אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Gong.io גייסה 20 מיליון דולר צילום: מקס מורון

Gong.io גייסה 20 מיליון דולר

החברה פיתחה טכנולוגיה לניתוח של שיחות שמקיימים אנשי מכירות עם לקוחות ואיתור טעויות נפוצות - מה שמשפר יחסי המרה ומאיץ הכשרת מוכרנים. את סבב הגיוס הובילו שלמה קרמר והקרנות ווינג, נורת'ווסט ונקסטוורלד

12.07.2017, 13:00 | הגר רבט

הסטארט-אפ הישראלי גונג איי.או (Gong.io) שפיתח טכנולוגיית ניתוח שיחות מכירה השלים סבב גיוס ראשון בסך 20 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

את הסבב הובילו המשקיעים הקיימים -  Norwest Venture Partners ושלמה קרמר (ממייסדי צ'קפוינט), יחד עם המשקיעים החדשים Wing Venture Capital ו-NextWorld Capital. פיטר וגנר, שותף מייסד בקרן Wing ובן פו מ-NextWorld יצטרפו לדירקטוריון החברה כמשקיפים.

את גונג הקימו עמית בן דוב ואילון רשף ב-2015, לאחר שהבחינו שקיים צורך אדיר בתחום ה-B2B לניטור שיחות המכירה שמבצעים הסוכנים. "הבנתי שלמרות שמשקיעים בתחום הרבה כסף, אנחנו לא מבינים מה גורם לאנשי מכירות מסוימים להצליח ולאחרים להיכשל. מה מאפיין את אנשי המכירות הטובים, איזה שאלות שואלים או מה לקוחות מבקשים", אמר בן דוב ל"כלכליסט".

עמית בן דוב ואיילון רשף, צילום: מקס מורון עמית בן דוב ואיילון רשף | צילום: מקס מורון עמית בן דוב ואיילון רשף, צילום: מקס מורון

הטכנולוגיה של גונג נעזרת בבינה מלאכותית כדי לנתח שיחות מכירה (Conversation Intelligence) ולספק משוב מיידי לאנשי המכירות באמצעות זיהוי דפוסי שיחה, גונג מאפשרת לצוותי מכירות ושיווק לזהות חוזקות, תחומים לשיפור ואתגרים. לדברי בן דוב, דוגמה לטעות נפוצה מאוד שהמערכת של היא שאנשי המכירות מדברים במקום להקשיב: "מניתוח של חצי מיליארד שיחות מצאנו שחלוקת הזמן האופטימלית היא 46% לאיש המכירות ו-54% לקוח, אבל רובם מדברים כ-60% מהזמן, ואנשי מכירות חדשים מדברים אפילו 85%. זה משהו שקל מאוד לתקן בעזרת משוב".

לפי נתוני החברה, המערכת שלה רשמה הצלחה בשני פרמטרים עיקריים: שיפור יחסי המרה משיחה ראשונה לסגירת עסקה ב-25% והקטנת זמן ההכשרה של איש מכירות חדש מ-9 חודשים לכ-5.

הטכנולוגיה של גונג אמנם משמשת כיום בתחום ספציפי מאוד, אבל ליכולות זיהוי השיחה הטבעית שפיתחה מגוון עצום של יישומים. "יש לנו לקוחות שמעוניינים בטכנולוגיה לניתוח ראיונות עבודה למשל", אמר בן דוב, "אפשר להשמיש אותה גם לתחומים כמו רפואה מרחוק, טיפולים פסיכולוגיים ועוד. העולם נהיה יותר ויותר מחובר וקול הוא עדיין החוליה האנושית החסרה. התחלנו משיחות מכירה, אבל כבר היום אנחנו מתחילים להיכנס לשירות לקוחות ובעתיד נתרחב גם לתחומים אחרים".

עובדי החברה, צילום: מקס מורון עובדי החברה | צילום: מקס מורון עובדי החברה, צילום: מקס מורון

בן דוב מספר שגרסת אלפא של הטכנולוגיה יצאה לשוק באוקטובר שעבר, אבל ההצלחה המהירה גרמה לחברה לעבור למכירות תוך כחודשיים - ופחות משנה אחרי, הם כבר רושמים מכירות של כמה מיליונים. החברה מעוניינת לנצל את ההצלחה המהירה כדי להתרחב והיא מקווה להוסיף ל-38 העובדים שיש לה כיום עוד כמה עשרות מהנדסים.

"הצמיחה הגבוהה של גונג והיכולה שלה להוציא אל הפועל את חזון החברה, שיכנעו אותנו להגדיל את ההשקעה בחברה", הסביר דרור נחומי, שותף בקרן Norwest Venture Partners. "נראה כי גונג תופסת את ההובלה בקטגוריה חדשה, שצפויה לצמוח בשיעור ניכר ואנחנו גאים להיות חלק מהצלחה זו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות