אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
70% מההורים שקנו לילדיהם אופניים חשמליים לפני גיל 16 ידעו שזה אסור צילום: יריב כץ

70% מההורים שקנו לילדיהם אופניים חשמליים לפני גיל 16 ידעו שזה אסור

בדיון בוועדת המשנה של הכנסת לבטיחות בדרכים חשפה המשטרה שהוכפל מספר הקנסות לאופניים וקורקינטים חשמליים; יו"ר הוועדה: יש לחייב את האופניים החשמליים ברישוי

26.09.2017, 16:39 | שחר אילן

מספר הדו"חות שנתנה המשטרה לאופניים חשמליים עלה ביותר מ-100%. המספר עלה מ-5,230 דו"חות ב-2016 ל-9,670 דו"חות בתשעת החודשים הראשונים של 2017 - כלומר, יותר מ-12 אלף דו"חות בקצב שנתי. רוב הדו"חות עוסקים ברכיבה על המדרכה. כך מסר נציג המשטרה סגן נציב אילן ידגר לוועדת המשנה של הכנסת לבטיחות בדרכים בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה). הוועדה דנה היום (ג') בסכנות הכרוכות בשימוש בכלי רכב ממונעים ללא רישיון.

קראו עוד בכלכליסט

מסקר שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עלה כי 70% מההורים שרכשו לילדים בני פחות מ-16 כלים ממונעים, עשו זאת למרות שידעו שהדבר אסור - כך מסרה לוועדה מנכ"לית הרשות רחל טבת ויזל.

כל הכלים החשמליים, בהם הקורקינט, האופניים וההוברבורד, אסורים בשימוש לילדים מתחת לגיל 16, צילום: יריב כץ כל הכלים החשמליים, בהם הקורקינט, האופניים וההוברבורד, אסורים בשימוש לילדים מתחת לגיל 16 | צילום: יריב כץ כל הכלים החשמליים, בהם הקורקינט, האופניים וההוברבורד, אסורים בשימוש לילדים מתחת לגיל 16, צילום: יריב כץ

כל הכלים החשמליים, בהם הקורקינט, האופניים וההוברבורד, אסורים בשימוש לילדים מתחת לגיל 16. לדברי טבת ויזל, מה שמדאיג הוא שמי שרוכש את הכלים לילדים הצעירים הם דווקא ההורים.

מנכ"ל פורום 15 הערים הגדולות ונציג מרכז השלטון המקומי, איתן עטייה, אמר כי 21 עיריות כבר הכשירו פקחים לאכיפה במדרכות, ו-16 עיריות נוספות צפויות לאשר זאת בשבועות הקרובים.

עטייה הוסיף כי בתל אביב וברמת גן כבר החלה האכיפה, ובחודש הבא יצטרפו למהלך עיריות נוספות. עוד אמר כי הרשויות תומכות ברישוי הכלים, חובת מבחן תיאוריה וחובת חבישת קסדה בכל הכלים החשמליים.

סגן ראש עיריית נתניה, אלי דלל, אמר כי קשה לתפוס את הרוכבים מאחר שהם בורחים לפקחים. לדבריו, אופניים עם מנוע חשמלי הם אופנוע לכל דבר, והוא חייב בלוחית זיהוי.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר שהחקיקה בתחום מנותקת מהמציאות. לדבריו, "לא יעלה על הדעת שרכב חשמלי לא יצטרך רישוי. אופניים חשמליים הם אופנוע לכל דבר ועניין ואי אפשר להסתפק רק בהגבלת מהירות. הכלים האלה חייבים רישוי והרוכבים חייבים לדעת את חוקי התנועה. חייבים גם ביטוח ואחריות".

גם יו"ר הוועדה יעקב אשר קרא למשרד התחבורה למצוא פתרון לרישוי של אופניים חשמליים. מנגד, סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר שלא צריך להוסיף עוד רגולציה כשיש בעיות אכיפה. הוא הוסיף כי בכל העולם אין רישוי וישראל אימצה את הגישה האירופאית בנושא.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות