לאחר עיכוב של חצי שנה – אושר הקיצוץ הרוחבי של 1.1 מיליארד שקל
הקיצוץ יממן בין היתר את הארכת חופשת הלידה והגדלת המענקים לניצולי שואה - וגם את אתר המגורים הזמני של מפוני עמונה, הסעות בשטחים והסכמים פוליטיים של חברי הקואליציה. בין הסכומים שיקוצצו: 204 מיליון שקל מפרויקטים של משרד התחבורה
קראו עוד בכלכליסט
לקראת אישור תקציב 2016, החליטה הממשלה על קיצוב רוחבי של 1.1 מיליארד שקל כדי לאפשר יישום הסכמים קואליציוניים. בין היתר יממן הקיצוץ הרוחבי העברת 70 מיליון שקל למימון אתר המגורים הזמני למפוני עמונה ועופרה, 45 מיליון שקל למימון מיגון להסעות בשטחים ו-29 מיליון שקל למימון הסכמים פוליטיים עם חברי ועדת הכספים מהליכוד.
עוד מטרות שיממן הקיצוץ הרוחבי: 350 מיליון שקל למערכת הביטחון, 230 מיליון שקל להארכת חופשת הלידה בשבוע, 247 מיליון שקל להגדלת המענקים לניצולי שואה ועוד. בין הסכומים שיקוצצו 204 מיליון שקל מפרויקטים של משרד התחבורה ו-48 מיליון שקל מהמשרד לביטחון פנים ובין היתר מצמצום רכש של רשות הכבאות וההצלה.
הקיצוץ הרוחבי ("פלאט") הגיע לראשונה לוועדה לפני כחצי שנה ומאז עיכב אותו יו"ר הועדה ח"כ משה גפני. הוא הסביר אז ש"אני לא יודע להסביר למה הקיצוץ מתקיים. יש עלייה בהכנסות המדינה. למה צריך קיצוץ רוחבי"?
גפני הסביר היום בוועדה שזו האפשרות האחרונה להעביר את הכסף הזה. "יש שם הגדלת מענקים לניצולי שואה ומיגון הניוד ועמונה". לדבריו, "אני יותר מכל אחד אחר מתנגד לפלאט". הוא הסביר שניסה חודשים ארוכים לנתק את ההקצבות מהפלאט ולא הצליח. "אני חושב שצריך לשים את החשבונות בצד".
חברי הכנסת מהקואליציה התנגדו בתחילה אבל אחר כך נסוגו בלחץ ביטן. ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו שב והעלה את דרישת מפלגתו להקדים את ההטבות לקשישים שהובטחו למפלגתו בהסכם הקואליציוני. ח"כ מיקי רוזנטל מהאופוזיציה אמר לחברי הקואליציה ש"נלחמתם כמו אריות והתקפלתם כמו שפנים". לדבריו הקיצוץ הרוחבי גורם לפגיעה קשה בנושאים חברתיים.
כמו כן אישרה הוועדה, לאחר עיכוב של חודשיים, העברת 560 מיליון שקל לפיתוח הרכבת. נציג משרד התחבורה אמר כי העיכוב גרם לפגיעה משמעותית בהתקדמות עבודות הרכבת המהירה לירושלים.
תגובה אחת לכתיבת תגובה