אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאסיושי סון משקיע עוד מיליארד דולר ב-WeWork, קורא לה "עליבאבא הבאה" צילום: בלומברג

מאסיושי סון משקיע עוד מיליארד דולר ב-WeWork, קורא לה "עליבאבא הבאה"

מייסד סופטבנק מרחיב את השקעתו בחברת חללי העבודה המשותפים, לאחר שהוביל השקעה של 4.4 מיליארד דולר בה אשתקד; לדבריו, החברה צפויה להפוך לאחד מעסקי הבסיס של סופטבנק ולהניב רווחים גדולים

12.08.2018, 11:14 | שירות כלכליסט
מאסיושי סון, מנכ"ל סופטבנק, משווה את חברת חללי העבודה WeWork לענקית הסחר המקוון עליבאבא; לפי דיווח של ניקיי, סון אמר את הדברים לאחר שהרחיב את השקעתו בחברה במיליארד דולר. לטענתו, ירוויח מ-WeWork כפי שהרוויח מעליבאבא - בה מחזיק כ-27%.

קראו עוד בכלכליסט

ההשקעה הנוכחית מצטרפת לסבב של 4.4 מיליארד דולר שבוצע בשנה שעברה בהובלת קרן ויז'ן של סון. סופטבנק עצמה מפעילה שת"פ עם WeWork ביפן, במסגרתו מציעות השתיים חללי עבודה ביפן.

מאסיושי סון, צילום: בלומברג מאסיושי סון | צילום: בלומברג מאסיושי סון, צילום: בלומברג

סון לרוב לא מקדיש משאבים כה גדולים לחברה אחת, אך לדבריו, WeWork היא משהו אחר: "היא משהו חדש לגמרי שמשתמש בטכנולוגיה לבנייה וחיבור קהילות", הסביר. "אני מאמין שהחברה תצמח בצורה משמעותית ותהפוך לאחת מחברות הבסיס שלנו". ביום ב' האחרון עורר סון מהומה קלה בשיחה עם משקיעי סופטבנק כשהתלוצץ שהחברה שוקלת להעביר את המטה שלה לאחד המשרדים של WeWork.

וויוורק הוקמה ב-2010 על ידי אדם נוימן ומיגל מקלבי. יש לה כיום יותר מ-250 אלף מנויים רשומים וקרוב ל-300 מיקומים ביותר מ-20 מדינות. עבור 2017 רשמה חברה הכנסות של 900 מיליון דולר, זינוק של פי ארבעה בתוך ארבע שנים. על פי הצהרה שפרסמה WeWork ביום ו', היא המשיכה בצמיחה המהירה גם השנה והכנסותיה בששת החודשים הראשונים הוכפלו ל-763.8 מיליון דולר. עם זאת, הפסדי החברה זינקו ביותר מפי שלושה בתקופה המדוברת ל-723 מיליון דולר.

השווי של WeWork מוערך בכ-20 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת מחברות הסטארט-אפ בעלות השווי הגדול בעולם. בין הלקוחות הגדולים שלה נמנים סטארבקס, ג'יי.פי.מורגן וג'נרל מוטורס.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
לכל המתקנים ל-2
ראשית, החברה כן רכשה מבנים. מעבר לכך חוזי השכירות שלה ארוכי טווח ולא כן חוזי הדיירים שלה. שנית, הכל טוב ויפה, אבל כל דבר שהם מציעים כל חלל עבודה יכול להציע. לא משנה אם זה דאטה, שירותי ראיית חשבון או אפשרויות שיתוף פעולה עם דיירים אחרים. היתרון היחידי שלה מלבד המותג הוא הרישות הבינלאומי. לקוח בינלאומי יעדיף לעבוד איתם גלובאלית ולא עם חברות מקומיות. אבל, זה לא תופס לסטארטאפיסטים או עצמאים קטנים. חסם הכניסה הוא מאוד נמוך. בישראל חללי עבודה דומים אפילו ביישובים דרג ב' (מבחינה עיסקית) ובפריפריה כגון חדרה וירוחם. לכן השאלה היא מה ייתן לחברה יתרון לטוח ארוך. על השאלה הזו אין להם תשובה.
אין כלום ולא יהיה כלום  |  12.08.18
לכל התגובות