אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת כלכליסט

מנכ"ל WOO: הליכי הגיוס לא יעילים - צריך לשנות את כללי המשחק

לירן קוצר מנכ"ל ומייסד WOO שפיתחה מנוע חיפוש עבודה דיסקרטי בוועידת חוויית העובד בעידן החדש: "80% מהעובדים שוקלים לעזוב את מקומות העבודה שלהם, אבל 60% נשארים פאסיביים כי חוויית חיפוש העבודה מצריכה סיכון"

24.07.2018, 12:20 | הגר רבט

"אנשים היום פחות עסוקים בהישרדות ובאיך להביא אוכל הביתה ויותר ב'איך אני מגשים את עצמי' ולכן אנשים עוברים יותר ויותר בין מקומות עבודה". אומר לירן קוצר מנכ"ל ומייסד WOO בכנס חוויית העובד בעידן החדש של כלכליסט ונספרסו.

WOO, שגייסה 11 מיליון דולר פיתחה מנוע חיפוש עבודה דיסקרטי. "הרעיון שלנו הוא לשנות את חוקי המשחק" מסביר קוצר. "דיברנו הרבה בכנס על כמה הליכי גיוס העבודה לא יעילים, ההשקעה בתחום בכל העולם מוערכת בחצי טריליון דולר בשנה והמלחמה על העובדים לא נהיית קלה יותר. כל לוחות המודעות לא פותרים את הבלגן ואפילו חברות ההשמה הופכות להיות כלי פחות רלוונטי".

"אנחנו מחברים ביעילות בין מחפשי עבודה דיסקרטיים לחברות שיכולות להציע להן את ההדמנות הבאה. במקום כוח אדם שמטפל במועמדים אנחנו עושים את זה דרך טכנולוגיה. בין הלקוחות שלנו כמה חברות גדולות מעמק הסיליקון וגם סטארט אפים קטנים יותר".

לירן קוצר. "הפכנו את המועמדים ממחפש עבודה של פעם אחת למישהו שמחפש עבודה לאורך כל הקריירה שלו וכל הזמן מנטר את מה שקורה בחוץ", צילום: עמית שעל לירן קוצר. "הפכנו את המועמדים ממחפש עבודה של פעם אחת למישהו שמחפש עבודה לאורך כל הקריירה שלו וכל הזמן מנטר את מה שקורה בחוץ" | צילום: עמית שעל לירן קוצר. "הפכנו את המועמדים ממחפש עבודה של פעם אחת למישהו שמחפש עבודה לאורך כל הקריירה שלו וכל הזמן מנטר את מה שקורה בחוץ", צילום: עמית שעל

קוצר מספר גם ש- 80% מהעובדים שוקלים לעזוב את מקומות העבודה שלהם, אבל 60% נשארים פאסיביים כי חוויית חיפוש העבודה היום מצריכה סיכון או מאמץ.

"הפלטפורמה שלנו עובדת כמו סוכן, אבל להבדיל מסוכן אנושי שעולה הרבה כסף, כאן מדובר בסוכן זול מאוד. חברות יכולות לפנות למועמדים שלנו כי הוא מתאים למשרה או כי היא יכולה להציע לו בדיוק את מה שהוא רצה. מהנקודה הזו אם המועמד נותן לנו אישור, אנחנו חושפים אותו בפני החברה.

"המטרה שלנו לייצר מעורבות ארוכת טווח - 83% מהנרשמים למערכת ממשיכים להשתמש בה גם אחרי שנתיים וחצי. הפכנו את המועמדים ממחפש עבודה של פעם אחת למישהו שמחפש עבודה לאורך כל הקריירה שלו וכל הזמן מנטר את מה שקורה בחוץ. המטרה לייצר חוויה מאוד פשוטה וקלה כמו בסוכנות השמה רק עם סוכן רובוט, שמחליף את אופרציית ההשמה. אבל הרובוט הזה גם מייצר אפשרויות חדשות - היא למשל הציעה לחברה "שמנו לב גם שאנחנו הופכים לחברת דאטה. המועמדים למשל יכולים להסביר לנו למה הם לא רוצים להגיע לחברות וזה מייצר לנו הרבה מאוד תובנות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
קשקשן.. מנסה למכור קרח לאסקימואים
מכיר את הממרמניק הזה.. הפלטפורמה שהוא מדבר עליה לא מחדשת כלום ולא תורמת לשיפור של דבר. נהפוך הוא, מה זה אומר על חברה אם היא מגייסת ביודעין מועמדים שרק מחפשים כל הזמן לעבור בין חברות... וגם האנונימיות כאן מוטלת בספק, חברות כמו החברה של המציג ימכרו בעתיד את הכל לכל המרבה במחיר.. כולל את המידע שצברו על המועמדים שחשבו ש ׳הכל אנונימי׳ ...
תל אביבי  |  20.12.19
3.
זה ממש לא משנה את כללי המשחק...
ולא את הליכי הגיוס, חשבתי שמדובר בשינוי השיטה, אבל ממש לא, כל תהליך הגיוס, הראיונות, המבחנים, הממליצים וכו' מתבצע באותה שיטה. תהליך האיתור, זה כל השוני, והוא לא באמת ממציא את הגלגל.. רלוונטי רק למעסיקים, מי שמחפש עבודה מחפש דרך כל מיני פלטפורמות וזו רק אחת מהן שלא שונה הרבה מאחרות. גם מידע על חברות זה משהו שכבר קיים...
ק  |  26.07.18
2.
מייעל את התהליך
אך עצם הרעיון לעשות מתהליך חיפוש העבודה עסק גורם לחברות כאלה לשאוף להגביר את תנועת העובדים ואת חוסר היציבות בשוק, אצל המעסיק, ואצל העובד מלבד זאת, אני סקפטית לגבי הדיסקרטיות של הפלטפורמה, מניחה שהמידע לא מולבן בשרתי החברה וגם נשמר שחיפשתי עבודה לאורך השנה אך בחרתי לא לעזוב. כל עוד הדבר לא מובטח מחפשי עבודה יחששו מזליגת כוונותיהם לעזוב. לסיכום בינתיים נשמע קשקוש
אביבה דוד  |  25.07.18
1.
מדבר בססמאות הבחור הזה
זה לא טוב בכלל לחפש עבודה כל הזמן זה מתיש גם את מחפש העבודה וגם את החברות שלא מייצרות עקומת למידה מספקת אצל העובדים ולכן כל הדיבור הזה על חיפוש מתמיד הוא קשקשת. חברות גם לא רוצות לגייס את אלה שקופצים ממקום למקום כל שני וחמישי. גם להגיד שאנשים משתמשים במערכת שלהם אחרי שנתיים וחצי זה קשקשת. הרי כל מי שמחפש עבודה כל כמה שנים חוזר לאותם חברות השמה או מנועי חיפוש עבודה אז מה הם שונים? קשקשנים לא מתים הם רק מתחלפים
חיים בן טובים  |  24.07.18