אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרופ' יורם יובל: "מערכת החינוך – ביזיון לאומי, סכנה למדינה" צילום: נמרוד גליקמן

פרופ' יורם יובל: "מערכת החינוך – ביזיון לאומי, סכנה למדינה"

הפסיכיאטר ואיש התקשורת מתח ביקורת נוקבת על מערכת החינוך בכנס הקמת ארגון מנהלי בתי הספר החדש. לדברי פרופ' יובל, "למרות שיש בה איים של מצוינת, מערכת החינוך של ישראל היא גרועה וכושלת"

28.10.2018, 22:34 | שחר אילן

"מערכת החינוך הישראלית היא ביזיון לאומי וסכנה ממשית לקיום המדינה". כך אמר הפסיכיאטר ואיש התקשורת פרופ' יורם יובל בהרצאת אורח בכנס הקמת ארגון מנהלי בתי הספר החדש.

לדברי יובל, "למרות שיש בה איים של מצוינות, מערכת החינוך של ישראל היא גרועה וכושלת. ביצועי מערכת החינוך של 'עם הספר' נמצאים היום בתחתית מדינות ה-OECD. זה כך למרות ההשקעה, המוטיבציה והרצון הטוב של מנהלים, מורים והורים".

קראו עוד בכלכליסט

יובל סבור ש"שלושת הגורמים העיקריים למצב זה הם עודף משילות, חוסר אוטונומיה וחוסר משמעת. לכן הפתרון לכך הינו לתת אוטונומיה ו'שיניים' למנהלים, תגמול הולם וגב חזק למורים המצטיינים והראויים". כן דרוש לדבריו "גיבוי של משרד החינוך למשמעת חסרת פשרות בכיתות – 'שקט, לומדים' – בכל שיעור, בכל כיתה בישראל".

כנס הקמת ארגון מנהלי בתי הספר הראשון בישראל התקיים היום בתיכון עירוני א' בתל אביב בהשתתפות כ-400 איש. הארגון הוקם על ידי 14 מנהלי בתי ספר, ביניהם אורית גור כהן, מנהלת התיכון ע"ש גינסבורג ביבנה, יואב פרידן, מנהל תיכון עירוני א' בתל אביב, אביגיל סאמין מנהלת בית הספר העל יסודי באריאל ועוד. מטרת הארגון היא "להסדיר את מעמד מנהלי בתי הספר, לדאוג לביטוח אחריות מקצועית ולשפר את תנאי העבודה של המנהלים, שנדרשים למלא תפקידים רבים בעת ובעונה אחת במקום לנהל בפועל".

גור כהן אמרה בכנס כי "במשך עשרות שנים למנהלי בתי הספר לא היה ייצוג של ממש, לכן הגענו להכרה שהדרך היחידה להשפיע הינה להקים ארגון מנהלים".

עוד הוסיפה גור כהן, כי "שרי חינוך, מנכ"לי משרד החינוך לדורותיהם ומומחים שונים מיטיבים לדבר על חשיבות מעמד המנהל והאוטונומיה שלו, אך הפער בין המילים הגבוהות למציאות היומיומית של מנהלי בתי הספר גדול". פרידן אמר שהשאיפה היא להגיע למצב שבו ארגון המנהלים יהפוך לארגון היציג של מנהלי בתי הספר בישראל.

ארגון עובדי הוראה יציגים שהוקם כתחרות לארגוני המורים הקיימים וכדי לאגד מורים מבתי הספר היסודיים והתיכוניים כאחד הביע בתגובה תקווה ששני הארגונים החדשים, יציגים וארגון המנהלים, יקבלו תוך זמן קצר הכרה כארגונים יציגים. הארגון קרא למנהלים לשתף פעולה במאבק לכך שכל המורים והמנהלים יקבלו את ההטבות הממומנות ע"י המעסיקים בלי קשר לארגון המקצועי שבו הם חברים. יציגים קרא ל-5,000 מנהלי בתי הספר לנטוש את ארגון המורים והסתדרות המורים ולעבור לארגון החדש ו"בכך לסיים את שלטון האגודות העותומניות בחינוך".

תגיות

155 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

155.
לא כאן כבור הכלב
כאחד שהיה שם מבקש להודיע כי למנהלים יש די והותר סמכויות,ולמורים יותר מדי אוטוריטה והיותר מדי הזה הוא הכשל הענקי. מערכת החינוך באמצעות בתי הספר מקיימים אינדוקטרינציה מן המשוכללות בעולם. אדרבא.פירוק כל ההירארכיה.צמצום גמור של משרד החינוך רק לענייני משכורות ותקציבים.מורים מכשירים עצמם למנטורים צנועים והתלמידים עולים בדרגה ונעשים לומדים ומלמדים. מערכת רשתית חדשה ונועזת זו היא המענה המערכתי לחוליי החינוך.ביום שנעבור מחינוך לחניכה ומהוראה ללמידה הכל ישתנה לנגד עיננו המשתאות.
מנשה ב  |  08.11.19
לכל התגובות