אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישראלים הזמינו 61 מיליון חבילות מחו"ל ב-2017; האתרים הפופולריים: עלי אקספרס ואיביי צילום: שמעון מלול

הישראלים הזמינו 61 מיליון חבילות מחו"ל ב-2017; האתרים הפופולריים: עלי אקספרס ואיביי

אתרים נוספים, Next, אסוס ואמזון. עפ"י נתוני דואר ישראל, תל אביב היא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות ב-2017 - מעל 1.1 מיליון

14.01.2018, 11:44 | אורנה יפת

61 מיליון חבילות במשקל 10,800 טונות הוזמנו מחו"ל בשנת 2017 - גידול של כ-15% ביחס לשנת 2016. כך עולה מנתוני דואר ישראל.

קראו עוד בכלכליסט

לשם השוואה, ב-2006 הוזמנו מחו"ל 19 מיליון חבילות בלבד, מה שמעיד על עלייה של מאות אחוזים בתחום הסחר המקוון בעשור האחרון.

בחודש נובמבר האחרון נמסרו כ-8.4 מיליון חבילות, לעומת נובמבר 2016, אז נמסרו 7 מיליון חבילות, ובדצמבר נמסרו 7 מיליון חבילות, לעומת 6.2 מיליון בדצמבר 2016.

מנתוני הדואר עולה כי האתרים הפופולריים מהם מזמינים הישראלים הם עלי אקספרס ואיביי, כאשר 50% מההזמנות שמתבצעות לישראל נעשות באמצעות עלי אקספרס. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים, גאדג'טים לבית ולסלולר, וויטמינים וקוסמטיקה.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, צילום: שמעון מלול דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל | צילום: שמעון מלול דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, צילום: שמעון מלול

אחרי עלי אקספרס ואיביי מובילים בהזמנות ארצה אתר בגדי הילדים ,next אסוס ואמזון. שני אתרים נוספים שפופולריים בקרב הישראלים הם אתר הספרים Book Depository ואתר הוויטמינים iHerb.

תל אביב היא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות ב-2017  - מעל 1.1 מיליון חבילות, אך ביחס לגודל האוכלוסייה היא מדורגת רק במקום ה-19.

העיר כרמיאל מובילה ב-2017 בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה בה. מכרמיאל הוזמנו 163 אלף חבילות, כאשר כל תושב הזמין מחו"ל בממוצע 3.4 חבילות בשנה. קריית גת הגיעה למקום השני בדירוג עם מעל 172 אלף חבילות, וראשון לציון שדורגה ב-2016 במקום הראשון בהזמנת חבילות, דורגה אשתקד במקום השלישי עם 783 אלף חבילות.

אחריהן בדירוג 10 הערים מהן הוזמנו הכי הרבה חבילות הן: קריית אתא, פתח תקווה, באר שבע, רמת גן, רחובות, אשקלון, וכפר סבא.

בשנה החולפת השיק דואר ישראל מרכז סחר מקוון לחבילות במודיעין שיכול לקלוט מעל 100 מיליון פריטים בשנה. בנוסף, נפתחו 430 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, שהתווספו ל-700 היחידות הקיימות.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "ב-2017 בכל שניה הוזמנו בישראל שתי חבילות, וזאת מאחר והציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קניה באמצעות הרכישות המקוונות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות