אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיב טעם: ירידה של 12.4% ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה צילום: אוראל כהן

טיב טעם: ירידה של 12.4% ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה

חברת הקמעונאות ממשיכה לשלם מחיר על רכישת רשת עדן טבע מרקט וחתמה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של 4.4 מיליון שקל. המכירות ירדו ב-2.6% והסתכמו ב-697 מיליון שקל

23.08.2018, 14:12 | נורית קדוש

טיב טעםממשיכה לשלם מחיר על רכישת עדן טבע מרקט. חברת קמעונאות, ייצור וייבוא המזון טיב טעם חתמה את המחצית הראשונה השנה עם ירידה במכירות וברווח הנקי שהסתכם ב-4.4 מיליון שקל. הירידה מיוחסת בעיקר לסגירת מרבית סניפי עדן טבע מרקט, שרכשה לפני שלוש שנים בתמורה לכ-30 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

הרווח התפעולי של טיב טעם ירד במחצית הראשונה ב-8.5% ל-11.8 מיליון שקל, בעקבות עליה בהוצאות, בעיקר בשל הפרשה לחובות מסופקים. את המחצית חתמה החברה עם ירידה 12.4% ברווח הנקי שהסתכם ב-4.4 מיליון שקל.

מכירות טיב טעם רשמו במחצית הראשונה השנה ירידה של 2.6% והסתכמו ב-697 מיליון שקל. הירידה נרשמה גם בגלל ירידה של 3.7% בהיקף מכירות זרוע הקמעונאות שצמצמה 9,500 מ"ר המהווים 20% משטחי המסחר ובהם פעלו 5 סניפי עדן טבע מרקט ושני סניפי טיב טעם, והן מירידה של 4.7% בפעילות זרוע הייצור וייבוא מזון, כתוצאה מירידה במכירות לחנויות הקבוצה.

לצד סגירת החנויות, פעלה החברה לשדרג ארבע חנויות קיימות, להרחיב את פעילות האון ליין וכן פתחה שתי חנויות חדשות. בעקבות כך, המכירות בחנויות זהות רשמו עליה של 0.1% והפדיון למ"ר עלה ב-2.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה נערכת לפתוח שני סניפים חדשים נוספים בעתיד הקרוב, וצופה שיפור בתוצאות מגזר הקמעונאות בשל צמצום פגיעת עדן וכן צמיחה בחנויות זהות ובפעילות המכר המקוון.

סניף של טיב טעם, צילום: אוראל כהן סניף של טיב טעם | צילום: אוראל כהן סניף של טיב טעם, צילום: אוראל כהן

למרות הירידה במכירות, רשם הרווח הגולמי של הקבוצה עלייה של חצי אחוז והסתכם ב-219 מיליון שקל. הפגיעה ברווח הגולמי נבלמה בזכות זרוע הייצור והייבוא בה נעשו פעולות לשינוי תמהיל המוצרים, התמקדות בשיווק ללקוחות מחוץ לקבוצה והשקעה במערך המכירות והלוגיסטיקה. השמירה על הרווח הגולמי הושגה למרות ירידה ברווח הגולמי בזרוע הקמעונאות ב-1.7% ביחס למחצית הראשונה אשתקד. כיוון שהירידה ברווח הגולמי בזרוע הקמעונאות היתה בשיעור נמוך מהירידה במכירות, עלתה הרווחיות הגולמית במגזר ל-31.6% לעומת 30.9% אשתקד.

תגיות