אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק רותח: הפרסום בווידאו למובייל יגיע ל-18 מיליארד דולר ב-2018

שוק רותח: הפרסום בווידאו למובייל יגיע ל-18 מיליארד דולר ב-2018

לפי נתוני Zenith, השוק ממשיך לצמוח ובשנה הבאה אף יעקוף את הפרסום בווידאו במחשבים וטלוויזיות חכמות. בנוסף, הווידאו בפייסבוק צומח אף הוא והרשת החברתית אף מזנבת ביוטיוב בשווקים רבים

18.07.2017, 10:12 | עומר כביר
ההוצאות על פרסום בווידאו במכשירי מובייל צפויות לגדול השנה ב-64.3%, ולעבור את ההוצאות על פרסום בווידאו במכשירים נייחים דוגמת מחשבים אישיים וטלוויזיות חכמות כבר ב-2018 – כך לפי הערכות של חברת המחקר Zenith.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הנתונים שמציגה החברה, ב-2016 ההוצאות על פרסום בווידאו עמדו על 7.32 מיליארד דולר - והשנה הן כבר אמורות לזנק ל-12.03 מיליארד דולר. ב-2018 הן צפויות לצמוח ב-49.5% נוספים, להגיע ל-17.98 מיליארד דולר סך הכול ולעקוף את ההוצאות על פרסום במכשירים נייחים כבר בחצי הראשון של השנה. זאת, בין השאר, גם ירידה בפרסום במכשירים נייחים מ- -15.17 מיליארד דולר השנה ל-14.94 מיליארד דולר ב-2018.

פרסומות הווידאו ממשיכות לצמוח פרסומות הווידאו ממשיכות לצמוח פרסומות הווידאו ממשיכות לצמוח

הווידאו במובייל עתיד להוביל השנה גם גידול של 20% בסך זמן הצפייה בסרטים ברשת, שיעמוד על ממוצע עולמי של 47.4 דקות במשולב. מתוך זה, 28.8 דקות ביום מוקדשות לצפייה בווידאו מובייל (גידול של 35%), ו-18.6 דקות לצפייה במכשירים נייחים (2% גידול). ובשעה שהיקף הצפייה במכשירים נייחים נמצא בקיפאון, ב-2018 עתידה הצפייה במובייל לגדול ב-24.7% ולהגיע ל-35.9 דקות ביום בממוצע.

הנתונים מתבססים על מידע שנאסף מ-63 מדינות, ומתייחסים לכל הצפייה המקוונת בווידאו, ובכלל זה אתרי סטרימינג דוגמת נטפליקס והולו, אתרי שיתוף סרטונים דוגמת יוטיוב וצפייה בתוכן בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות. לפי Zenith, כמות הווידאו שזמין ברשת נמצא בגידול מהיר בכל הפלטפורמות, אבל הגידול ברשתות חברתיות הוא מהיר במיוחד. זאת הודות לפיתוח כלים שמעודדים משתמשים ומותגים ליצור ולשתף סרטונים ולשידור חי של אירועים כמו משחקי ספורט. בשווקים רבים, פייסבוק הפכה לספקית תוכן הווידאו הגדולה ביותר אחרי יוטיוב.

תגיות