ההכנסות מפרסום ירדו - וקבוצת טיים תדפיס פחות מגזינים
המוציאה לאור של פורצ'ן, וויקלי מגזין וספורטס אילוסטרייטד הודיעה כי תצמצם את התפוצה ואת תדירות הפרסום של חלק מהמגזינים שלה, לאחר שחוותה ירידה של 12% בהכנסות מפרסום ברבעון האחרון
טיים, חברת ההוצאה לאור של עיתונים, מצמצמת בתפוצה ובתדירות הפרסום של חלק מהמגזינים שלה, זאת במסגרת תכנית נרחבת לצמצום עלויות וארגון מחדש שאמורה להבטיח את הרווחיות של המותגים הבולטים שלה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
קראו עוד בכלכליסט
כך למשל מתכוונת החברה לצמצם את התפוצה של שבועון הדגל שלה, טיים, בשליש - ל-2 מיליון עותקים. המהלך הוא הכרה בכך שכבר לא משתלם להדפיס כל כך הרבה עותקים, ואמור לעזור לחברה להתמקד בקהל ליבה שנחשב חשוב יותר למפרסמים.
במקביל, החברה מפחיתה את תדירות הפרסום של שבעה מגזינים, בהם המגזין ספורטס אילוסטרייטד, מגזין הבידור אנטרטיימנט וויקלי ומגזין הכלכלה פורצ'ן. המהלך מבוסס בחלקו על מחקר שמצא כי לקהל יש פחות זמן להתרווח בבית עם מגזינים. "אנחנו מנסים לחשוב מחדש על האופן שבו אנחנו מייצרים את המוצרים האלה מנקודת מבט ארוכת טווח ויציבה", מסר בראד אלדרס, מבכירי טיים.
הקיצוץ בהדפסה יבוא לידי ביטוי גם בהכנסות. לפי אלדרס, הם יאלצו להוריד את תעריף הפרסום כדי לשקף את הירידה בתפוצה. אולם, הוא מאמין שהחיסכון בעלויות כתוצאה מהארגון מחדש יפצה על כך. השינויים נכנסים לתוקף החל מ-1 בינואר.
מנכ"ל טיים ריץ' בטיסטה, המתמודד עם הירידה המתמדת בתעשיית העיתונים, מקווה להזרים דם חדש בחברה באמצעות יוזמות בתחום הדיגיטל. ההכנסות מפרסום בחברה נפלו ברבעון האחרון ב-12% ל-374 מיליון דולר, על רקע הירידה בקוראים. "מוקדם יותר השנה החלטנו לקחת צעד אחורה ולנסות להביט על התמונה הכוללת של תעשיית הדפוס", הסביר בטיסטה. "אמרנו לעצמנו, אם היינו מתחילים היום חברת עיתונים, כיצד היינו מארגנים אותה". עוד הוסיף כי סקרי שוק שנערכו הצביעו על כך שלקוראים לא איכפת אם המגזינים עוסקים בפחות נושאים "כל עוד אותם נושאים זוכים ליחס מעמיק יותר".
בהתאם, בספורטס אילוסטרייטד יפרסמו בשנה הבאה 27 מהדורות, כולל גיליון בגדי הים המפורסם, זאת במקום 38 מהדורות שפורסמו השנה. בנוסף, המגזין יכלול יותר עמודים של כתבות ויודפס על נייר כבד יותר. "הגיליון הממוצע יכלול 23% יותר עמודי כתבות", ציין העורך הראשי כריס סטון. "פירוש הדבר שנוכל להעמיק יותר בתיאורים ובהסברים ולהיות שאפתניים יותר בצילומים".
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה