אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרנואידים? עצלנים? מה פרופיל הלינקדאין אומר עליכם

פרנואידים? עצלנים? מה פרופיל הלינקדאין אומר עליכם

הרושם הראשוני שמעסיקים מקבלים עליכם מגיע מחיפוש בגוגל. כדאי לוודא שהפרופיל המקצועי שמופיע ברשת משרת אתכם היטב

27.11.2017, 13:49 | שירות כלכליסט
בימינו רושם ראשוני מועבר דרך תוצאות החיפוש בגוגל, ולא בהכרח בפגישה פנים מול פנים. לכן חשוב שהמותג האישי שלכם יהיה בולט ומהודק בכל חלקיו השונים, הרי כולנו מודעים לחשיבות של רושם ראשוני. הודות לפופולאריות של לינקדאין, הפרופיל שלכם קרוב לוודאי יופיע באחת התוצאות הראשונות של החיפוש בגוגל שיערוך כל מעסיק פוטנציאלי. לפיכך, אם תרצו ואם לא, פרופיל הלינקדאין שלכם צפוי להתגלות כרושם הראשוני החדש. פירוש הדבר שחשוב להשקיע זמן ומאמצים להפוך את הפרופיל לשלם, אותנטי, מובדל ואטרקטיבי. פרופיל פחות ממושקע מעביר את המסר של בינוניות.

קראו עוד בכלכליסט

במגזין פורצ'ן פרטו מה חושבים מנהלי הגיוס שנכנסים לכם לחשבון והסבירו כיצד לתקן את הרושם הראשוני שנוצר:

אתם מסתירים משהו: אם לא צירפתם תמונה, אתם מיד נראים חשודים, והתהייה היא מה אתם מנסים להסתיר. תחושה דומה מתקבלת אם אתם משתמשים בלוגו של החברה או תמונה אחרת שאינה שלכם. הצגת הפנים שלכם והענקת האפשרות להסתכל לכם בעיניים תהפוך את המילים שתכתבו לאמינות יותר, ותעניק לצופים חלון לתקשר איתכם ברמה עמוקה ורגשית יותר.

פרופיל הלינקדאין שלכם המקור לרושם הראשוני שייווצר אצל מעסיקים פוטנציאליים פרופיל הלינקדאין שלכם המקור לרושם הראשוני שייווצר אצל מעסיקים פוטנציאליים פרופיל הלינקדאין שלכם המקור לרושם הראשוני שייווצר אצל מעסיקים פוטנציאליים

 

 

אתם עצלנים: אם השארתם את חלק התקציר (summary) ריק אתם מפספסים הזדמנות חשובה לשתף לא רק מה שאתם עושים אלא מי אתם. התחושה שעולה מכך היא של עצלות. התקציר הוא לרוב החלק הנקרא ביותר בפרופיל, אז כדאי להשקיע זמן לנסח 2,000 תווים לספר את הסיפור שלכם בצורה אותנטית ומושכת.

אתם סחורה: אם לא תנסחו כותרת (headline) משל עצמכם, בלינקדאין ישתמשו בתפקיד הנוכחי שלכם ככותרת. הבעיה היא שזה משעמם ושם אתכם בקטגוריה של סחורה. אתם גם מונעים מעצמכם להתבדל משאר האנשים שמחזיקים בתפקיד דומה. השתמשו בכותרת כאילו מדובר בכותרת של מודעת פרסומת. התפקיד שלה הוא לתפוס את תשומת הלב של מקבלי ההחלטות ולפתות אותם לרצות ללמוד עליכם יותר.

אתם מיושנים: אחד המאפיינים הטובים ביותר של לינקדאין הוא האפשרות לעקוב אחרי משפיעים (Influencers), כתבות ונושאים רלוונטיים. אך אם אתם לא שייכים לשום קבוצה ולא עוקבים אחרי אף אחד, הרושם הוא שאתם לא מעודכנים מספיק. אם אתם ממילא משתמשים בלינקדאין כקורות החיים הדיגיטליים שלכם, אין סיבה לוותר על מאפיינים חשובים באתר. יתרה מכך, אתם מעבירים את הרושם שאתם לא באמת מתעניינים במה שקורה בתחום שלכם.

אתם לא מחוברים: קיומם של מעל 500 אנשי קשר מצביע על כך שבניתם רשת גדולה. פחות מכך מצביע על כך שאינכם מעורבים מספיק. לכן נסו להגיע למספר של 500 חברים ואנשי קשר.

אתם מעורבים ביותר מדי תחומים: החסויות (endorsements) שאתם מקבלים צריכות להתאים לתפקיד שלכם. אמנם רבים חושבים שהחלק הזה בפרופיל מעט מטופש, ולעיתים קרובות אנחנו מקבלים המלצות מאנשים שכלל לא מודעים לכישורים שלנו, אך בכל זאת חשוב לשמור על טוהר החלק הזה. ההמלצות אמורות להראות לאנשים את הכישורים הטובים ביותר שלכם, ולהבליט את הכישורים שיעזרו לכם להשיג את התפקיד הבא שלכם.

אתם פרנואידים: אם אתם מסתירים את אנשי הקשר שלכם, אתם בעצם מעבירים את הרושם שאתם מפחדים שאנשים יגנבו לכם אותם. הרוח של לינקדאין היא של פתיחות ונדיבות.

אתם מרוחקים: כשכותבים תקציר בגוף שלישי, אתם למעשה מרחיקים עצמכם מהקורא. שימוש בגוף ראשון דומה יותר לשיחה עם הקהל, בעוד שגוף שלישי מציב חומה ביניכם לבין מקבלי ההחלטות.

אנשים לא מעריכים אתכם: אם אין לכם המלצות (recommendations), אז הפרופיל שלכם עוסק רק בזווית שלכם. המלצות מספקות דרך לאשר את מה שאתם מעידים על עצמכם. בקשו המלצות מאנשים שעבדו איתכם, בייחוד אם הם מוכרים בתעשייה או מחזיקים בתארים מרשימים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות