אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשיא לשכת סוכני הביטוח: "לא נאשר מונופול של טייקונים על המבוטחים"

חשיפת כלכליסט

נשיא לשכת סוכני הביטוח: "לא נאשר מונופול של טייקונים על המבוטחים"

סוכני הביטוח מגיבים לחשיפת "כלכליסט" לפיה הממונה על שוק ההון דורית סלינגר דורשת מהם להעביר את פרטי הלקוחות לחברות הביטוח: "מהלך לא חוקי – זה לא יעבור בג"ץ"

01.01.2018, 16:17 | רחלי בינדמן

לשכת סוכני הביטוח מגיבה לחשיפת "כלכליסט" הבוקר (ב') על דרישת רשות שוק ההון בראשה עומדת דורית סלינגר מסוכני הביטוח להעביר לחברות הביטוח את פרטי הלקוחות שלהם כדי שחברות הביטוח תוכלנה לשכלל את השירותים הדיגיטליים שהן מציעות למבוטחים.

קראו עוד בכלכליסט

סלינגר דורשת מסוכני הביטוח למסור לחברות הביטוח את מספרי הטלפון, כתובות הדואר האלקטרוני וכתובת המגורים של הלקוחות המבוטחים. הדרישה נולדה לאחר שברשות ביקשו להפוך את חברות הביטוח לדיגיטליות, אך גילו שחסר להן מידע בסיסי על לקוחות כמו מספר הנייד או כתובת האימייל. כך נוצר אבסורד שלחברת הביטוח, המבטחת את הלקוח, אין כמעט פרטים עליו למעט כתובת מגוריו, והמידע שמור לא פעם רק בידי הסוכנים. ברשות מעוניינים לצמצם את הבירוקרטיה ולאפשר לחברות להציע שירותים מקוונים ללקוחות, כמו העברת מסמכים או קבלת מידע במייל ובאפליקציות.

נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד

נשיא לשכת סוכני הביטוח הנכנס, ליאור רוזנפלד, מאיים בתגובה לעתור לבג"ץ: "בשנים האחרונות נחשפנו רבות למקרים בהם נעשה שימוש לרעה בדאטה של גמלאים, דבר שהוביל למבוטחים חלשים לשלם פעמיים, ויתר על כן, זכויות שנצברו במשך שנים נפגעו. העברת כל פרטי המבוטחים, שהינם נכס של סוכני הביטוח, לחברות הביטוח הוא מהלך לא חוקי, לא חכם, לא יעבור בכנסת ולא בבג"ץ והדבר החמור ביותר שהוא מעקר

את התחרות בענף. במקום שעל כל מבוטח יתחרו מספר של רב של סוכנים, המפקחת על הביטוח מייצרת מונופול של חברות ביטוח. לא הכנסת ולא הממשלה יאשרו ב-2018 מונופול של טייקונים על המבוטחים. סוכן הביטוח עמל במשך שנים רבות לבנות מאגר לקוחות נאמן שהולך אחריו בשל שירות ומקצועיות, באיזה עוד מקצוע דורש רגולטור מהמפוקח תחתיו לחשוף את הנכס החשוב ביותר של העסק והוא מאגר המידע של הלקוחות? מדובר בסוף מחשבה במעשה תחילה ואנחנו לא נסכים לו".

מבחינת סוכני הביטוח פרטי הלקוחות הם נכס והחשש הוא שחברת הביטוח שתקבל מידע על הלקוח תוכל לפנות אליו ישירות ולהציע לו הצעות ביטוח וכך לעקוף את סוכן הביטוח. אלא שברשות שוק ההון טוענים כי לא יעלה על הדעת שלחברת ביטוח לא יהיה אפילו טלפון נייד של הלקוח או כתובת אימייל שדרכן תוכל לתקשר עם הלקוח שלה כמו להעביר לו מידעים או לקבל ממנו מסמכים באופן מקוון ודיגיטלי תוך חיסכון בבירוקרטיה.

מבחינת סוכני הביטוח – התקשורת עם חברת הביטוח והבלעדיות על התקשורת הזה היא חלק מזכות הקיום שלהם ולכן דיגיטציה מהווה סוג של איום על הסוכן ועלולה לפגום בנחיצות שלו מול הלקוח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
סתם כתבה פופוליסטית
אני מציין בטפסים את הטלפון והמייל של הלקוח תמיד, הלקוח רוצה שאני אהיה הסוכן שלו ולא הפוך, אין לי בעיה שחברת הביטוח תציע לו מה שהיא רוצה , הלקוח תמיד יתייעץ איתי לפני כל רכישת ביטוח כי לשם כך אני הסוכן שלו ואם חברות הביטוח יפעלו מאחורי גבי זה יגרום ללקוח דווקא חוסר אמון כלפי אותה חברת ביטוח
סוכן ביטוח פנסיוני  |  04.01.18
6.
מי חי במאה ה 18
סוכני הביטוח נמצאים מזמן בעולם הדיגיטציה, כמה שפחות נייר, שולחים פוליסות ומסמכים במייל ובמסרונים. מי שרוצה יכול לעדכן פרטי המייל שלו לקבלת דיוור מחברת הביטוח. נראה למישהו תקין שרשויות המס יבקשו מרואי החשבון מידע על לקוחותיהם כדי לעבור לעולם דיגיטלי? אלה הלקוחות של סוכן הביטוח לא של חברות הביטוח
למגיב 3  |  02.01.18
לכל התגובות