אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחיר הציוץ: מאסק ישלם קנס של 20 מיליון דולר ויפרוש מתפקיד היו"ר צילום: רויטרס

מחיר הציוץ: מאסק ישלם קנס של 20 מיליון דולר ויפרוש מתפקיד היו"ר

מנכ"ל טסלה ורשות ניירות ערך האמריקאית הגיעו להסדר בעקבות התביעה שהגישה נגדו הרשות על הונאת משקיעים, לאחר שצייץ בחודש שעבר שהוא מתכוון להפוך את החברה לפרטית. גם החברה תשלם קנס זהה, מאסק יישאר המנכ"ל ובעל המניות הגדול. ההסדר טעון את אישורו של בית המשפט

30.09.2018, 08:51 | שירות כלכליסט

רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) הגיעה להסדר עם מנכ"ל טסלה אלון מאסק בנוגע להאשמות נגדו סביב נסיונו לכאורה להפוך את החברה לפרטית. במסגרת ההסדר, המיליארדר יישאר בראש החברה אך יוותר על תפקידו כיושב ראש וישלם קנס נכבד. כך מדווח אתר CNBC.

קראו עוד בכלכליסט

החלטתה של SEC מביאה לסופה את הסאגה שהחלה בתחילת אוגוסט, כאשר מאסק הכריז בטוויטר שהוא כבר שריין מספיק מימון עבור רכישתה של טסלה והעברתה לידיו הפרטיות. תלונתה של SEC הייתה שבעשותו כך, מאסק שחרר הצהרות שקריות ומטעות, ולא הודיע כראוי לרגולטורים לגבי אירועים שהתרחשו בחברה. על פי תנאי ההסדר החדש מאסק וטסלה לא יודו או יכחישו את הטעיית הרגולטורים.

הציוץ שהחל את הפרשה:

"הפרשייה הזאת מאשררת עיקרון חשוב שמוטמע בחוק הביטחונות הפדרלי. כשחברות ואנשי תאגידים יוצאים בהצהרות, עליהם לפעול באופן אחראי, ולהתאמץ ולוודא שההצהרות אינן מטעות או שקריות ושאינן משמיטות מידע שלמשקיע הסביר היה חשוב לדעת בבואו לקבל החלטה לגבי השקעותיו", כך אמר ייו"ר ה-SEC, ג'יי קלייטון, בהצהרה שנתן בעקבות ההגעה להסדר.

במסגרת ההסכם, שעדיין צריך לקבל את אישור בית המשפט, מאסק ישלם קנס של 20 מיליון דולר ויוותר על תפקידו כיושב ראש הדירקטוריון למשך שלוש שנים לפחות. בנוסף הטילה SEC קנס של 20 מיליון דולר על טסלה עצמה, והורתה לה למנות שני דירקטורים עצמאיים וכן לבצע מספר שינויים פנימיים.

מנכ"ל טסלה אלון מאסק. ישלם קנס של 20 מיליון דולר וייפרד מכיסא היו"ר, צילום: רויטרס מנכ"ל טסלה אלון מאסק. ישלם קנס של 20 מיליון דולר וייפרד מכיסא היו"ר | צילום: רויטרס מנכ"ל טסלה אלון מאסק. ישלם קנס של 20 מיליון דולר וייפרד מכיסא היו"ר, צילום: רויטרס

המהירות שבה הוכרז ההסדר אתמול הינה יוצאת דופן, לאחר שהסדר זמני בין SEC וטסלה קרס ביום חמישי. קארל טוביאס, פרופסור למשפטים באוניברסיטת ריצ'מונד, אומר שזה כנראה "ההסדר המהיר ביותר בהיסטוריה של SEC", וכזה שמאפשר לשני הצדדים לטעון לניצחון למראית עין. "היה עדיף לשני הצדדים להתפשר ולא להיגרר עם המחלוקת הזאת", כך טוביאס.

מניות טסלה שנסחרות בנאסד"ק ירדו עם נעילת המסחר ביום שישי ב-14% לרמה של 264 דולר, בעוד שוול סטריט החלה לבטא את החשש מיכולתה של החברה לגייס את ההון הנדרש להמשך פעולתה. במקביל ירדו בתקופה האחרונה גם אג"ח החברה, עם התקרב מועד החלות של חוב בגובה 1.3 מיליארד דולר שטסלה צריכה לשלם עד מרץ 2019.

הציוץ שנגמר בסיבוב פרסה

על פי התביעה שהוגשה נגד מאסק ביום חמישי, היזם המיליארדר הוליך שולל את המשקיעים כשצייץ בחודש שעבר שהשיג את המימון הנחוץ להפוך את טסלה לפרטית. לפי הרשות, שדורשת להדיח את מאסק מראשות טסלה, הוא "ידע שמעולם לא דן בעסקה להפוך את טסלה לפרטית בעלות של 420 דולר למניה עם אף גורם מימון פוטנציאלי".

התחלת הפרשה בציוץ שפרסם מאסק ב-7 באוגוסט שבו טען כי הוא שוקל להפוך את החברה לפרטית וכי המימון לכך מובטח. בהמשך אמר מאסק בראיון לניו יורק טיימס כי קרן ההשקעות של ממשלת סעודיה מנהלת מגעים נרחבים עם טסלה כדי להוביל את המהלך להפיכת החברה לפרטית, אולם כשבועיים לאחר הציוץ הראשוני הודיע כי התוכנית ירדה מהפרק בשל היעדר תמיכה של בעלי המניות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
לצחי מס' 2
המספרים שלך אפילו לא מדגדגים את המציאות. 2 מיליון רכבים חשמליים בשנה? טסלה שמוכרת הכי הרבה רכבים חשמליים לא תעבור את ה-200K השנה ושאר החברות ביחד לא מגיעות ל-100K, איך הגעת ל-2M רק אלוהים יודע. הלוואי ובעתיד רכביים חשמליים יעלימו את רכבי הבערה אבל כל עוד העלויות של רכב חשמלי גבוה מעלות של רכב בערה(עם כל הסימפטיה לאיכות הסביבה) אז הנפט ישאר עוד הרבה מאוד שנים. כן, יש כמיליון איש בעולם שיכולים להרשות לעצמם לשלם יותר בשם איכות הסביבה אבל רוב העולם גם אם זה יעלה לו סנט יותר לא יקנה רכב חשמלי.
הקלקלן  |  30.09.18
4.
לצחי מס' 2
אני מאוד מקווה שאתה צודק רק כך בחשבון שנמכרות כ 100 מליון מכוניות בשנה אז 2 מליון נשמע הרבה אבל בעצם זה מעט. סביר להניח שהגיגול השנתי הוא בסביבות 2 אחוזים בשנה אז לביקושים לנפט 2 מליון מכוניות חשמליות זה לא מאוד משנה כרגע. בתקווה שאתה צודק בתוך 4 שנים נגיע ל 20 מליון השנה ואז באמת יצרניות המפט ירגישו את הכאב. אני באמת מקווה שעד 2030 יותר מחצי המכוניות הנמכרות בכל שנה יהיו חשמליות. במצב כזה מחירי הנפט יהיו כל כך נמוכים שלא ברור מה יהיה יותר זול להפעלה.
חם או יפת  |  30.09.18
3.
טסלה מובילה בעולם את פיתוח ושיווק רכבים חשמליים
זה מהווה איום על תעשיות הרכב אשר לא עומדות בקצב הפיתוח של טסלה. לא רק תעשיות הרכב מודאגות מהפיתוחים של טסלה, אלא גם לובי הנפט המבין את המשמעות של מרוץ פיתוח ושיווק רכבים חשמליים. זו כנראה הסיבה למלחמה שמתנהלת כנגד אלון מאסק וחברת טסלה. חברת טסלה הצליחה לשפר מאוד את קיבול המצברים ברכביה ולהגיע עד כדי 800 ק"מ לטעינה ועפ"י דיווחיה משך זמן טעינה או החלפת מצבר הוא קצר מזמן מילוי מיכל רכב בבנזין או סולר.
ימים יגידו על ההמשך  |  30.09.18
לכל התגובות