אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה כדאי שתפסיקו להשתמש באימוג'י באימיילים מהעבודה

למה כדאי שתפסיקו להשתמש באימוג'י באימיילים מהעבודה

מחקר חדש מצא שהאייקונים החמודים לא רק שאינם יוצרים רושם חיובי אלא אף פוגעים ביעילות ההתכתבות. "באימייל רשמי סמיילי אינו חיוך"

20.08.2017, 12:11 | שירות כלכליסט
השימוש בסמיילי, או אימוג'י אחרים נפוץ בהתכתבויות פרטיות בווטסאפ, ברשתות חברתיות, באימיילים ובהודעות סמס. ברוב המקרים זה אפילו יכול להיות חביב, אך כשזה נוגע להתכתבויות הקשורות לעבודה, כדאי להימנע משימוש באייקונים החמודים, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. באימיילים הקשורים לעבודה, השימוש באימוג'י עלול לא רק שלא ליצור רושם חיובי אלא אף לפגוע ביעילות העברת המידע.

קראו עוד בכלכליסט

הממצאים שלנו מראים לראשונה שבניגוד לחיוך אמיתי, סמיילי ממוחשב לא מגביר את תחושת החום והחיבה ואף מקטין את תפיסת היכולות המקצועיות", הסבירה דר' אלה גליקסון, מהמחלקה לניהול, פקולטת גילפורד גלזר לעסקים ומנהל, אוניברסיטת בן גורין. "באימייל רשמי עסקי, סמיילי אינו חיוך", היא מסרה בהודעה לעיתונות.

כדי לבדוק את השפעת השימוש באימוג'י במיילים רשמיים ערכו החוקרים מאוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת אמסטרדם סדרה של ניסויים בקרב 549 משתתפים מ-29 מדינות שונות.

עדיף לשמור את האימוג עדיף לשמור את האימוג'י להתכתבויות פרטיות | צילום: שאטרסטוק עדיף לשמור את האימוג

בניסוי אחד התבקשו המשתתפים לקרוא אימייל הקשור לעבודה מאדם לא מוכר ולאחר מכן להעריך את היכולות המקצועיות ואת החום והידידותיות של אותו האדם. המשתתפים קיבלו הודעות אימייל דומות שחלקן כללו סמיילי ואחרות לא. תוצאות המחקר, שפורסם בכתב העת Social Psychological and Personality Science הראו כי בניגוד לחיוכים אמיתיים המתרחשים באינטראקציה בין אנשים -שמגדילים הן את תפיסת הכשירות המקצועית והן את תפיסת החום - לשימוש בסמיילי באימייל הקשור לעבודה לא הייתה השפעה על תפיסת החום של כותב האימייל, ויותר מכך, הייתה לו השפעה שלילית על תפיסת היכולות המקצועיות.

"המחקר מצא גם שכאשר המשתתפים התבקשו לאימייל בנושאים פורמליים התשובות שלהן היו מפורטות יותר וכללו מידע נוסף הקשור לתוכן כאשר המייל לא כלל סמיילי", אמרה גליקסון. היא הסבירה כי התפיסה של יכולות מקצועיות נמוכות בעקבות השימוש בסמיילי גרמו להפחתת שיתוף המידע באימייל התגובה.

בניסוי אחר השוו את השימוש בסמיילי לצילום של אדם מחייך או בעל הבעה ניטראלית. החוקרים מצאו שכאשר מדובר בצילום, שולח האימייל המחייך נתפס כיותר מוכשר מבחינה מקצועית ויותר ידידותי מאשר בצילום ניטראלי. עם זאת, כאשר האימייל הקשור לעבודה כלל סמיילי השולח נתפס כפחות מוכשר מבחינה מקצועית. הסמיילי לא השפיע על הערכת הידידותיות של שולח המייל.

השימוש באימוג'י באימיילים נתפס גם כנשי יותר מאשר גברי. לפי המחקר, כאשר המגדר של כותב האימייל לא היה ידוע, המקבלים נטו להניח שהכותבת היא אישה אם הוא כלל סמיילי. עם זאת, ייחוס המייל לכותבת אישה לא השפיע על הערכת היכולות המקצועיות או הידידותיות.

"אנשים נוטים להניח שסמיילי הוא חיוך וירטואלי, אבל ממצאי מחקר זה מראים שבמקרה של מקום העבודה, לפחות בכל הנוגע ל"מפגשים" ראשוניים, זה לא נכון", אומרת גליקסון. "סמיילי יכול רק להחליף חיוך באימייל כאשר אתם כבר מכירים את האדם השני. באינטראקציה הראשונית, עדיף להימנע משימוש סמיילי, ללא קשר לגיל או מין".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות