אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסיבה האמיתית שבגללה לא התקבלתם לעבודה צילום: שאטרסטוק

הסיבה האמיתית שבגללה לא התקבלתם לעבודה

מנהלי גיוס לעולם לא יגידו לכם שהם פשוט לא חיבבו אתכם או שהחליטו לקדם מישהו בתוך החברה - הסודות של המעסיקים נחשפים

12.09.2017, 15:13 | שירות כלכליסט

תהליך חיפוש עבודה יכול להיות מייאש ומורט עצבים לפעמים. אחרי ששלחתם קורות חיים, עברתם ראיון ואולי אפילו יותר באותה חברה, אתם ממתינים לתשובה ובסופו של דבר, למרבה האכזבה, מדובר בתשובה שלילית (או שלא הגיעה תשובה בכלל).

קראו עוד בכלכליסט

האנשים שמקבלים את ההחלטה את מי להעסיק ואת מי לא הם בדרך כלל מנהלי הגיוס, או המנהלים המקצועיים והם פשוט לא יכולים להגיד לכם מדוע החליטו שאתם לא מתאימים. עם זאת, ישנם כמה 'סודות מקצועיים' של מעסיקים אשר מנכ"ל חברת הגיוס Vervoe עומר מולד, חשף בפני אתר FastCompany ועשויים לשפוך אור על הסיבה האמיתית שבגללה לא התקבלתם לעבודה:

1. לא היה לכם סיכוי אחרי הרושם הראשוני שהשארתם

המשפט "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני" הוא אולי קלישאה, אבל הוא נכון. לפי מולד מעט מאוד מעסיקים מסוגלים להתגבר על רושם ראשוני לא טוב. לכן, אם 'תסננו' טלפונים ממעסיקים ולא תחזרו אליהם בזמן סביר, תתנהגו בצורה לא מנומסת או תיצרו רושם רע בראיון תפגעו נואשות בסיכוייכם להמשיך הלאה בתהליך הגיוס. מעסיקים ומנהלי גיוס לא יגידו לכם לעולם "אנחנו פשוט לא מחבבים אתכם", אומר מולד. כדי להתגבר על רושם ראשוני לא טוב תצטרכו באמת להדהים את המעסיק הפוטנציאלי.

אין הזדמנות שניה להותיר רושם ראשוני טוב על המעסיק הפוטנציאלי, צילום: שאטרסטוק אין הזדמנות שניה להותיר רושם ראשוני טוב על המעסיק הפוטנציאלי | צילום: שאטרסטוק אין הזדמנות שניה להותיר רושם ראשוני טוב על המעסיק הפוטנציאלי, צילום: שאטרסטוק

"למראיינים חשוב יותר להרגיש הם מחבבים מועמדים לתפקיד ראשון בחברה מאשר ההתאמה והניסיון הרלוונטי שלהם לתפקיד", אומר מאמן הקריירה פטר יאנג. "זאת מכיוון שהאדם שמראיין אתכם צפוי להיות במקרים רבים הבוס הישיר שלכם, זה הגיוני שהוא ירצה להעסיק מישהו שהוא מחבב באופן אישי ורוצה לעבוד איתו. ראיון טוב מייצר קשר חזק בינכם לבין המראיין, לכן נסו להראות את אישיותכם ולא רק להשיב בתמציתיות על השאלות", הוא אומר.

2. ההמלצות שלך היו גרועות

מעסיקים לא יגידו לך אם ההמלצות שנתנו הממליצים שלך היו לא מחמיאות, אומר מולד. "ההמלצות והממליצים צריכים להעיד על החוזקות שלכם בסיטואציות ספציפיות – לא לספק מידע כללי", אומר מומחה משאבי האנוש ג'ורדן פרז. "ממליצים צריכים להיות בקיאים בפרויקטים להם הייתם שותפים אשר היו טובים במיוחד. הם אמורים לדעת לספר בקלות על סיטואציה אחת או שתיים לפחות שמדגישות את החוזקות שלכם".

המלצות גרועות יכולות להרוס לכם את הסיכוי להתקבל לעבודה. וודאו שהממליצים שאתם מספקים הם כאלה שיכולים להגיד דברים חיוביים לגביכם. ייצרו קשרים טובים עם מנהלים וחברים לעבודה שיוכלו בבוא היום להיות ממליצים שלכם.

3. ביררנו עליך - וגילינו את האמת

מעסיקים לא מסתפקים בהמלצות. הרבה פעמים הם פונים לאנשים שהם מכירים ו'מבררים' על המועמדים בתעשייה. זו אחת הדרכים בה הם מגלים מידע נוסף ואמין על מועמדים לעבודה. הפופולאריות של אתרים כמו לינקדאין גורמים לכך שהתופעה הזאת נפוצה אף יותר בחמש שנים האחרונות. הסיכוי שמעסיק פוטנציאלי 'יברר' עליכם גדולה ככל שהתעשייה שבה אתם מחפשים עבודה היא יותר ספציפית, כמו למשל בהייטק. אם המידע שיקבלו המעסיקים בדרכים עקיפות אלה יהיה לא מחמיא או לא תואם את המידע שסיפקתם בראיון - רוב הסיכויים הם שמעסיק פוטנציאלי לא יסתכן בהעסקתכם.

4. הענקנו את התפקיד לעובד מתוך החברה

לרוע המזל, זה חוקי לגמרי לפרסם משרה פנויה שכמעט בוודאות תאויש בסופו של דבר על ידי עובד החברה. למעשה, יש מחקרים שהראו כי עובדים מתוך החברה לרוב מבצעים עבודה טובה יותר ממועמדים חיצוניים. עם זאת, "משרות פנטום" יכולות להיות מכשול מרגיז שנתקלים בו כשמחפשים עבודה חדשה. אף שאין חוק רשמי, דווקא הרבה מחלקות כוח אדם דורשות שכל משרה פנויה תתפרסם בלוחות השמה לתקופה מסוימת, וזאת כדי להבטיח תהליך גיוס הוגן. לכן, אל תצפו שהמגייסים יודו ישירות שהפרסום היה מס שפתיים בלבד, ושלא טרחו להסתכל בקורות החיים שנשלחו.

העצה היחידה היא לשחרר ולהמשיך הלאה. מחכות לכם עוד הזדמנויות רבות, והמשרה שתתאים לכם היא במרחק כמה הקלקות בלבד.

7. הפוסטים האחרונים שפרסמת במדיה החברתית שברו את גב הגמל

בסביבות 80% ממנהלי הגיוס משתמשים במדיה החברתית כדי לחפש ולסנן מועמדים, ולכן חשוב שהנוכחות שלכם באינטרנט תהיה בעלת חזות מקצועית ככל האפשר. "מנהלי הגיוס עוברים על עמודים במדיה החברתית כדי ללמוד על הרקע והאופי של המועמד וכדי לחפש תמרורי אזהרה", אומר אלן וויתרברי, סגן נשיא בכיר בחברת ההשמה אליסון ושות'. "הם לא נכנסים למדיה החברתית כדי לחפש תירוצים לא להעסיק אדם מתאים, אלא כדי לוודא שהמועמד הציג עצמו בצורה מדויקת".

תגיות