אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל חותכת שוב את היקף הזמנות האייפונים, היצרניות מפסידות וסובלות צילום: Apple

אפל חותכת שוב את היקף הזמנות האייפונים, היצרניות מפסידות וסובלות

החברה מתקשה לצפות את שיעורי ההזמנות של סדרת האייפון החדשה, ובמיוחד את של האייפון XR המוזל; בשל כך, חתכה כמעט בשליש את היקף ההזמנות מקבלי הייצור בחודש שעבר. עתה צמצמה שוב את ההזמנות, מה שגרם לחברות כפוקסקון לבטל משמרות ולשחרר עובדים

19.11.2018, 12:50 | רפאל קאהאן

אפל מתמודדת עם משבר שנובע מדיווחים על מירידה בביקוש למכשירי האייפון האחרונים: נזקים שנגרמים לשותפותיה. הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום (ב'), שספקיות של הענקית האמריקאית סובלות מהפסדים, שנובעים מצמצום הזמנות ומקשיים שיצר מכשיר האייפון XR, הדגם הזול בסדרה. 

קראו עוד בכלכליסט

אפל מתקשה לחזות את הביקושים למכשיריה ובייחוד את של ה-XR; בחודש שעבר החברה חתכה כמעט בשליש את היקף ההזמנות מקבלני הייצור שלה - ועתה הורידה אף יותר את היקף ההזמנות. מקורות הג'ורנל מסרו שהבעיה של אפל נובעת מהירידה החדה בביקושים לסמארטפונים וכן עליית היצרניות הסיניות; וואווי עקפה ברבעון השני את אפל ותפסה את המקום השני ברשימת משלוחי הסמארטפונים, אחרי סמסונג.

האייפון XR בחשיפתו, צילום: Apple האייפון XR בחשיפתו | צילום: Apple האייפון XR בחשיפתו, צילום: Apple

עבור חלק מקבלניות הייצור מדובר בחדשות רעות מאוד, מכיוון שבמקרים רבים הזמנותיה של אפל מייצגות כשליש עד חצי מסך כל ההזמנות בחודש נתון. אפילו פוקסקון, קבלנית הייצור הראשית של החברה הודיעה שתאפשר לעובדים לעזוב את משמרות הייצור מוקדם יותר וביטלה את השעות הנוספות שנדרשו מעובדיה.

מעבר לירידה בדרישה, אפל גם הפסיקה לדווח על היקף המכירות של המכשירים, השילוב הזה יצר בעיה לנבא את הביקוש הפוטנציאלי למכשירים בקרב הקבלנים. זאת ועוד, העליה החדה במחירי האייפונים בכ-25% הביאה לכך שקשה יותר להעריך את היקף המכירות בשווקים השונים. ומתווספים לכך שאפל ממשיכה גם למכור דגמים ישנים יותר.

עוד לפני חישוב המכירות עצמן, מתקשה אפל להגדיל את היקפי המשלוחים שלה. דו"ח IDC האחרון הראה שהחברה שילחה את אותו מספר מכשירים השנה ואשתקד, כ-47 מיליון. וואווי לעומת זאת הגדילה את משלוחיה בכ-33% ביחס לרבעון המקביל. סמסונג ספגה מכה כואבת עם ירידה של כ-14% בביקושים למכשיריה שעמדו על כ-72 מיליון סמארטפונים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ל-2 לא המגרעת מפילה את המכירות אלא חוסר חדשנות...
אפל כבר לא נתפסת כמובילה בשוק מכיוון החדשנות. לסינים יש הרבה יותר חדשנות ובמחירים נוחים הרבה יותר. המינוס שלהם היא לא תמיד התאמה מלאה בין חומרה לתוכנה, אבל המחיר מחפה בחלקו על הנושא. המחירים שאפל דורשת על מוצריה יקרים ללא הצדקה. המכשירים שמוציאה לשוק מלאי באגים, כמו כל היצרניות, ההתייחסות של אפל ללקוח לא השתנתה הווה אומר הלקוח לא צודק בכל מקרה. אז מה הפלא?! יתרה מכך אין אפשרות לחדשנות כי אין על מה. הגיעו כל הסמארטפונים לקצה החדשנות. אין הבדל ממשי בין דור אחרון לדור קודם. היתרון היחידי של אפל הוא עידכוני התוכנה לרוחב.
סמארטפון  |  20.11.18
לכל התגובות