אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכות: הגלקסי S9 של סמסונג כושל בשווקים ביחס לקודמו צילום: ניצן סדן

הערכות: הגלקסי S9 של סמסונג כושל בשווקים ביחס לקודמו

מכשיר הדגל לא כלל די חידושים בהשוואה ל-S8 המוצלח, אך מחירו עלה - מה שגרם לקהל הרחב להעדיף סמארטפונים אחרים. עדיין לא ידוע מהי אסטרטגיית המובייל של סמסונג לשנה הקרובה, אך יהיה עליה לשלוף אסים מהשרוול כדי שלא לאבד את כתר המובייל לטובת וואווי ואפל

05.07.2018, 12:18 | רפאל קאהאן

מכשיר הדגל של סמסונג, הגלקסי S9 לדגמיו, צפוי להציג מכירות מאכזבות ביחס לקודמו; לפי הערכות אנליסטים, חלה ירידה בביקוש למכשיר בשל היותו מתיחת פנים בלבד ל-S8 המוצלח ובגלל מחיר ההשקה שלו, שעמד על כ-850 דולר. משתמשים בעלי טלפונים ישנים יותר שרצו לשדרג את מכשיריהם וסמסונג קסמה להם פשוט קנו S8.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הערכת IDC, אפל הצליחה השנה יותר מיריבתה הקוריאנית ומכשיר הדגל אייפון X נמכר יותר מיריבו, ה-S9 פלוס. גם יצרניות סיניות כוואווי עשו חיל השנה, משום שהוכיחו חדשנות ויצירתיות בעוד סמסונג הגדולה הציגה טלפון שלא מחדש מספיק על קודמו. ואולם, סמסונג היא עדיין מעצמת מובייל עם מכירות רבעוניות של 80 מיליון מכשירים בממוצע ונתח של 20% מהמכירות העולמיות בשנה.

מכשיר הגלקסי S9 פלוס, צילום: ניצן סדן מכשיר הגלקסי S9 פלוס | צילום: ניצן סדן מכשיר הגלקסי S9 פלוס, צילום: ניצן סדן

החברה תציג בקרוב דו"ח רבעוני שיראה את ביצועיה, שלפי הערכות השתפרו רק בתחומי חטיבת השבבים וחטיבת המסכים. מדוע מתקשה חטיבת המובייל לצמוח? כי בניגוד לחברות רבות, מערך הפצת סמארטפוני סמסונג עדיין נשען על חנויות ושיווק מסורתי לשותפים כספקיות הסלולר. זאת, בעוד רכישת הטלפונים דרך שירותים מקוונים וחנויות רשת הופכת ליותר ויותר מרכזית, וסמסונג פשוט לא פעילה באפיק זה. בעיה נוספת היא תפוצתה המוגבלת של סמסונג בסין; היא מחזיקה רק מ-1.3% משוק המובייל הגדול בעולם, בעוד מתחרות כוואווי שולטות ב-22.5% ממנו. גם בהודו הודחה סמסונג בידי שיאומי מצמרת טבלת המכירות - ושני אלה הם שווקים חשובים ומכניסים.

מרשים, אך לא מחדש מספיק על פני קודמו. S9 פלוס, צילום: ניצן סדן מרשים, אך לא מחדש מספיק על פני קודמו. S9 פלוס | צילום: ניצן סדן מרשים, אך לא מחדש מספיק על פני קודמו. S9 פלוס, צילום: ניצן סדן

לא ברור מה האסטרטגיה של החברה לשנה הקרובה. היא צפויה להשיק את הדור הבא של הנוט בתחילת אוגוסט, אך גם המכשיר הזה צפוי להיות מתיחת פנים של קודמו ולא לכלול חידושים משמעותיים. ככל הנראה שהיצרנית מכוונת להפוך השקת ה-S10 של השנה הבאה לחגיגה גדולה, שתציין עשר שנים לסדרת הפרימיום; לפי הערכות, יקבל המכשיר שלוש מצלמות, סורק טביעות אצבע שמובנה במסך שלו ועוד.

בנוסף, ממשיכה סמסונג לפתח סמארטפון גמיש, שהערכות לפיהן ייחשף כבר השנה התבדו. החברה צריכה להוכיח שהיא חדשנית ויצירתית ביותר, אחרת תאבד את כתרה למתחרותיה מארה"ב ומסין.

תגיות