבוק, טוויטר וסנאפצ'ט מתחרות על זכויות השידור של המונדיאל

הרשתות החברתיות הפופולריות מנסות להשיג את הזכויות המקוונות לשידור תקצירים מהמונדיאל שיתקיים בשנה הבאה ברוסיה, אירוע הדגל של עולם הכדורגל

07.07.2017, 13:38 | שירות כלכליסט

פייסבוק, טוויטר וסנאפצ'ט מנסות להשיג את הזכויות המקוונות לשידור תקצירים מהמונדיאל שיתקיים בשנה הבאה, אירוע הדגל של עולם הכדורגל, כך לפי שני אנשים המקורבים לנושא, שביקשו להישאר בעילום שם.

קראו עוד בכלכליסט

 לדבריהם, החברות הציעו לפוקס המאה ה-21 עשרות מיליוני דולרים עבור הזכויות לשידור בארה"ב של תקצירים מהמונדיאל שיתקיים ברוסיה. בכל מקרה, בפוקס עוד לא החליטו אם למכור זכויות בלעדיות לגוף אחד או לחלק אותן.  

     , צילום: Pixabay צילום: Pixabay      , צילום: Pixabay

ההתעניינות ההולכת וגדלה של חברות המדיה החברתית בווידיאו, כולל של אירועי ספורט, מעניקה לפוקס מקור הכנסות פוטנציאלי חדש עבור המשחקים וכן כלי לקידום השידורים שלה. פוקס מחזיקה בזכויות השידור בארה"ב לאירוע, ובכוונתה לשדר את המשחקים בערוץ הארצי ובערוצי הכבלים. לפי הדיווחים, החברה שילמה 400 מיליון דולר עבור הזכויות למספר שנים למונדיאל.

במקביל, המונדיאל מתגלה כיעד אטרקטיבי לחברות המדיה החברתית, המעוניינות להציג תכני פרימיום ולמשוך מפרסמים. בגמר מונדיאל 2014 צפו יותר מ-25 מיליון אנשים בארה"ב, והוא הפך למשחק הכדורגל הנצפה ביותר בהיסטוריה של המדינה. מכיוון שרבים מהמשחקים בטורניר הבא יהיו בשעות לא נוחות בארה"ב בשל הפרשי השעות, התקצירים צפויים להיות בביקוש גבוה.

החברות סירבו להגיב על הדיווח. חברות אחרות המעוניינות בזכויות כוללות גם את יוטיוב של אלפבית, שמציעה כבר תקצירים ומשחקים ישנים של ליגת ה-NFL, זאת בעוד שאמזון רכשה את זכויות השידור של מספר משחקי פוטבול בעונה הבאה. כמו כן, ורייזון מחזיקה בזכויות השידור למכשירים ניידים של ה-NFL.

פייסבוק וטוויטר כמעט ולא שידרו סרטוני וידיאו במונדיאל הקודם, ששודר בארה"ב ב-ESPN שבבעלות דיסני. סנאפ, הבעלים של סנאפצ'ט רק החלה אז להתרחב מהודעות וידיאו לשידור סרטונים מקצועיים יותר. היא יצרה live story מסרטוני משתמשים בגמר המונדיאל.

כעת, שלוש שנים אחרי, סרטוני וידיאו מקצועיים עומדים במרכז ההתמקדות של חברות המדיה החברתית. פייסבוק החלה בייצור סדרות בידור מקוריות ומשלמת עבור סדרות קצרות שישודרו באופן בלעדי באתר, שיש לו כבר 2 מיליארד משתמשים. בטוויטר מתכוונים לשדר סטרימינג חי בנושאי חדשות ובידור, ואילו סנאפ, שמחיר המניה שלה צנח מאז ההנפקה הציבורית הראשונה במרץ, מממנת תכניות מקוריות מחברות מדיה מסורתיות. ספורט עומד בראש סדר העדיפויות שלהן, הודות לקהל הצופים הרב והרצון של האוהדים לדון באינטרנט על האירועים בזמן שהם קורים. בפייסבוק חתמו לאחרונה על חוזה עם פוקס לשדר חלק ממשחקי ליגת האלופות, המשודרים ברשת. בדומה, לסנאפ היה הסכם לשידור תקצירי ספורט, כולל מאולימפיאדת 2016, ואילו טוויטר שידרה בסטרימינג כמה משחקי פוטבול בעונה שעברה.

פוקס ספורטס, שרכשה את הזכויות לשידור המונדיאל לפני שש שנים, נטשה כמעט לגמרי את תכניות החדשות והתקצירים המסורתיות לטובות תכניות אירוח ופרשנות. באופן כללי בעידן שבו מרבית הצרכנים יכולים לצפות בסרטונים במדיה החברתית ישירות בטלפונים שלהם, תכניות תקצירים הפכו פחות חשובות לרשתות, ופחות מעניינות לצופים.

לפי המקורבים, פוקס מתכוונת לשמור על הזכויות לתקצירים לשימוש בתוכניות השונות שלה, אך תתבסס על פייסבוק, סנאפצ'ט וטוויטר כדי להלהיב את האוהדים הפחות שרופים ולגרום להם להביע עניין בטורניר. החברות עשויות להפיק בעצמן תכניות תקצירים ותכניות פרשנות אחרות להשלמת החבילה.

עם זאת, הסיכון שניצב בפני חברות התקשורת הוא שהמפרסמים והצופים יעברו למדיה החברתית, שגם ככה שולטת בפרסום המקוון. בשנה שעברה פייסבוק עקפה את פוקס מבחינת מכירות שנתיות, והיא צפויה להגדיל השנה את ההכנסות שלה ב-39% ל-38.5 מיליארד דולר.

שידורי ספורט חיים היוו עד כה את הדרך של תעשיית הטלוויזיה לבלום את הירידה בשיעורי הצפייה. אוהדי כדורסל ופוטבול מעדיפים לצפות בחי במשחקים ולא בהקלטות, ונטייה זו מאפשרת לרשתות למכור פרסומות למשחקים בתעריף הולך ועולה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות