ריאל מדריד: ראשונה באירופה, רק שנייה בעוצמת המותג
הקבוצה בלבן חוגגת את גביע אירופה ה-13, אבל לפי מחקר של חברת הייעוץ Brand Finance, עוצמת המותג של ברצלונה גדולה יותר
ברצלונה היא המותג החזק ביותר בכדורגל - כך לפי מחקר שביצעה חברת הייעוץ Brand Finance. ריאל מדריד אמנם זכתה אמש בליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות ובפעם הרביעית בחמש שנים, אבל ההצלחה של ברצלונה ברמה המקומית, בנוסף למספר הסכמי חסות ענקיים, הקפיצו אותה מעל ריאל מדריד ברשימת המותגים השווים ביותר בכדורגל.
קראו עוד בכלכליסט
ברצלונה, שחתמה בעונה שעברה על חוזה חסות ראשי בשווי 246 מיליון יורו ל-4 שנים, העלתה את "עוצמת המותג שלה" ל-96.6 מ-95.4, לפי הניתוח של Brand Finance. ריאל מדריד נותרה במקום השני ללא שינוי בעוצמת המותג - 96.4, זאת למרות ההצלחה באירופה. עוצמת המותג נקבעת על פי מספר מדדים - כולל הכנסות מחסויות, שווי המותג של השחקנים, היסטוריה, הצלחות על המגרש ועוד.
בטופ 5 של המותגים החזקים ביותר נמצאות גם מנצ'סטר יונייטד (94.6), באיירן מינכן (93.1) וליברפול - הפינאליסטית של ליגת האלופות העונה (92.2). עם זאת, לפי Brand Finance, "השילוב של הצלחה מקומית והצלחה אירופית הופך את ריאל מדריד וברצלונה למועדונים החזקים בעולם. המותגים שלהן חזקים ומוכרים ברחבי היבשות. עם זאת, הן כן יעמדו בפני אתגר לא קטן כשליאו מסי וכריסטיאנו רונלדו - שניים מהכוכבים המוכרים ביותר - יעזבו את המועדונים האלו בשנים הקרובות. בארסה וריאל צריכות לוודא שיש להן תוכנית חלופית כדי לא להידרדר למקומות לא בטוחים".
למרות שעוצמת המותג של ריאל מדריד וברצלונה היא החזקה ביותר, מנצ'סטר יונייטד עדיין בעלת שווי המותג החזק ביותר (בעיקר מסתמך על הכנסות שמגיעות על סמך מיתוג הקבוצה ופוטנציאל צמיחה). יונייטד בעלת שווי מותג של 1.58 מיליארד יורו (עלייה של 9% מהעונה שעברה). ריאל מדריד עם שווי של 1.57 מיליארד יורו וברצלונה עם 1.26 מיליארד יורו. את העשירייה הראשונה סוגרות באיירן מינכן (1.25 מיליארד יורו), מנצ'סטר סיטי (1.12 מיליארד), ליברפול (1.03 מיליארד), צ'לסי (940 מיליון), ארסנל (930 מיליון), פריז סן ז'רמן (783 מיליון יורו) וטוטנהאם (639 מיליון יורו).
תגובה אחת לכתיבת תגובה