אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל כץ: "חולדאי אומר שהוא לא רוצה את התחנה המרכזית – אבל לא הביא קרקע חלופית" צילום: עמית שעל

חשיפת כלכליסט

ישראל כץ: "חולדאי אומר שהוא לא רוצה את התחנה המרכזית – אבל לא הביא קרקע חלופית"

שר התחבורה התייחס לראשונה לחשיפת "כלכליסט" על כוונת משרדו להותיר את התחנה המרכזית בת"א במקומה ל-24 שנים נוספות. לדבריו, אם העירייה רצינית בכוונתה לפנות את התחנה היה עליה להציע אתר חלופי: "יש לזרז את העירייה, אני לא צריך לקחת אחריות"

14.02.2018, 16:03 | נמרוד בוסו

שר התחבורה ישראל כץ התייחס היום לראשונה באופן פומבי לחשיפת "כלכליסט" לפיה משרדו מצוי כיום במשא ומתן מתקדם עם חברת נצבא, להמשך הפעלת התחנה המרכזית החדשה בשכונת נווה שאנן בתל אביב כמסוף אוטובוסים ראשי ל-24 שנים נוספות, והטיל את האחריות על העברת התחנה ממקומה על ראש עיריית תל אביב רון חולדאי.

קראו עוד בכלכליסט

"עיריית תל אביב אמורה לפעול ולהקצות שטח אם היא רוצה לפנות את התחנה מהפעילות", אמר כץ במהלך דיון במליאת הכנסת שבו השיב על שאילתות דחופות של חברי הכנסת בעניינים שונים, במענה לשאילתה דחופה שהגיש ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) בנושא.

לדברי כץ, "משרד התחבורה צריך בכל רשות שטח למסופי תחבורה. אני יושב מאות שעות עם ראשי ערים לגבי קרקע שתוקצה לעניין. צומת חולון זה משהו שתוכנן טרם כניסתי לתפקיד. עיריית חולון מתעקשת לא לאפשר את הקמת המסוף".

התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, צילום: עמית שעל התחנה המרכזית החדשה בתל אביב | צילום: עמית שעל התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, צילום: עמית שעל

בפנייתו, הציע חנין כי על רקע התנגדות עיריית חולון להקמת מסוף האוטובוסים החדש בגבולה, באזור צומת חולון, יש לשקול את קידום המהלך בחקיקה. כץ התייחס לנושא ואמר כי "לא בטוח שהגענו לשלב של חוק בנושא כזה שיפקיע סמכות מהעירייה. אבל בהחלט יש ללחוץ ולזרז את העירייה.

"ראש העיר חולדאי, אומר שהוא לא שבע רצון מהתחנה המרכזית אבל הוא לא הביא קרקע. אני רוצה את הפיתרון התחבורתי הטוב ביותר. אין לי שום אינטרסים אחרים. אותה העירייה שעשתה מעשה צריכה לטפל בתושבים. אני בטח לא יכול ולא צריך ליטול אחריות".

את דבריו פתח כץ באמירה לפיה התוודע לנושא רק בעקבות הפרסומים בתקשורת וכי בעקבות זאת "פניתי למנכ"לית, וביקשתי שתיקח את הנושא לטיפולה", אמר.

מגיש השאילתה, ח"כ חנין, אמר ל"כלכליסט" בעקבות דברי כץ כי "כולם מסכימים שצריך לפנות את התחנה המרכזית ממיקומה הנוכחי, הבעיה היא שצריך קרקע חלופית. המיקום שעיריית תל אביב מבקשת לקדם בסמוך לצומת חולון תקוע במשך שנים בשל ויכוח שאינו נגמר בין עיריות תל אביב וחולון. העובדה שהשר כץ נחשף לדברים רק בעקבות הפרסומים בתקשורת, מראה כי במשרד התחבורה לא תפסו את הנושא עד כה כנושא בעל חשיבות מיוחדת שצריך להגיע לשולחנו של השר. אבל אני משוכנע שככל שהשר כץ ייכנס לתמונה, גם הוא ישתכנע שעל מנת לקדם את העברת התחנה המרכזית החדשה לצומת חולון יש צורך בקידום חקיקה, כמה שיותר מוקדם".

תגובת עיריית תל-אביב-יפו: "בעירייה מנסה לקבל מזה מספר שנים תכנית ברורה ממשרד התחבורה למסופי אוטובוסים אלטרנטיביים לתחנה המרכזית, ללא מענה.

בניגוד לנטען, עיריית תל-אביב-יפו מייעדת שטח עבור מרכז תחבורתי חדש במסגרת תכנון עתידי לצומת חולון/מע"ר בן צבי על קרקע בשטחה המוניציפלי של תל אביב-יפו, שיקשר בין תחנת רכבת ישראל, תחנת הקו הירוק ומסוף האוטובוסים. בנוסף, בהתאם לדרישות משרד התחבורה, במסגרת תכנון עתידי מסוף האוטובוסים בתחנת רכבת ארלוזורוב יגדל משמעותית. יובהר כי התחנה המרכזית החדשה הינה בבעלות פרטית, ומשרד התחבורה הוא שאחראי על הסדרי התחבורה בעיר".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
למה חולון צריכה לקבל את כל המפגעים של ת"א?
זה גם מסוף מכוניות האשפה של ת"א שעבר לצומת חולון, ומשרד הרישוי עם כל המכוניות ללימוד נהיגה שזוחלות בעיר, וכל רעש המטוסים של נתב"ג, ועוד התחנה המרכזית? יש כבר בחולון מסוף אוטובוסים בקרית שרת, ואין בכלל תחנות רכבת בחולון אלא רק בערים השכנות- בת ים ות"א. וגם עליהם החליטו לפסוח בבקרים ולא לעצור בהם. ובכלל לא ניתן להגיע קרוב לתחנת הרכבת בצומת חולון, אלא רק לרדת רחוק וללכת המון עד לשטח התחנה!
חולון  |  20.02.18
5.
להכריח את השר להשתמש רק באוטובוסים
נראה שזר לו עולם התחבורה הציבורית.החוויה המשפילה הכרוכה במעבר בתחנה המרכזית,השרות הגרוע של כל החברות.עודף הקווים ומיעוט התדירות.חוסר היעילות,לוחות הזמנים.ושבת.נראה את כבוד השר מבלה בשבת ,מבקר את המשפחה.אדם מורם מעם ומנותק.לשמחת ועדי העובדים ובעלי ההון.
דן חסכן  |  14.02.18
לכל התגובות