אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סימנס תבנה רכבות חדשות לטיוב של לונדון ב-2 מיליארד דולר צילום: ויקימדיה

סימנס תבנה רכבות חדשות לטיוב של לונדון ב-2 מיליארד דולר

החברה הבת סימנס מוביליטי זכתה בפרויקט לתכנון ובנייה של 94 רכבות חדשות לקו פיקדילי ברכבת התחתית של בירת בריטניה; החברה הגרמנית תקים מפעל מיוחד ביורקשייר בשקעה של 266 מיליון דולר שירכז את הפרויקט - שעשוי להתרחב בהמשך לשלושה קווים נוספים

17.06.2018, 10:21 | שירות כלכליסט
ענקית ההנדסה הגרמנית סימנס זכתה באחד החוזים היותר מעניינים ומסוקרים היום באירופה בכלל ובבירת בריטניה בפרט: חטיבת סימנס מוביליטי (Siemens Mobility) תתכנן ותבנה 94 רכבות חדשות עבור קו פיקדילי (Piccadilly Line) ברכבת התחתית של לונדון תמורת 2 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

סימנס מוביליטי היא חברה בת של סימנס המרכזת את עסקי הרכבות וטכנולוגיית התחבורה של הקבוצה הגרמנית. קו פיקדילי בתחתית של לונדון (הידועה בכינויה ה'טיוב', 'Tube'), שבו מתמקד החוזה החדש, מוביל מדי יום כ-700 אלף נוסעים.

חברת התחבורה של לונדון (Transport for London - TFL) שהודיעה על זכייתה של סימנס בפרויקט ציינה כי היא מצפה שהתוכנית המיועדת לפיקדילי תשמש בהמשך גם לשלושה קווי תחתית נוספים הנעים כמוהו בעומק הרב יותר של הטיוב. ארבעת קווי העומק נדרשים לשדרוג בדחיפות הגדולה ביותר.

מפת ה-Tube של לונדון מפת ה-Tube של לונדון מפת ה-Tube של לונדון

לפי תנאי החוזה, הרכבות החדשות שיסופקו בשנת 2023 יהיו ארוכות ב-6 מטר מהרכבות הקיימות, תוך מקסום השטח הקיים בשטחים הצרים של תעלות הטיוב העמוקות. 86 הרכבות הנעות כיום בקו פיקדילי החלו לפעול בשנת 1975, עם תוכנית מקורית ל-40 שנות פעילות. נכון להיום הרכבות בפיקדילי הן הישנות ביותר בכלל צי הרכבות של בריטניה, בטיוב וברחבי המדינה.

לנוכח שנות הפעילות הרבות של הרכבות הקיימות, קו פיקדילי מוגבל למקסימום 24 רכבות לשעה בשעות העומס. הפרויקט החדש צפוי להעלות את המספר ל-27 רכבות בשעה בשנת 2026, כשבכל קרון מקום להרבה יותר אנשים. התחזית היא שעד לסוף שנות העשרים יוביל קו פיקדילי 21 אלף לקוחות נוספים בכל שעה בזמן העומס.

בחודש מרץ הודיעה סימנס כי היא שכרה שטח בעיר גול (Goole) במחזור יורקשייר שבצפון אנגליה, שבו היא מתכוונת להקים מפעל רכבות עבור סימנס מוביליטי, בהשקעה של 266 מיליון דולר. חברת התחבורה של לנדון מסרה בסוף השבוע כי החוזה עם סימנס יקדם את התוכנית להקמת המפעל החדש. "המפעל של סימנס מוביליטי יעסיק קרוב ל-700 עובדים בתפקידי הנדסה וייצור שונים, וכן 250 עובדים בשלב הקמת המפעל. בסך הכול הפרויקט ייצר 1,700 משרות חדשות ברחבי בריטניה", נאמר בהודעה של ה-TFL.

המכרז על הפרויקט יצא לדרך ב-2016 ולצד ההצעה של סימנס מובילטי התחרו עליו גם קבוצת אלסטום הצרפתית (Alstom) וקבוצה משותפת של בומברדייה הקנדית (Bombardier ) והיטאצ'י היפנית (Hitachi). בחודש מרץ האחרון הודיעו סימנס ואלסטום על מיזוג עסקי הרכבות שלהן.

"ההשקעה בחוזה ארוך הטווח הזה תתמוך בצמיחה של אוכלוסיית לונדון, הצפויה להגיע ל-10.8 מיליון איש בשנת 2041, והיא תייצר עוד מקומות עבודה, מקומות מגורים וצמיחה", נאמר בהודעת רשות התחבורה של לונדון. מנכ"לית סימנס מוביליטי סברינה סוסן (Sabrina Soussan), מסרה כי "אנו יכולים להוריד את העלויות במחזור החיים של הרכבות ולשפר משמעותית את חווית הנוסע".

הרכבת התחתית בלונדון , צילום: בלומברג הרכבת התחתית בלונדון | צילום: בלומברג הרכבת התחתית בלונדון , צילום: בלומברג

תגיות