אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
StartApp רוכשת את אפליקציית המקלדת Kibo צילום: מנחם רייס

StartApp רוכשת את אפליקציית המקלדת Kibo

קיבו מפעילה מקלדות סמארטפון ממותגות, עבור מועדוני ספורט כריאל מדריד ומותגים עולמיים כהלו קיטי. הרכישה תאפשר ל-StartApp לשלב את המקלדות בשירותי ניתוח הפרסום המקוון שלה. סכום הרכישה טרם נחשף

15.08.2017, 12:50 | הגר רבט
חברת הפרסום במובייל StartApp הודיעה היום (ג') על רכישת אפליקציית קיבו (Kibo) שפיתחה מקלדת ממותגת עבור מועדוני ספורט כריאל מדריד ומותגים כהלו קיטי. סכום הרכישה ופרטיה לא נמסרו. החברה צפויה לשנות את שם המותג ולצרף חלק מעובדי קיבו לשורותיה, אך תמשיך לקיים את ההסכמים שנחתמו עם המועדונים והמותגים השונים.

קראו עוד בכלכליסט

Kibo, שפיתחה אפליקציית מקלדת ממותגת בשפות שונות, היא מיזם בבעלות משותפת של החברות הציבוריות ווייטסמוק ו-אפליי ובעלי מניות נוספים. היא גייסה יותר מ-11 מיליון דולר, אבל התקשתה למכור והייתה נתונה בקשיים בתקופה האחרונה.

גיל דודקוביץ גיל דודקוביץ', מנכ"ל StartApp | צילום: מנחם רייס גיל דודקוביץ

בדו"חות המחצית הראשונה דיווחה קיבו על מכירות זניחות של 71 אלף דולר, והפסד של 3.6 מיליון דולר בשורה התחתונה. באוקטובר 2016 הודיעה על סבב פיטורים שני בחברה ועל צמצום תקציב הפיתוח שלה ל-300 אלף דולר בלבד והתמקדות במכירות. בעקבות הרכישה תוסיף StartApp את הפיתוח של קיבו לפתרונות הטכנולוגיים שלה, כדי לאפשר למשתמשים חוויה מותאמת אישית ולהציע למפרסמים פתרונות מבוססי דאטה שנועדו להעמיק את הקשר של הקהל למותג.

StartApp, שנוסדה ב-2010 על ידי גיל דודקביץ' ורן אבידן, פועלת מניו יורק ומחזיקה מרכז פיתוח בנתניה. החברה פיתחה פלטפורמה המשלבת בין פתרונות קריאייטיב לניטור הפרסום במובייל וגייסה עד היום כ-5.5 מיליון דולר מ-Ascent ומ- Cedar fund.

"Kibo שינתה את האופן שבו משתמשי מובייל ניהלו קשר עם מותגים. הטכנולוגיות של החברה מאפשרות למנף כמויות עצומות של נתונים משמעותיים בדרכים מעשיות ושימושיות", אמר גיל דודקביץ', ממייסדי StartApp ומנכ"ל החברה. "יחד עם השירותים והפתרונות של StartApp, נהיה מסוגלים למלא פערי נתונים ולגבש תובנות מקיפות לגבי התנהגויות המשתמשים וצרכיהם, כדי לאפשר להם לקבל החלטות מושכלות".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
עבדתי בסטארטאפ וברחתי
חברה מניפולטיבית שכל עניינה זה לדחוף פרסומות מציקות של אפליקציות מפוקפקות ולפגוע בחווית המשתמשים. עבדתי שם מעל שנתיים והיחס לעובדים שם הוא מזעזע ולא לדבר על הרמה המקצועית הירודה של רוב האנשים שם. לגבי הקנייה הזאת כאחד שמבין מי הם שתי החברות זה בעיקר יחסי ציבור כי קיבו זה לא באמת חברה ואתם יכולים לראות את זה מדוחות הכספים שלה שנגישים לציבור. קנייה לשם דיבורים ורעש ותו לא.
גל רזיאל  |  15.08.17
1.
הרגע הזה שאין מה לעשות עם הכסף ומתחילים לעשות שטויות
1) האפליקציות של קיבו שוות לאוויר, כמעט ואין משתמשים, וגם מה שיש זו בדיחה(אמנם הם מעתיקים ועוקבים אחר מידע אבל עבור כמות קטנה של משתמשים) 2) פלטפורמת הדאטה של סטארטאפ(SODA) יכולה למצוא שימושים מעניינים(חוץ מלמכור קצת מרצ'נדייז) אלא ממש להשתמש בדאטה לטובתה - עדין מדובר בבסיס משתמשים קבועים קטן מאוד. 3) גם SODA לא בדיוק נמכרת(ובעצם היא מופיעה בעיקר בשורת הוצאות על הפיתוח), סטארטאפ החזירה את המנכל לארץ - יש הרגשה שויתרו שם על אקזיט ומוכנים להמשיך לתפעל עסק לתפארת - מגלגלים ומרוויחים יופי של כסף הרבה טרנזקציות וצמיחה כפלטפורמת פירסומות אך אין שום differentiation מחברות אחרות. האם נראה אקזיט מסטארטאפ? כנראה שלא, אך הלוואי ואתבדה.
מידע פנימי  |  15.08.17