אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האחים נאוי ברבעון השני: ההכנסות עלו ב-15%, הרווח הנקי צנח בשיעור דומה צילום: עמית שעל

האחים נאוי ברבעון השני: ההכנסות עלו ב-15%, הרווח הנקי צנח בשיעור דומה

חברת האשראי החוץ בנקאי סבלה במחצית הראשונה מעלייה בהוצאות השכר וההנהלה ומהפסד חד-פעמי גדול עקב צ'ק חוזר של אחד מלקוחותיה בהיקף של 5 מיליון שקל

05.08.2017, 17:43 | רעות שפיגלמן

חברת האשראי החוץ-בנקאי של האחים נאוי מסכמת את הרבעון השני השנה עם עלייה של 15% בהכנסות שהסתכמו ב-26.3 מיליון שקל, אך השורה התחתונה מציגה מגמת ירידה של 15% והרווח הנקי עמד על כ-13.5 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לפערים היא הוצאה חד פעמית של 3.5 מיליון שקל בסעיף המסים בעקבות הסכם פשרה עם רשויות המס שנסוב סביב מחלוקת על קיזוז הפסדי הון והפסדים עסקיים מועברים. בנוסף, ברבעון השני השנה רשמה נאוי הוצאות להפסדי אשראי בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל. זאת לעומת הכרה בהכנסה (ריקוברי) ברבעון המקביל של כמעט 100 אלף שקל, כמו גם עלייה של כ-70% בהוצאות השכר וההנהלה.

קראו עוד בכלכליסט

גם בהסתכלות על כל המחצית הראשונה של שנה זו משתקפת תמונה דומה לפיה ההכנסות עלו בשיעור של 8% ועמדו על 51.3 מיליון שקל ואילו השורה התחתונה מציגה ירידה של 13% עם רווח נקי של כ-28 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לפערים היא בשל סעיף ההוצאות להפסדי אשראי שמגלם בתוכו הפסד חד פעמי בגין צ'ק שחזר ברבעון הראשון של לקוח ספציפי בהיקף של כ-5 מיליון שקל של חברת הנדל"ן מכפר סבא, גרי פלוס. החברה כתבה צ'ק שנוכה על יד מקבלו אצל נאוי, כמו גם אצל חברות אשראי נוספות שספגו פגיעה כתוצאה מכך.

האחים שאול ודורי נאוי, צילום: עמית שעל האחים שאול ודורי נאוי | צילום: עמית שעל האחים שאול ודורי נאוי, צילום: עמית שעל

בהשוואה לרבעון הקודם מציגה נאוי שיפור בתשואת תיק הלקוחות שעומדת ברבעון השני על 7.1% זאת לעומת 5.6%. היקף תיק האשראי ללקוחות הסתכם ב-1.73 מיליארד שקל, מה שמשקף ירידה של כ-3% לעומת סוף הרבעון הקודם, אז עמד היקף תיק הלקוחות על 1.78 מיליארד שקל. בהסתכלות חצי שנתית משתקפת לתיק ירידה של  1.5%. במקביל ממשיך להתעצם חלקן של ההלוואות הטהורות בתיק האשראי , לעומת נכיון צ'קים. כך חלקן של ההלוואות מתיק הלקוחות עלה ל-74%, זאת לעומת 71% בשני הרבעונים הקודמים. מדובר בעסקאות סולו שרובן נעשות אלמול תאגידים ומגובות ברובן בערבויות אישיות של בעלי החברות. בנאוי מציינים בדוח כי נעשים מאמצי שיווק רבים באופן שוטף להגדלת היקף תיק האשראי תוך שימת דגש על איכות הלקוחות.

בסעיף ההוצאות להפסדי אשראי עומדת ההוצאה ביחס לתיק האשראי על שיעור של 0.4% כאשר מדובר על ירידה לעומת הרבעון הקודם בו עמד שיעור זה על 0.74% בשל אותו צ'ק שחזר. גם אם ננטרל את אותו צ'ק שחזר והשפיע על תוצאות רבעון 1 הרי שמתוצאות רבעון 2 בלבד ניכר כי ישנה עליה בהוצאות להפסדי אשראי. זאת משום שאם נסתכל על שנת 2016 כולה הרי שהיקף ההוצאות להפסדי אשראי הסתכם באותה שנה בכ-1 מיליון שקל ואילו רק ברבעון 2 השנה לבדו היקף ההוצאות הן כמעט 1.5 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה כולן הן 4.7 מיליון שקל - קרי יותר מפי 4 לעומת שנת 2016 כולה. מנגד, תיק האשראי מנגד עלה ב-40% ולפני כשנה עמד על 1.24 מיליארד שקל- צמיחה של 40%.

תגיות