אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר כלל ביטוח: "השינויים הטכנולוגיים יאפשרו לחברות הביטוח המסורתיות לצמוח" צילום: עמית שעל

תחזיות 2018

יו"ר כלל ביטוח: "השינויים הטכנולוגיים יאפשרו לחברות הביטוח המסורתיות לצמוח"

דני נוה בוועידת התחזיות של "כלכליסט": "כל השחקנים המסורתיים בשוק הביטוח מתמודדים עם חדשנות שמשנה את כל כללי המשחק המסורתיים"

25.12.2017, 15:50 | רעות שפיגלמן

"לחברת המוניות גדולה בעולם אין צי רכב לספקית מקומות הלינה בעולם אין מקומות לינה משלה ולמטבע החם בעולם אין ביטוי פיזי - שוק הביטוח עובר שינויים דרמטיים". כך אמר היום (ב') יו"ר כלל ביטוח בוועידת התחזיות 2018 של "כלכליסט".

"כל השחקנים המסורתיים בשוק הביטוח, מבטחי משנה סוכני ביטוח, מתמודדים עם חדשנות המשבשת את כל כללי המשחק המסורתיים. רואים זאת בליבת העיסוק של עולם הביטוח, בתמחור בערוצי מכירה, במוצרים חדשים ובשחקנים חדשים מתחרים. אם נוסיף לשינויים הטכנולוגיים הדרמטיים שעולם הביטוח נחשף אליהם גם את המימד של הרגולציה –אז מה שעושה הרגולציה בשנים האחרונות היא הופכת במידה רבה מאוד את מוצרי הביטוח למוצרים אחידים", הוסיף נוה. ביחס לעולם הפנסיה ציין נוה כי "רפורמות קרנות ברירת מחדל הביאה תחרות מאוד גדולה בין חברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים הפעילים התחום".

קראו עוד בכלכליסט

דני נוה, צילום: עמית שעל דני נוה | צילום: עמית שעל דני נוה, צילום: עמית שעל

"התוצאה של כל הדבר הזה של חיבור בין שינויים טכנולוגיים לבין הרוח הגבית של הרגולציה –היא שמאזן הכוחות בין חברות הביטוח לבין הלקוחות משתנה באופן כזה שהוא מאוד לטובת הלקוחות שמתחזקים, וחברות הביטוח שנחלשות. לא מדובר רק בתופעה מקומית, אלא בתופעה גלובאלית. בהתאם למחקר של PWC בקרב מנכ"לים מובילים בחברות ברחבי העולם, בעיקר ארה"ב ובאירופה, נשאלו המנכ"לים מהם הנושאים שמטרידים אותם במיוחד ככאלו שעשויים לאתגר או לשבש את ההתפתחות העסקית של התחום בו הם פועלים, אז 66% השיבו שזו הרגולציה, כאשר מנכ"לים מעולם הביטוח השיבו כי 88% זו הרגולציה. מתוך המנכ"לים 47% השיבו כי הם מוטרדים מהנושא של טכנולוגיה, כאשר מנכ"לים מתחום הביטוח השיבו על כך בשיעור גבוה הרבה יותר.

נוה הוסיף כי "האתגר שלנו לא רק בשוק הביטוח הוא אתגר גדול עוד יותר. חלקו של דור המילניום בשוק הביטוח עד 2030 יהווה 40% ולכן כל חברה עסקית צריכה לתת על כך את הדעת. רבות דובר כבר על הדור הזה שכ-80% ישנים ליד הסמארטפון שלהם. ולכן יש לשנות את האסטרטגיה לעולם הדיגיטלי, מה שנקרא: INSURTECH. אך זה לא עולם של סטארטאפיסיטים, אלא הוא חלק מהפעילות של כל חברת ביטוח. רשות שוק ההון כבר קבעה חזון דיגיטאלי שמטרתו לקדם שמירה על התחרות דיגיטלית למען שמירת המבוטחים ולמען השמירה על חדשנות חברות הביטוח. אנו נחשפים לעולם שלם של טכנולוגיות חדשות המשנות את חוקי המשחק – הדבר בא לידי ביטוי במוצרים חדשים, תהליכים מדויקים יותר, למשל לעולם הבריאות, לעולם הרכב וגם כך לעולם הנדל"ן ולעולמות רבים נוספים – כל אלו משפיעים על שוק הביטוח. גם הביג-דאטה וניתוח המידע הוא אספקט נוסף שמשפיע מאוד על הדרך בה אנו מנתחים את עולם הביטוח".

לסיכום אמר נוה כי : "המשמעות של כל זה בעיני היא לא שיש צד מנצח וצד מפסיד – אלא שזה משחק שכלם מרווחים ממנו. הלקוח מקבל מוצרים תפורים עבורו במחיר תחרותי ואנחנו, כחברות הביטוח, יכולים לקדם מוצרים ספציפיים עבור לקוחות, ומוצרים שהם רווחים יותר. האסטרטגיה של עולם הדיגיטציה לא תחליש את הלקוחות - אלא היא ודאי רק תחזק אותם, אבל תאפשר גם לחברות הביטוח המסורתיות להתקדם, לצמוח יותר ולשפר את הרווחיות שלהן בעולם המשתנה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות