אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"במלזיה בנינו קומה בשלושה ימים. בישראל זה לוקח לנו 25 יום" צילום: אוראל כהן

"במלזיה בנינו קומה בשלושה ימים. בישראל זה לוקח לנו 25 יום"

במפגש עם קבלנים ישראלים בבייג'ינג התייחסו נציגי חברות הבנייה הסיניות העובדות בישראל גם לעומס הבירוקרטיה, לבעיות הבטיחות בענף ולחולשת המעסיקים המקומיים מול הרשויות

19.06.2018, 08:28 | אופיר דור, בייג'ינג

”אנחנו יכולים לבנות מהר, אבל הבעיה בישראל היא שאין לנו מספיק פועלים", אומרת בשיחה ל“כלכליסט“ שו שיאו יון, דירקטורית בחברת POWERCHINA, הבונה באמצעות החברה־הבת שלה סינו־היידרו את תחנת הכוח הירוקה בכוכב הירדן. "בין ישראל וסין אמנם נחתם הסכם להבאת פועלי בנייה, אבל הוא תקף לגבינו רק עבור חברות נדל“ן למגורים. לנו לוקח הרבה מאוד זמן לקבל אישור לקבל עובדים מיוחדים כך שאנחנו חסרים עובדים“.

קראו עוד בכלכליסט

שו היתה אחת האורחות במפגש מיוחד שנערך בשבוע שעבר בבייג‘ינג בין קבוצת קבלנים ישראלית שיזמה התאחדות בוני הארץ לבין חברות בנייה סיניות. המפגש אורגן על ידי לשכת המסחר ישראל־סין בבייג'ינג (IsCham).

הקמת תשתית הרכבת הקלה בתל אביב , צילום: אוראל כהן הקמת תשתית הרכבת הקלה בתל אביב | צילום: אוראל כהן הקמת תשתית הרכבת הקלה בתל אביב , צילום: אוראל כהן

ליו צ‘ן יו, מנכ“ל CRTG, אחת מהחברות הסיניות הכורות את מנהרת הקו האדום של הרכבת הקלה בת"א, שזכתה גם במכרז מערכות החשמל והתקשורת ולהתקנת המסילות בקו, שולף את חסרונות העבודה בישראל. ”נת“ע נותנת לנו הרבה תמיכה, אבל ממה שאני רואה הם מעסיק הרבה פחות חזק משיש לנו במדינות אחרות. הם פחות חזקים מול הרשויות ומול הקהילה המקומית וזה משפיע על הקצב“.

אחד הדוברים סיפר כי חברות סיניות שבונות את הבניין הגבוה ביותר בקואלה לומפור, מלזיה, הגיעו לקצב של בניית קומה אחת בשלושה ימים. בבניין שנקרא The Exchange 106 יהיו 106 קומות. ”בישראל אין סיכוי שנוכל לבנות כל כך מהר כמו במלזיה“, אומר ליו צ‘ן יו. "בישראל יש מערכת מסובכת של קבלת אישורי עבודה. אם לחברה ישראלית לוקח לבנות חודש קומה בישראל, אנחנו נוכל לשפר את זה אולי ל־25־26 יום אבל לא לפחות“.

פאנג קיוצ‘ן, יו“ר התאחדות הקבלנים הסינית צינ‘קה (Chinca) הוא אחד הגורמים החתומים על ההסכם המדובר להבאת 20 אלף עובדים לענף הבנייה, שנחתם בשנה שעברה בין ישראל לסין. במסגרת הפעימה הראשונה 6,000 עובדים סינים כבר עברו מיונים בסין ואמורים להגיע לארץ. בפועל רק כ־2,500 נחתו בישראל.

”יש הרבה משרדים שצריכים לעבוד זה עם זה כמו המשרד לביטחון פנים, משרד הבינוי ורשויות ההגירה, כך שכל תהליך האישור לוקח הרבה מאוד זמן“, אומר פאנג. "חלק מהעובדים כבר מצאו עבודה אחרת בסין". פאנג התייחס לתאונה האחרונה בה נהרג הפועל צ‘ן ז‘ונג באתר בנייה של סולל בונה. ”דיברנו עם הישראלים על הקפדה בנושא תאונות עבודה. בישראל לוקחים את נושא הבטיחות בקלות רבה מידי“.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה