אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מערכת בטיחות מקורית מפחיתה תאונות חזית ב־50%

מערכת בטיחות מקורית מפחיתה תאונות חזית ב־50%

יבואניות יונדאי ופולקסווגן חשפו נתונים על יעילותן של מערכות בלימה אוטונומיות; הבעיה: משרד התחבורה לא מחייב את התקנתן

29.07.2018, 20:51 | תומר הדר

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP קיים החודש מבחן ריסוק לשני דגמים: פורד פוקוס וולוו 40XC. שני הדגמים זכו בציון גבוה של חמישה כוכבים במבחן הריסוק. ארגון הבטיחות ציין בתגובה כי אחד השיקולים העיקריים להענקת הציון הגבוה הוא הימצאה של מערכת AEB, המסוגלת לבלום את הרכב בשעת סכנה. המערכת מודדת את המרחק מן הרכב שמלפנים, ובשעת הצורך בולמת את הרכב לפני שהנהג מספיק להגיב.

קראו עוד בכלכליסט

בישראל התקנת מערכת כזו אינה חובה. משרד התחבורה מחייב התקנת מערכות בטיחות שאף אחת מהן אינה מסוגלת להשתלט על הרכב, אלא רק להתריע קולית וויזואלית. כיצד ניתן למדוד את היעילות של מערכות אלה בהשוואה למערכות המקוריות? במשרד התחבורה מעולם לא בדקו את הסוגיה. גם לא את מידת הסתגלותם של הנהגים להתראות הקוליות.

וולוו 40XC, צילום: עמית שעל וולוו 40XC | צילום: עמית שעל וולוו 40XC, צילום: עמית שעל

אך ישנה דרך למדוד את מידת יעילות המערכות המקוריות: להשוות בין מספר התאונות ברכבים המצוידים במערכת ובין מספרן ברכבים שמצוידים במערכת שרק מצפצפת. במפתיע, רוב יבואני הרכב שאליהם פנינו, יבואנים שבחלק מדגמיהם מותקנות גם המערכות שרק מצפצפות, סירבו לספק את הנתון. שני יבואני רכב בלבד הסכימו לספקו: כלמוביל, יבואנית יונדאי, וצ’מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן.

לפי נתוני כלמוביל, ברכבים המצוידים במערכת המסוגלת לבלום פיזית את הרכב נרשמה ירידה של 50% במספר המקרים שהגיעו למוסך לתיקון נזק מתאונת חזית אחור. לפי צ'מפיון מוטורס, חלה ירידה של 30%־40% במספר תאונות החזית־אחור בהתאם לדגם. בשורה התחתונה: שיעור יעילות המערכות האקטיביות במניעת תאונות עולה על הפסיביות בעשרות אחוזים. זהו נתון קריטי שיש לקחת בחשבון בהחלטה על רכישת מכונית חדשה או משומשת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
רק על עצמי לספר ידעתי
אני נוסע כבר שנה על סקודה שעליה מותקנות מערכות בטיחות אקטיביות (שמירה על נתיב ובלימה לפני התנגשות). המערכות נוחות מאד לשימוש - מכיוון שהצליל היחיד שהן משמיעות היא התראה בפני התנגשות, כשכבר נשמע צליל הוא תופס מיד את תשומת הלב. מערכת הבלימה האקטיבית כמעט ולא צריכה לפעול, אבל כשהיא פועלת היא עוזרת מאד (אחרי שנה עם הרכב, התאונה היחידה שהייתה לי היא עם צפרדע אשפה שהייתה בשטח מת של חיישני הרוורס). לא רק שהמערכת בולמת את הרכב במהירויות גבוהות, פעם אחת היא אפילו בלמה אותי בתוך צומת, במהירות גלישה, כשלא שמתי לב שהרכב שלפני עצר. אני מאמין לכל נתון סטטיסטי שאומר שמערכות בטיחות אקטיביות עובדות, וחושב שהקומבינה הישראלית שגורמת להעדפה של מערכות פאסיביות היא שערוריה, ורק מבחינת כמות החלפים המקורית שהיבואניות חוסכות הן כבר היו צריכות לגלם את חוסר הטבת המס ולהציע רק רכבים עם מערכות בטיחות אקטיביות בשוק.
אהרל'ה  |  30.07.18
5.
תגובה ל - 3
מהיכן המידע שלך שהמערבות האקטיביות שמותקנות ברכבים בשלב היצור הן מתוצרת מובילאיי? הנתונים שרשמת אינם מדויקים. חלק מהיצרנים הכן משתמש במערכות אקטיביות המבוססות על רכיבים של חברת מובילאיי. אבל זה רק בחלק זעום מהמכוניות המיןצרות ע"י יצרני הרכב השונים. גם באלו שכן מוטמעת מערכת המובילאיי במערכת האקטיבית שלהן מערכת המובילאיי היא חלקית בלבד. את שמות יצרניות הרכב הבודדות הנעזרות במערכות האקטיביות שלהם ברכיבים של חברת מובליאיי ניתן לראות באתר של חברת מובילאיי.
איל  |  30.07.18
לכל התגובות