אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האקזיט של תן ביס: מה אנחנו יודעים על הרוכשת ההולנדית צילום: takeaway

פרופיל

האקזיט של תן ביס: מה אנחנו יודעים על הרוכשת ההולנדית

Takeaway.com הוקמה בהולנד בשנת 2000. כיום היא נסחרת בבורסת אמסטרדם לפי שווי של 2.5 מיליארד יורו ובבעלותה מותגי משלוחי המזון הגדולים בגרמניה, פולין, בלגיה ואוסטריה

29.07.2018, 13:00 | רן אברמסון ועדי ברק
Takeaway.com שרכשה את תן ביס הישראלית הוקמה בהולנד בשנת 2000 על ידי יֵטְסֶה חרוּן (Jitse Groen), שהיה סטודנט באותו הזמן. כיום נסחרת החברה בבורסת אמסטרדם לפי שווי של 2.5 מיליארד יורו, נכון ליום שישי. לפי דו"חות החברה, בשנה שעברה היא רשמה 68.3 הזמנות אוכל מ-11.5 מיליון משתמשים פעילים, בהולנד, פולין, גרמניה, פורטוגל, בולגריה, בלגיה, אוסטריה, וייטנאם ושוויץ. בבעלותה מותגי משלוחי המזון הגדולים בגרמניה, פולין, בלגיה ואוסטריה.

הכנסות החברה ב-2017 הגיעו ל-74.4 מיליון יורו, אך היא רשמה הפסד EBITDA של 27.5 מיליון יורו. ב-2016 היא רשמה הפסד קטן יותר, של 18 מיליון יורו. החברה תלתה את ההפסד אשתקד בהוצאות להגדלת האחזקה שלה בחברה שדרכה היא פועלת בוייטנאם והוצאות מס גבוהות יותר בהולנד.

שליחה של חברת משלוחי מזון Takeaway , צילום: takeaway שליחה של חברת משלוחי מזון Takeaway | צילום: takeaway שליחה של חברת משלוחי מזון Takeaway , צילום: takeaway

בפברואר השנה חתמה Takeaway.com על עסקה לרכישת המתחרה הרומנית אוליביירה (Oliviera) והבולגרית BGmenu. שווי העסקה עמד על 10.5 מיליון דולר. מהלך זה תואם את אסטרטגיית ההתרחבות של חברת הזמנות המזון באירופה.

BGmenu היא החברה הגדולה בתחום משלוחי המזון בבולגריה במונחי מספר הזמנות. אוליביירה היא אחת השחקניות הבולטות בשוק המקומי.

כמו כן, בינואר דיווחה רויטרס כי Takeaway.com לא שוללת מיזוג אפשרי עם מתחרתה הגרמנית Delivery Hero.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
על הגב שלנו עושים אקזיטים
אנחנו קורסים, הממונה על ההגבלים העסקיים מנמנם.. והחברות הענקיות צולבות אותנו לאחר שכבלו אותנו מול החברות ואונסים אותנו לעמלות סליקה של 7.5%... מה אכפת למהנדס ההיי טק? הוא לא שואל שאלות.. שישרף הכל סביבו. תן ביס וסיבוס הן התגלמות כל מה שפסול בעולם העסקים הסביבתי המודרני. אפס קהילה. מחזיקי הכרטיס צריכים להתבייש.
מסעדן  |  29.07.18