אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדרך למעלה ויקטורי שכחה את הצרכנים צילום: אוראל כהן

בדרך למעלה ויקטורי שכחה את הצרכנים

ההנחות שקיבלה ויקטורי מהספקים נשארו אצלה במלואן, בלי לגלגל אותן לצרכנים. במקביל היא ייקרה את רכישות האונליין

21.11.2018, 08:08 | נורית קדוש
רבעון של מחירים אחידים ויקטורי חותמת את הרבעון השלישי עם זינוק של 24.5% ברווח הנקי הרווח של רשת הסופרים הסתכם ב-9.2 מיליון שקל. הסיבה: שיפור תנאי סחר מהספקים והתאמת מחירון האינטרנט לזה של החנויות נורית קדושלכתבה המלאה
"שיפור תנאי סחר מהספקים" ו"שינוי המחרתי בתחום האינטרנט" — זו מכבסת המילים להחלטות הניהוליות האנטי־צרכניות שנקטה ויקטורי בדרכה לתוצאות הכספיות המרשימות ברבעון השלישי. בשיפור תנאי הסחר הכוונה להורדת מחירי הקנייה. פעילות מבורכת לכאורה, אלא שההוזלה הזו לא גולגלה לצרכנים.

ברפורמת האינטרנט הכוונה להאחדת מחירון האינטרנט לזה של מוצרי החנויות הפיזיות. כל עוד היתה לוויקטורי פעילות און ליין אזורית מוגבלת, שימשה החנות המקוונות מעין כלי שיווקי לקידום תדמית הרשת כזולה. הרשת ספגה את ההפסד מהאונליין וקיזזה אותו ברווחיות החנויות הפיזיות. אלא שמרגע שפעילות האונליין הורחבה, משקלו של ההפסד הכביד עליה והיה עלול לפגום בתוצאותיה הכספיות.

האחדת המחירונים הביאה להעלאת חלק ממחירי האונליין לרמת המחירים בסניפים.

ויקטורי, שהחלה את דרכה כרשת משפחתית אזורית, הפכה לפני שבע שנים לציבורית בשליטת משפחת רביד. כניסתה לשוק היתה גורם מחולל תחרות, אלא שמאז המיתוג שלה כרשת זולה חל שינוי במעמדה, כמשתקף ברווחיות הגולמית שלה לאורך השנים. ב־2010 עמדה הרווחיות הגולמית של הרשת, שמנתה אז 20 סניפים, על 21.8% מהמכירות. ההתרחבות ל־47 סניפים בפריסה ארצית הובילה את הרשת לרווחיות גולמית של 24.9%, לא מאוד רחוק מ־26% הרווחיות הגולמית של שופרסל בתום המחאה החברתית של 2011. שיעור רווחיות זה קומם עליה את הצרכנים, והיא נאלצה להוריד מחירים בניסיון לפייסם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
אחרי כל עלייה יש גם ירידה
אם ויקטורי ורביד חושבים שהלקוחות מטומטמים, יש בידם טעות. ויקטורי העלו מחירים בצורה בולטת, המבצעים הטובים נעלמו ונשארו מבצעים "בכאילו". אני צמצמתי ואצמצם קניות ברשת ואני בטוח שאחרים ינהגו באותה הדרך. אם לפחות שירות הלקוחות היה טוב, אפשר להתפשר על מחיר. אבל שירות הלקחות של ויקטורי הוא פשוט "פח". ויקטורי כנראה לא יודעים מה זה בומרנג....
משה  |  21.11.18