איום לרשתות הסעדה בארה"ב: וולמארט תשווק ארוחות מוכנות
המלחמה מול אמזון מאלצת את ענקית הקמעונאות להתחדש ללא הפסקה. בכיר בוולמארט: "רוב האמריקאים לא יודעים מה יאכלו היום לארוחת ערב"
ענקית הקמעונאות וולמארט תשווק לראשונה ארוחות מוכנות בסניפי הרשת, זאת בניסיון להגדיל את תנועת הלקוחות במסגרת מלחמתה באמזון.
קראו עוד בכלכליסט
הארוחות, שאורך חיי המדף שלהן יהיה שלושה ימים, יימכרו תמורת 10-8 דולרים. "יותר מ־80% מהאמריקאים לא יודעים מה הם יאכלו היום לארוחת ערב", אמר טיילר לר, סגן נשיא בכיר בוולמארט, בראיון לסוכנות בלומברג. החיפוש אחר ארוחת הערב "מלחיץ הרבה משפחות", הוסיף.
התרחבותה של וולמארט בתחום הארוחות המוכנות היא איום לרשתות המסעדות, הנמצאות ממילא בקשיים. זאת לאחר שבשנתיים האחרונות נרשמה האטה במכירות של 500 המסעדות המובילות בארה"ב.
בשלב ראשון תציע וולמארט עשרה סוגים של ארוחות ב־250 סניפים, כולל מנות בקר וחזיר, ועד סוף השנה היא תרחיב את השירות ל־2,000 מסניפיה.
אין זה הניסיון הראשון של וולמארט להיכנס לשוק הארוחות. בעבר היא מכרה ערכות מזון עם מצרכים להכנה עצמית בהזמנה מקוונת, דרך ספק חיצוני. כעת תציע הקמעונאית ארבעה סוגי ערכות גם בסניפים הפיזיים, שיתאימו לשני סועדים, במחירים של 15-8 דולרים. וולמארט מתחרה מול ספקיות ערכות המזון בלו־אפרון האמריקאית והלופרש הגרמנית, אך יתרונה הוא בכך שהלקוחות אינם נדרשים להירשם כמנויים.
ב־2017, הכנסותיה ממזון עמדו על 56% מכלל ההכנסות, ונראה כי המהלכים האחרונים צפויים להגדיל עוד יותר את הנתח הזה ולבסס את התחרות מול אמזון ורשת אלדי הגרמנית.
מהלכים אחרים שביצעה וולמארט בתחום המזון כללו את שדרוג איכות בשר הבקר לנתחי אנגוס מורשים ופיתוח זנים של מלונים הנמכרים לאורך השנה. בנוסף, וולמארט שוקדת על ביסוס עדן, מערכת אלגוריתמים מבוססת בינה מלאכותית שתעקוב אחרי טריות הפירות והירקות הנמכרים ברשת.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה