אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסומת של אאודי בסין השוותה אשה למכונית משומשת ועוררה סערה צילום: youtube

פרסומת של אאודי בסין השוותה אשה למכונית משומשת ועוררה סערה

הפרסומת הפוגענית התסיסה את הרשתות החברתיות בסין והובילה לקריאות להחרמת היצרנית. דובר מטעם אאודי התנער מההאשמות ואמר שאסטרטגיית השיווק בסין היא באחריות השותפה המקומית

19.07.2017, 17:28 | מערכת כלכליסט

פרסומת חדשה של אאודי בסין שמשווה בין נשים למכוניות משומשות סופגת ביקורת קשה על היותה סקסיסטית.

קראו עוד בכלכליסט

תחת הסיסמה "החלטה חשובה צריך לקבל בזהירות", מראה הפרסומת זוג ביום חתונתו, כשטקס הנישואים מופרע על ידי אם החתן שמתעקשת לבדוק את כלתה לעתיד, כולל בחינה יסודית של האף, האוזניים והשיניים של הכלה ההמומה, ומבט ביקורתי על החזה של האישה. הפרסומת מסתיימת בקריאה לרכוש מכונית משומשת של אאודי רק מסוחרים מורשים.

דובר של אאודי מסר בתגובה לעיתון סאות' צ'יינה מורנינג פוסט כי אסטרטגיית השיווק בסין היא באחריות השותפה המקומית במיזם המשותף.

מתוך הפרסומת, צילום: youtube מתוך הפרסומת | צילום: youtube מתוך הפרסומת, צילום: youtube

בינתיים מתגברות ברשתות החברתיות קריאות להחרמת החברה הגרמנית. "אני לא אקנה מכונית אאודי בחיים שלי", כתב משתמש במדיה חברתית. "מרגע העלאת הרעיון ועד לשידור, האם הייתה מעורבת בפרסומת ולו אישה אחת?" תהתה משתמשת אחרת בוויבו - הרשת החברתית הסינית המקבילה לטוויטר.

הפרשה מגיעה בתזמון לא טוב לאאודי, שהמכירות שלה בסין נפלו ב-15% במחצית הראשונה של 2017.

זו לא הפרסומת הסינית הראשונה שמצליחה לעורר יותר תגובות שליליות מחיוביות. בשנה שעברה חברה מקומית לחומרי ניקוי נאלצה להתנצל על שידור פרסומת שבה נראה גבר שחור נדחף לתוך מכונת כביסה ויוצא ממנה לבן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות