אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רק חבילות: הדואר מחפש חברות שימכרו מוצרים בסניפיו צילום: אוראל כהן

לא רק חבילות: הדואר מחפש חברות שימכרו מוצרים בסניפיו

הגידול המתמשך בכמות ההזמנות מחו”ל הביא את הדואר לחפש דרכים להרחיב את מקורות ההכנסה. 50% מההזמנות - מעלי אקספרס

15.01.2018, 08:31 | אורנה יפת ואביב גוטר

יותר אנשים מגיעים לסניפי הדואר לקבלת חבילות, והדואר מחפש דרכים להגדיל את הפעילות המסחרית בהם. לפי נתוני הדואר שפורסמו אתמול, כמות החבילות שהוזמנו מאתרים מחו”ל במהלך 2017 עלה ב־17.3%. במהלך השנה הוזמנו 61 מיליון חבילות לעומת 52 מיליון ב־2016. לשם השוואה, ב־2006 הוזמנו 19 מיליון חבילות בלבד, מה שמעיד על עלייה של מאות אחוזים בתחום הסחר המקוון בעשור האחרון. בחודש נובמבר הוזמן מספר החבילות הרב ביותר — כ־8.4 מיליון חבילות, לעומת נובמבר אשתקד שבו נמסרו 7 מיליון חבילות.

קראו עוד בכלכליסט

הנתון המדהים בנתוני הדואר הוא ש־50% מההזמנות שמתבצעות לישראל נעשות דרך עלי אקספרס. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים, גאדג'טים לבית ולסלולר, ויטמינים וקוסמטיקה. אחרי עלי אקספרס, מובילים האתרים next ,ebay, אסוס ואמזון. שני אתרים נוספים שפופולריים בקרב הישראלים הם אתר הספרים Book Depository ואתר הוויטמינים iHerb.

 , צילום: אוראל כהן צילום: אוראל כהן  , צילום: אוראל כהן

תל אביב היא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות ב־2017 עם יותר מ־1.1 מיליון חבילות, אך ביחס לגודל האוכלוסייה כרמיאל אוחזת במקום הראשון. מכרמיאל הוזמנו 163 אלף חבילות, כאשר כל תושב הזמין מחו"ל בממוצע 3.4 חבילות בשנה. קריית גת הגיעה למקום השני בדירוג עם יותר מ־172 אלף חבילות, וראשון לציון שדורגה בשנת 2016 במקום הראשון בהזמנת חבילות, דורגה השנה במקום השלישי עם 783 אלף חבילות.

דואר ישראל מחזיק ב־700 סניפים בפריסה ארצית, ויוצא כעת למהלך חדש במטרה להגדיל את ההכנסות מהסניפים הפזורים ברחבי הארץ. החברה פרסמה קול קורא המזמין את החברות לפנות ולהציע הצעות עסקיות ולהשתלב במערך הקמעונאי של החברה. בדואר מבינים כי לסניפים מגיעה תנועת לקוחות מגוונת, שכוללת גם צעירים ועובדים זרים. לפי הערכות החברה, כ־100 אלף לקוחות פוקדים את הסניפים מדי יום לקבלת שירותים, כך שמדובר בפוטנציאל עסקי משמעותי שכעת איננו ממומש.

לפי הקול קורא, דואר ישראל יאפשר הקמת עמדות שירות בתשלום או "חנות בתוך חנות" בסניפי החברה או בחלקם לצורך מכירת מוצרים ושירותים, וכן מכירת שטחי פרסום בסניפי הדואר על גבי מסכי הטלוויזיה בסניפים ועל רצפת הסניפים.

בשנתיים האחרונות עובר דואר ישראל רפורמה מקיפה הכוללת, בין היתר, חשיבה עסקית כיצד ניתן להגדיל את הכנסות החברה, כאשר לאחרונה החלו בדואר בפיילוט להכנסת חברות עסקיות לשטחי הדואר. מהלך זה הוכתר בהצלחה ולפיו הבינו בדואר את הפוטנציאל העסקי הטמון בפריסה הארצית הנרחבת. הכנסות החברה צפויות להסתכם בכ־1.8 מיליארד שקל בשנת 2017, כאשר 40% מההכנסות מגיעות מתחום הדואר שנשחק עם השנים בעקבות התמורות הטכנולוגיות.

פעילויות הסחר המקוון, בנק הדואר ושירותי השליחים והבלדרות נמצאות במגמת עלייה, אולם בדואר מעריכים כי יש לבצע פעולות נוספות כדי להגדיל את היקף ההכנסות של החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות