אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשתות המזון לבג"ץ: לבטל הקנסות על אי-סימון מחירים צילום: אוראל כהן

רשתות המזון לבג"ץ: לבטל הקנסות על אי-סימון מחירים

9 רשתות מזון בהן מגה, ויקטורי וטיב טעם טוענות כי הרשות להגנת הצרכן אוכפת את החוק המחייב סימון מחירים באופן הנגוע בחוסר סבירות קיצוני, ומבקשות להמיר את הקנסות באזהרה

21.01.2018, 13:49 | נורית קדוש
רשתות המזון מבקשות שלא יטילו עליהן קנסות כשהן לא ממלאות אחר הוראות החוק. איגוד רשתות שיווק המזון בלשכת המסחר תל אביב והמרכז ותשע רשתות שיווק מזון: ויקטורי, טיב טעם, יינות ביתן, מחסני השוק, חצי חינם, מגה, מעדני מניה, סופר דוש וקשת טעמים עתרו אתמול (א') לבג"ץ כנגד שר הכלכלה והרשות להגנת הצרכן בדרישה לבטל סעיפים מרכזיים בתקנות ובנוהלי האכיפה, המתייחסים להטלת עיצומים כספיים בגין אי סימון מחירים על גבי מוצרים.

קראו עוד בכלכליסט

בעתירה, טוענים האיגוד והרשתות כי הרשות להגנת הצרכן אוכפת את החוק בעניין סימון מחירים באופן הנגוע בחוסר סבירות קיצוני, אשר גורם לפגיעה כבדה ובלתי מידתית בזכויותיהן החוקתיות לקניין ולחופש העיסוק. הטענה מתייחסת לקנסות המגיעים למאות אלפי שקלים שמטילה הרשות להגנת הצרכן על רשתות בהן נמצא אי סימון מחיר.

קניות בסופרמרקט (ארכיון), צילום: אוראל כהן קניות בסופרמרקט (ארכיון) | צילום: אוראל כהן קניות בסופרמרקט (ארכיון), צילום: אוראל כהן

הקמעונאים טוענים כי פקחי הרשות להגנת הצרכן עורכים ביקורות בבתי עסק, שאינן מתועדות כראוי, וגורמים לכך שמוטלים קנסות גבוהים על סמך תמונות לא בהירות, המצולמות על-ידי פקחי הרשות, אשר אינן מוכיחות כראוי את ההפרות הנטענות. זאת ועוד נטען כי הרשות להגנת הצרכן אף אינה בוחנת את היחס בין כמות המוצרים שבהם נטען כי נמצאה הפרה של אי סימון מחיר לבין כמות המוצרים המוצעים למכירה בבית-העסק.

ברשתות מבקשים להמיר את הקנסות בכלים מתונים יותר כמו הטלת התחייבות להימנע מהפרה או התראה מינהלית המהווה הודעה של הרשות למפר כי עליו להפסיק את ההפרה וכי אם ימשיך בה או יחזור עליה הוא יהיה צפוי לעיצום כספי.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
עבודת נמלים
חוק סימון המחירים מקשה על הסדרנים למה לא חשעם שלט זה מספיק לקודד במה של 1000 קופסאות טונה לא הגיוני ובצבא קוראים לזה פקודה בלתי חוקית בעליל. צריך שהל'וח יתחבר עם הנייד לרשת בה קונה כך יידע אפילו את המחיר מהבית יתרון עצום ללקוח ולעובדים שקורעים את הישבן בקידוד אין סופי. הקיצר שלט ואפליקצייה פותר הכלwin win לכולם
המקודד  |  29.01.18
3.
יינות ביתן...
לא צריך שום פקח, אני יכול להעיד שלא רק שחלק גדול מהמוצרים לא מסומנים ביינות ביתן יש גם המון הטעיות כמו מוצר דומה למוצר במבצע שלא נכלל ברשימת הברקוד בזמן שהברקודים שבמבצע לא קיימים בכלל על המדף. או שלט מבצע פג תוקף שעדיין תלוי על המדף. אני עסוק כל הקניה בלבדוק ברקודים. מה שלא מסומן אני מוותר עליו לגמרי, הפסד של הרשת.
יובל  |  21.01.18
לכל התגובות